טראמפ מאותת: אם הדמוקרטים ידיחו אותי תפרוץ בארה"ב מלחמת אזרחים

הדלפות מתוך ממשל טראמפ חושפות: שר המשפטים באר ביקש מראשי מדינות זרות לבדוק כיצד גופי מודיעין אמריקאים חקרו את התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016 • טראמפ לחץ על ראש ממשלת אוסטרליה שיסייע במאמצים להבאיש ריחו של דוח מולר על אותן בחירות

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אותת השבוע, כי אם יוזמת הדמוקרטים בקונגרס להדיחו אכן תתממש, תפרוץ בארה"ב מלחמת אזרחים. ככל הידוע, מאז טראומת מלחמת האזרחים במאה ה-19 לא איים שום נשיא מכהן שתבוסתו בבחירות - או הפסקת כהונתו, במקרה של ביל קלינטון - תגרור את האמריקאים לפילוג לאומי רווי דם, אם כי איומים כאלה מופיעים באתרים של הימין הקיצוני בארה"ב.

במקביל, חושפות הדלפות מתוך ממשל טראמפ מאמץ אינטנסיבי של בכירים בממשל לקעקע את יסודות דוח מולר, ששפך אור על מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016. על פי דיווחים באמצעי תקשורת גדולים, ביקש שר המשפטים, ביל באר, מראשי מדינות זרות לבדוק כיצד חקרו גופי מודיעין אמריקאים את בחישת רוסיה באותן בחירות. יתר על כן, טראמפ עצמו לחץ על ראש ממשלת אוסטרליה שיסייע למשרד המשפטים האמריקאי להשמיט את מסד האמינות מתחת לרגלי הדוח.

דונלד טראמפ ושר המשפטים ביל באר / צילום: ארין סקוט, רויטרס
 דונלד טראמפ ושר המשפטים ביל באר / צילום: ארין סקוט, רויטרס

ובהתפתחות מאוחרת, הודיע ראש סיעת הרוב הרפובליקאי בסנט, מיץ' מקונל, בעל ברית נאמן של טראמפ, כי אם בית הנבחרים יגיש לסנט כתב אישום נגד טראמפ - והולכים וגוברים הסיכויים שכך יהיה - הוא, מקונל, יהיה חייב לכנס את הסנט כבית משפט שידון בכתב האישום - ויחרוץ את גורלו של הנאשם. בפועל יש צורך ברוב של שני שלישים מהסנט כדי להדיח נשיא, ולאור העובדה שלרפובליקנים רוב בסנט, אין סיכוי שטראמפ יודח, בהנחה שלא ייחשפו מעללים נוספים שלו. בכל זאת, חשיפת נשיא מכהן לתהליך כזה היא חוויה משפילה, שתכתים אותו לנצח.

גם בשפע החדשות שיוצאות בקצב מסחרר מהבית הלבן ומסביבתו בשבועות האחרונים, דומה שהדיווח המאלף ביותר על הלך הרוח של טראמפ הוא איומו המרומז שהדחתו תחולל שפיכות דמים בארה"ב. טראמפ מצא לנכון להעתיק לחשבון הטוויטר שלו ציוץ ארוך של כומר בקהילה אוונגלית, שמנבא מלחמת אזרחים, ואנו מביאים אותו פה בשלמותו מפני שהוא מעיד לא רק על הזעם והחרדה שמפעפעים בנשיא אלא גם על התסכול הגובר שתוסס במגזרים מסוימים של הימין האמריקאי.

"ננסי פלוסי והדמוקרטים אינם יכולים להפסיק את תחרות ההדחה", נאמר בציוץ של הכומר רוברט ג'פרס, כפי שהוא מופיע בחשבון הטוויטר של טראמפ. "הם יודעים שלא עלה בידים להביס (את טראמפ) בבחירות ב-2016, כאשר מולו התמודדה הילרי קלינטון, ובמידה הולכת וגוברת הם מודעים לכך שלא יעלה בידם לגבור עליו ב-2020, והליך הדחה הוא המכשיר היחיד 'שעומד לרשותם כדי להיפטר מדונלד טראמפ".

