ביג מוכרת מרכז מסחרי בקליפורניה לקרן בלקסטון ברווח של 65%

החברה-הבת ביג USA תמכור לחברה-בת של בלקסטון את המרכז הפתוח Town Center East בכ-61 מיליון דולר • ביג רכשה את המרכז בשני שלבים, בעלות כוללת של 37 מיליון דולר

חברת הנדל"ן המניב ביג , הנמצאת בבעלות האחים יהודה ורוני נפתלי ומנוהלת על-ידי חי גאליס, מוכרת נכס בקליפורניה.

החברה דיווחה הבוקר (ד') כי חברה-בת שלה (ביג USA, המוחזקת בשיעור של 80%) השלימה עסקה למכירת המרכז המסחרי הפתוח Town Center East לחברה-בת של קרן בלקסטון, בכ-61 מיליון דולר. המרכז נרכש על-ידי ביג ארה"ב בשני שלבים, ובעלות כוללת של 37 מיליון דולר, כך שהמכירה מגלמת רווח של 65%.

ההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) של המרכז הסתכמה בכ-3.5 מיליון דולר בשנת 2018. עוד מציינים בביג כי לאחר החזרת הלוואה בהיקף של כ-15.9 מיליון דולר על-ידי ביג USA, היא צפויה ליהנות מתזרים נטו של כ-44 מיליון דולר ממכירת המרכז (לא כולל עלויות עסקה נלוות).

בביג מציינים כי העסקה היא חלק מאסטרטגיית מיקוד הפורטפוליו של החברה בשוק האמריקאי בנכסים מסוג Life Style, בילוי והסעדה, המבוססים על חוויית לקוח, וכן נכסים המאופיינים באספקת שירותים.

מניית ביג הגיבה לדיווח בעלייה קלה, והשלימה התקדמות של 55% מתחילת השנה. שווייה של החברה בבורסה הגיע לכ-4.7 מיליארד שקל.

ביג פועלת בתחום מרכזי המסחר הפתוחים בישראל, בארה"ב ובסרביה. נכון לסוף הרבעון השני השנה החזיקה החברה ב-56 מרכזי מסחר ובשטח להשכרה של 1.16 מיליון מ"ר.

המנכ"ל גאליס ציין היום כי "המכירה עומדת בקנה אחד עם האסטרטגיה שעליה הצהרנו בשנים האחרונות בדבר מכירה של נכסים שלא תואמים לאסטרטגיית ההחזקה ארוכת-הטווח שלנו בארה"ב, של נכסים אשר מספקים חוויית לקוח מועצמת או שירותים. פורטפוליו הנכסים שלנו בארה"ב שומר לאורך זמן על רמות תפוסה גבוהות של מעל 92%. למרות השוק המאתגר בארה"ב לא נממש נכסים במחירי דיסטרס".

בשבוע שעבר דיווחה ביג כי היא מרחיבה את הפעילות בבלגרד. החברה חתמה על הסכם לרכישת מרכז קניות בעיר שבסרביה, בתמורה שיכולה להגיע לשווי של כ-32.5 מיליון אירו (כ-125 מיליון שקל), בניכוי הלוואה בהיקף 14.5 מיליון אירו, שאותו לקח המרכז מבנק, ושתיוותר גם לאחר הרכישה. את הרכישה מבצעת ביג באמצעות חברה בת שבה היא מחזיקה 78.5%.

המרכז המסחרי כולל שטח מסחרי להשכרה בשטח של כ-23 אלף מ"ר, הכולל מבנה חדש בשטח של 2,313 מ"ר, הנמצא "בשלבי הקמה מתקדמים ואמור להיפתח לקהל הרחב לפני השלמת העסקה".