נאבק על דקסיה ומעמיק פעילות בנדל"ן: בנק ירושלים ילווה קבוצות רכישה של Ewave בדרום ת"א

הבנק יעמיד מסגרת אשראי בהיקף כולל של 175 מיליון שקל לחמש קבוצות רכישה, שאותן ארגנה ומנהלת חברת Ewave Nadlan • המהלך משתלב בתוכנית האסטרטגית של בנק ירושלים מ-2018, "שבמרכזה צמיחה מבוקרת תוך מיקוד בפעילות קמעונית מתמחה במשכנתאות והמשך פיתוח האשראי הצרכני וליווי בנייה"

בנק ירושלים / צילום: איל יצהר
בנק ירושלים / צילום: איל יצהר

בנק ירושלים  ילווה פיננסית ויעמיד מסגרת אשראי בהיקף כולל של 175 מיליון שקל לחמש קבוצות רכישה שאותן ארגנה ומנהלת חברת Ewave Nadlan, המתמחה בייזום וניהול פרויקטי נדל"ן. מדובר בפרויקטים שממוקמים בדרום תל-אביב, בשכונות פלורנטין, נווה שאנן, מתחם העלייה וגבעת הרצל, הכוללים כ-180 יחידות דיור ושטחי מסחר. הפרויקטים מצויים עדיין בשלבי תכנון ואישור מול הרשויות, ושל הסגירה החוזית של הסכמי הליווי עם בנק ירושלים, המצאת הביטחונות לבנק ועמידה בתנאים הנדרשים להעמדת האשראי. הליווי של בנק ירושלים יספק לחברי קבוצות הרכישה מענה מימוני לתקופת הבנייה.

סקטור הנדל"ן של בנק ירושלים הוא מומחה בליווי ומתן אשראי לחברות בנייה ויזמי נדל"ן, מימון פרויקטים של התחדשות עירונית - בדגש על תמ"א 38 ופרויקטי פינוי-בינוי, וליווי קבוצות רכישה. גיל עובדיה, מנכ"ל-שותף ב-Ewave Nadlan, ציין כי "פרויקטים בדרום תל-אביב נהנים היום מביקוש אדיר - במיוחד מצדם של משקיעי נדל"ן, המזהים את הפוטנציאל שהאזור מציע". עוד לדבריו, "הפרויקטים נמצאים לפני אישור ומעבר לשלב העלייה על הקרקע, והם תורמים להמשך תנופת הנדל"ן והשינוי הסביבתי העובר על שכונות דרום העיר".

מבחינת בנק ירושלים, מדובר בנדבך במימוש התוכנית האסטרטגית שלו מ-2018, "אשר במרכזה צמיחה מבוקרת תוך מיקוד בפעילות קמעונאית מתמחה במשכנתאות והמשך פיתוח האשראי הצרכני וליווי בנייה". פעילות זו במגזר העסקי נעשית בעיקר באמצעות סקטור הנדל"ן וכן באמצעות החטיבה הקמעונית, ומתבטאת בליווי פרויקטים של בנייה למגורים בעיקר בשיטת הליווי הסגור, ומימון פרויקטים של תמ"א 38 לסוגיה.

הרצל 105 / הדמיה: 3Design, עיצוב: דניאל חסון
 הרצל 105 / הדמיה: 3Design, עיצוב: דניאל חסון

בעלת השליטה גייסה כ-80 מיליון שקל באג"ח

בנק ירושלים נסחר לפי שווי של כ-580 מיליון שקל לאחר שמנייתו טיפסה ביותר מ-35% מתחילת השנה. הבנק נמצא בשליטת חברת יצוא של משפחת שובל, שבשבוע שעבר השלימה בהצלחה בביקושי יתר ניכרים את השלב המוסדי בהנפקת האג"ח הראשונה שלה (בהיקף של כ-80 מיליון שקל), לטובת עיבוי קופת המזומנים שלה.

יצוא שולטת כאמור בבנק ירושלים, שמנהל בשנה האחרונה מאבק אמוציונלי מתמשך נגד עסקת המיזוג בין בנק דקסיה למרכנתיל דיסקונט, בשל רצונו להיות זה שרוכש את דקסיה. בימים האחרונים עדכן בנק ירושלים את הצעתו עבור דקסיה ל-720 מיליון שקל, והתחייב בנוסף לשלם "קנס" של 15 מיליון שקל אם ייחתם הסכם בינו לבין דקסיה אך העסקה לא תושלם לבסוף. ההסכם בין דקסיה לדיסקונט הוארך עד תחילת דצמבר הקרוב, כשהשלמת העסקה תלויה בין היתר במכירת תיק אשראי לרשויות מקומיות על ידי הצדדים לעסקה.