"לדמוקרטים לא אכפת אם הם יבעירו וישמידו את האומה כולה בתהליך הדחה", ממשיך הכומר. "מעודי לא ראיתי נוצרים אוונגלים זועמים כל כך בגין נושא כלשהו, כפי שהם זועמים עתה על המאמץ הבלתי לגיטימי להדיח את הנשיא הזה, להפוך על פיהן את תוצאות הבחירות ב-2016 ולאיין את קולותיהם של מיליוני אוונגלים. הם יודעים שהפשע היחידי שבגינו צריך כביכול להדיח את טראמפ היה נצחונו על הילרי קלינטון ב-2016. זה החטא שעליו הדמוקרטים לעולם לא יסלחו לטראמפ...".

"אם הדמוקרטים יצליחו להדיח את הנשיא הזה מכסאו (וזה לא יקרה לעולם), יגרום הדבר לשבר דמוי מלחמת ֿאזרחים שממנו האומה לא תתאושש לעולם", מזהיר הכומר.

"זה לא משנה שאיננו נמצאים עתה על סיפה של מלחמת אזרחים", כותב היום הפרשן צ'רלי וורזל ב"ניו יורק טיימס". "האיום הזה, כפי שהוא מופיע במדיה של הימין, נועד לנסוך פחד בשמאל ובימין גם יחד. האזהרה לשמרנים היא, שהדמוקרטים לא יבחלו בשום אמצעי כדי להיפטר מטראמפ והם יגייסו את כל כוחות ה'דיפ סטייט' (ממסד הפקידות האליטיסטי) כדי לתקן את תוצאות הבחירות ב-2016".

"האזהרה לליברלים היא: אל תדחפו יותר מדי את הנוצרים הדתיים, אלה שהולכים לכנסיה בימי א', את השמרנים שאוהבים את כלי הנשק שלהם; אם תרחיקו לכת, יהיו לכך תוצאות מסוכנות".

על פי דיווח ב"וושינגטון פוסט", פנה שר המשפטים באר לבכירים בבריטניה, איטליה ואוסטרליה בבקשה שהם "יחקרו את החוקרים", כלומר יבדקו כיצד השיגו אף.בי.איי. וסי.איי.איי את הראיות שמצוטטות בדוח מולר על המעורבות הרוסית בבחירות 2016, שתרמה, כמשוער, לניצחונו של טראמפ באותן בחירות. לדברי "ניו יורק טיימס", טראמפ עצמו לחץ על ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, שיתרום למאמץ לאיין את ממצאי דוח מולר.

על-פי דיווח אחר, שר החוץ מייק פומפיאו, היה על קו הטלפון כאשר טראמפ דיבר עם נשיא אוקראינה, וולידימיר זלנסקי, ב-25 ביולי. באותה שיחה, התנה טראמפ מתן סיוע צבאי נוסף לאוקראינה בנכונותה של אוקראינה למסור מידע שלילי על האנטר ביידן, בנו של סגן הנשיא לשעבר, שעבד בזמנו כדירקטור בחברת גז אוקראינית. ג'ו ביידן הוא אחד מהמתמודדים המובילים במירוץ על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות; ייתכן שהוא יתמודד עם טראמפ בבחירות לנשיאות ב-2020.

ג'ו ביידן/  צילום: רויטרס
 ג'ו ביידן/ צילום: רויטרס

העובדה שצמרת ממשל טראמפ מקדישה זמן ומשאבים רבים כל כך לא רק לבחירות הבאות אלא גם לבחירות הקודמות מעידה, בראש ובראשונה, על העיסוק הכפייתי של טראמפ באותן בחירות, שבהן קיבלה הילרי כשלושה מיליון קולות יותר מאשר המנצח, אך הפסידה במניין חבר האלקטורים. טראמפ טען בזמנו שמיליוני בוחרים בלתי חוקיים הצביעו נגדו, אך הסבר זה מעולם לא תפס. מעבר לזה, "חקירת החוקרים" היא נושא שקרוב מאוד ללב הבייס, גרעין התומכים השרופים של טראמפ. סביר להניח שהמאמצים האלה יימשכו, אלא אם כן הליך החקירה לצורך ההדחה של טראמפ בבית הנבחרים יניב גילויים נוספים שיכבלו את ידי הבית הלבן.