בשל האלימות הגואה במגזר הערבי, הרשימה המשותפת תיעדר מטקס ההשבעה של הח"כים החדשים

כך הודיעה הנהגת המפלגה במסגרת יוזמה של שביתה כללית בישובים הערביים • ברשימה המשותפת שלושה חברי כנסת חדשים האמורים להיות מושבעים מחר, ולא ברור עדיין כיצד תתבצע השבעתם, ההכרחית לתחילת עבודתם כחברי כנסת

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת / צילום: לשכת ח"כ איימן עודה
איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת / צילום: לשכת ח"כ איימן עודה

13 חברי הכנסת של הרשימה המשותפת לא ישתתפו בטקס השבעת הח"כים החדשים שיתקיים מחר (ה'), וזאת כחלק מהשביתה הכללית עליה הכריזה הבוקר (ד') ועדת המעקב העליונה של ערבי ישראל כמחאה על גל הרציחות ביישובים הערביים ואוזלת יד של המשטרה. כך הודיע לפני זמן קצר חבר הכנסת אחמד טיבי, יו"ר סיעת הרשימה המשותפת. לדבריו, המצב בחברה הערבית נדמה למערב פרוע ונשק משתולל.

בהודעת ועדת המעקב שהתכנסה במאג'ד אל-כרום נאמר כי ההחרמה היא במחאה על כישלון המשטרה במלחמה בפשיעה בחברה הערבית. לפיכך, החליטה ועדת המעקב לקיים מחר שביתה כללית בכל הישובים הערביים, וכן תארגן עצרות מחאה והפגנות. לפי הודעת הוועדה, השביתה תכלול את כל מוסדות החינוך, מוסדות הציבור וכן תכלול שביתת מסחר כוללת.

ברשימה המשותפת שלושה חברי כנסת חדשים האמורים להיות מושבעים מחר, ולא ברור עדיין כיצד תתבצע השבעתם, ההכרחית לתחילת עבודתם כחברי כנסת. 

בשעה ארבע וחצי אחר הצהריים במקביל לישיבת מליאת הכנסת, תתקיים הפגנה ארצית במאג'ד אל כרום, המקום שבו נרצחו בסוף השבוע שני אחים.

כן הוחלט על משמרות מחאה בכל הישובים הערביים ביום שישי, ועל מחאת שיירת מכוניות בדרך אל משרד ראש הממשלה בירושלים בימים הקרובים.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה כתב:"עשרות האנשים שנרצחו מתחילת השנה הם לא רק קורבנות של הפשיעה האלימה, הם גם קורבנותיה של אדישות הממשלה ורשויות האכיפה. לא ייתכן שנמשיך לקבור את ילדינו בזמן ששאר חברי הכנסת יצטלמו בחגיגיות במליאה. אנחנו נצטרף לציבור שלנו במחאות ברחבי הארץ".

https://twitter.com/AyOdeh/status/1179349649435631616?s=19

בסוף השבוע נרצחו במאג'ד אל-כרום האחים אחד וח'ליל מנאע, בקטטה עם אדם שלישי. לפי חקירה ראשונית, הרוצח שירה באחים נפצע בקטטה ומצבו קשה.

מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 71 בני אדם - עליה של 20% לעומת 2018.

ראשי המגזר הערבי טוענים כי המשטרה מגלה אוזלת יד במניעת ופתרון מעשי הרצח והאלימות בחברה הערבית, ובהתמודדות עם הפשע הגואה בה. המשטרה מצידה מאשימה את ראשי החברה הערבית באי שיתוף פעולה שלהם ושל הציבור עצמו המסרב למסור עדויות על המקרים השונים. אחת מהטענות היא שראשי הרשויות הערביות מונעים פתיחת תחנות משטרה בישוביהם.