הליכוד: לפיד אשם בכישלון השיחות, לא מחזירים את המנדט

לאחר ההודעה שפורסמה אתמול מטעם כחול לבן בה נמסר כי הם מעוניינים לשוחח עם הליכוד בלבד ולא מוכנים לקבל כתנאי סף את דרישת נתניהו להיות הראשון ברוטציה, כינס רה"מ מפגש נוסף של ראשי בלוק 55 • עם תום המפגש נמסר כי נתניהו ינסה להמשיך עם מו"מ להרכבת הממשלה

הנשיא ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רונן זבולון, רויטרס
הנשיא ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רונן זבולון, רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הבוקר מפגש נוסף של ראשי בלוק 55, המייצגים את סיעות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וימינה. מטרת המפגש הייתה לדון בשאלת החזרת המנדט לנשיא המדינה, זאת לאחר שסיעת כחול לבן ביטלה את פגישות המשא ומתן שהיו קבועות להיום.

במפגש במשרד ראש הממשלה נכחו איילת שקד; אריאל אטיאס (מטעם ש"ס); השר רפי פרץ; השר בצלאל סמוטריץ׳; סגן השר יעקב ליצמן; ח"כ משה גפני והשרים לוין ואלקין. יצוין כי יו"ר ש"ס, אריה דרעי, נפגש עם נתניהו בארבע עיניים עוד קודם לכן, במעון ראש הממשלה בבלפור.

אתמול הודיעו בסיעת כחול לבן כי אין טעם למפגשי מו"מ כל עוד השיח מתנהל בין מפלגתם לבין גוש מפלגות. הם מעוניינים לשוחח עם הליכוד בלבד, ולא מוכנים לקבל כתנאי סף את דרישת נתניהו להיות הראשון ברוטציה.

בסיום המפגש אצל ראש הממשלה פרסמו מטעם הליכוד הודעה המאשימה את יאיר לפיד בכישלון השיחות, וכן הודיעו כי בשלב זה לא יוחזר המנדט לנשיא המדינה, כלומר נתניהו ינסה להמשיך עם מו"מ להרכבת הממשלה.