חברת הפינטק הישראלית ראפיד גייסה 100 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר

בסך-הכול גייסה החברה עד היום 160 מיליון דולר, מתוכם 5 מיליון מהון עצמי של המייסדים עם הקמת החברה ב-2016, ו-15 מיליון דולר בסבב A שנערך בינואר 2018 • החברה מפתחת פלטפורמה להעברת תשלומים גלובליים • הודיעה כי הכנסותיה צפויות לשלש את עצמן בשנה הבאה בהשוואה ל-2019

מייסדי ראפיד, ארקדי קרפמן, אריק שטילמן ועומר פריאל / צילום: תומר חזן
מייסדי ראפיד, ארקדי קרפמן, אריק שטילמן ועומר פריאל / צילום: תומר חזן

חברת הפינטק ראפיד (Rapyd), המפתחת פלטפורמה להעברת תשלומים גלובליים דרך העברות בנקאיות, ארנקים דיגיטליים, מזומן ואמצעי תשלום נוספים, הודיעה היום (ד') על גיוס של 100 מיליון דולר, כחצי שנה לאחר שגייסה 40 מיליון דולר.

את הסבב הובילה קרן Oak HC/FT והשתתפו בו הקרנות Tiger Global ו-Coatue, והמשקיעות הקיימות בחברה ג'נרל קטליסט, טרגט גלובל, חברת התשלומים סטרייפ, והקרן הישראלית Entree קפיטל. לפי דיווח של טקראנץ' הגיוס בוצע לפי שווי של מיליארד דולר. בחודש פברואר השנה החברה גייסה 40 מיליון דולר לפי שווי של 300 מיליון דולר.

ראפיד הוקמה בתחילת 2016 תחת השם CashDash, והיא פעילה שלוש שנים. היא הוקמה על ידי אריק שטילמן, המכהן כמנכ"ל, ארקדי קרפמן ועומר פריאל. לפני כן, שטילמן הקים את חברת IT Navigator, בתחום מחשוב הענן, שנמכרה ל-AVAYA בסוף 2013 בסכום שהוערך בעשרות מיליוני דולרים.

רבים מעובדי ראפיד הגיעו מ-IT Navigator, ועבדו יחד כבר למעלה מעשור. בסך-הכול גייסה החברה עד היום 160 מיליון דולר, מתוכם 5 מיליון מהון עצמי של המייסדים עם הקמת החברה ב-2016, ו-15 מיליון דולר בסבב A שנערך בינואר 2018, כאשר החברה עוד הייתה מתחת לרדאר.

לחברה 160 עובדים בעולם, מהם 100 בישראל. אנגליה וארה"ב הם שני השווקים הגדולים של החברה, המספקת שירותים ללקוחותיה בלמעלה מ-100 מדינות, ול-2 מיליארד משתמשים, לפי שטילמן, אך לא בישראל. היא לא חושפת את הכנסותיה, אך בעבר דיווחה כי צפי ההכנסות ל-2019 הוא עשרות מיליוני דולרים, על בסיס חוזים רב-שנתיים שנחתמו עם לקוחות במהלך השנתיים האחרונות.

החברה הודיעה כי הכנסותיה צפויות לשלש את עצמן בשנה הבאה בהשוואה ל-2019. בנוסף, החברה מדווחת כי בין לקוחותיה נמצאות חברות כמו אובר, וזירות מסחר אלקטרוניות גדולות אחרות.

"גייסנו בפברואר 40 מיליון דולר, ומיד אחר כך היה בוסט מאוד גדול בעסקים של החברה כי הצטרפו אלינו כמה לקוחות גדולים מעולם כלכלת החלטורות והאיקומרס. יש המון דרישה בתעשייה וחברות פינטק אחרות כמו סטרייפ לא נותנות את הפתרון שלקוחות צריכים. הייתה הזדמנות להתרחב בעולם כולל לבצע רכישה של שתי חברות אחרות. אנחנו עכשיו בשלבים מאוד מתקדמים של ביצוע בין רכישה או שתיים", אומר שטילמן בשיחה עם "גלובס".

לדבריו "הייתה היענות מאוד גדולה של משקיעים ויכולנו גם לקחת 200 מיליון דולר, אבל החלטנו לקחת מאה בגלל הדילולים. עליית השווי שלנו הייתה גם ככה מטאורית בחמישה חודשים ואם נצטרך עוד מאה אז הערכת השווי שנקבל תהיה כבר אחרת לחלוטין. קיבלנו כבר הצעות למכור את החברה במספרים דמיוניים ואנחנו לא מעוניינים למכור".

ראפיד מפתחת פלטפורמה שמאפשרת לכל חברה לפתח שירות תשלומים דיגיטלי משלה, במקום אחד, ללא צורך בהתחברות והתאמה לאינספור הספקים השונים: הבנקים, חברות האשראי, הארנקים הדיגיטליים, חברות התשלומים ועוד. זאת כדי להיות מסוגלת לקבל תשלום בכל דרך, ממזומן ועד לתשלום בארנק דיגיטלי מקומי.

"היום, כדי לבנות פתרונות בעולם הפיננסים או הפינטק אתה נדרש ללכת לכ-6-7 ספקים בכל מדינה ולהתחבר אליהם כדי לבצע פעילות כמו איסוף כספים מלקוחות, פיזור הכספים, אימות זהויות וכדומה. אנחנו הצלחנו לייצר מצב שיש לנו פתרון אחד עם ממשק אחד, שנותן את הפתרון הזה ללקוחות, בכל המדינות שהיא רוצה לפעול בהן תחת חוזה אחד. אנחנו מאפשרים להן לבנות אפליקציית תשלומים שמתאימה להם, דרך API אחד", אמר שטילמן ל"גלובס" עם השלמת סבב הגיוס הקודם של החברה.

"היתרון שלנו בעולם הזה הוא שאנחנו לא מגיעים מעולם הפיננסים אלא מתחום מחשוב הענן. אחד הדברים הכי מסובכים בעולם הפינטק הוא היכולת לבנות פתרונות שיכולים לעבוד בקנה מידה רחב, שמסוגלים לעשות מיליוני עסקאות בכל מקום בעולם, זה קושי טכנולוגי מאוד גדול, ואנחנו ניצלנו את הטכנולוגיה והידע שלמדנו מתחומים אחרים לטובת תחום הפינטק.

"הגדרנו גם צורת עבודה חדשה בעולם הפינטק שמגיעה מעולמות התוכנה, בדומה ל-SaaS, שהיא בעצם פלטפורמת פינטק כשירות, כאשר הלקוחות שלנו משלמים עבור השירות ולא עבור הטכנולגיה".

תעודת זהות ראפיד:

הקמה: 2016

מייסדים: אריק שטילמן, ארקדי קרפמן ועומר פריאל 

עובדים: 160, מהם 100 בישראל

מטה: תל אביב

משרדים: תל אביב, סן פרנסיסקו, לונדון וסינגפור 

גיוסי הון: 160 מיליון דולר, בשלושה סבבים 

משקיעות: Oak HC/FT Tiger Global  Coatue, ג'נרל קטליסט, Stripe ,Target Global