התגלית של וולדמן: מה אמר מייסד מלאנוקס על תוכניותיו לעתיד?

וגם: מוטי ארבל יחליף את רענן שמחי כמנכ"ל איגוד סוכני הביטוח, במשרדי SOSA בת"א קיבלו את השנה החדשה, לשכת המסחר מקבלת את השנה החדשה ואת השגריר הנכנס, ודיוויד בלאט מונה ליו"ר כבוד של האגודה הישראלית לטרשת נפוצה

שון קופלר, גידי מרק, מיקה בן ימי, ברכה בן ימי, מאיה פוגלר ואיל וולדמן  / צילום: אהרון גדליה
שון קופלר, גידי מרק, מיקה בן ימי, ברכה בן ימי, מאיה פוגלר ואיל וולדמן / צילום: אהרון גדליה

באירוע שערך לפני החג המרכז לחדשנות ישראלית של "תגלית" בשיתוף הבורסה לניירות ערך בתל-אביב, ובו הושקה "קהילת התומכים הצעירים" של ארגון תגלית, השתתף גם איל וולדמן, מייסד ונשיא מלאנוקס שנמכרה לענקית הסינית אנבידיה עבור 6.9 מיליארד דולר. במסגרת האירוע נשאל וולדמן על העסקה, והסביר כי "אנחנו כרגע מחכים לאישור מהסינים ומהאיחוד האירופי. אני מאמין שהעסקה תיסגר סופית לקראת סוף השנה הנוכחית". עוד הבהיר וולדמן "אני לא הולך להקים עוד חברה. את זה אני יודע", הוא קבע.

את קהילת התומכים הצעירים יזמו מאיה פוגל, מנהלת מתחם Maple House; מיקה בן ימי, יזמית ויועצת שיווק ומיתוג; ושון קופלר, מנהל תחום האיקומרס בקפה עלית. עוד הגיעו לאירוע: שלומי פוגל, מבעלי קבוצת אמפא ומספנות ישראל; ברכה ורועי בן ימי, מבעלי חברת LR; דרור בין, מנכ"ל רד; גידי מרק, מנכ"ל תגלית; יאיר ספיר, מנכ"ל אולימפוס; ועודד טל, מנכ"ל קלארידג' ישראל.

מוטי ארבל יחליף את רענן שמחי כמנכ"ל איגוד סוכני הביטוח

מוטי ארבל מונה לתפקיד מנכ"ל איגוד סוכני הביטוח. הוא נבחר על-ידי הוועד המנהל של לשכת סוכני הביטוח בישראל ובאמצעות ועדת האיתור שבראשות נשיא הלשכה ליאור רוזנפלד.

ארבל (55), שיכנס לתפקיד אחרי החגים, יחליף את רענן שמחי, שכיהן בתפקיד בחמש השנים האחרונות והודיע על פרישתו. את עיקר פעילותו המקצועית עשה ארבל בקבוצת יורוקום תקשורת, ובה הוא מילא שורת תפקידים. לאחר ששימש כסמנכ"ל חטיבת הלקוחות, הוא מונה בשנת 2017 למנכ"ל הקבוצה, במקומו של אילן גרינבוים. נוסף על כך, לארבל ניסיון בתחום שירות הלקוחות ושיווק. בעברו למד לימודי מתמטיקה במכון ויצמן וקורס גבוה לסוכני השקעות.

ליאור רוזנפלד מסר עם המינוי כי "אנו צועדים לעידן טכנולוגי ומורכב מאוד. אני משוכנע כי ארבל, שנבחר מתוך מועמדים רבים וטובים, יסייע להצעיד את הלשכה לעידן חדש, להעניק שירות טוב לסוכני הביטוח ולקדם את התהליכים הטכנולוגיים המורכבים שעומדים בפנינו. אני מברך אותו על בחירתו לתפקיד ומעוניין להודות לרענן שמחי על חמש שנים של שירות ללא רבב בתפקיד מנכ"ל הלשכה".

ארבל מסר: "אעשה כל יכולתי כדי לעמוד באתגר ולסייע לנבחרי הלשכה לעמוד בכל היעדים ששמו לעצמם בשנים הקרובות".

"אנחנו קהילה טובה יותר וקטנה יותר מזו של הסיליקון ואלי"

במשרדי SOSA בתל-אביב קיבלו את השנה החדשה יחד עם שלל אורחות ואורחים. בנוגע לפלטפורמת החדשנות SOSA עצמה, אמר המנכ"ל עזי שפר, כי הוא מסכם "שנה מעולה". לדבריו "לשנה הקרובה אנו מתכננים להרחיב את פעילותנו ליעדים אסטרטגיים נוספים בעולם. כל זה לא היה אפשרי ללא הקהילה שלנו של יזמים, משקיעים וחברות בינלאומיות ומקומיות".

שפר הזכיר כי "השנה הצטרפו לרשת הגלובלית שלנו שותפים עסקיים משמעותיים, כמו תאגידי הביטוח הענקיים מיפן, Tokio Marine ו-MS&AD המחפשים טכנולוגיות פורצות דרך בישראל ובניו יורק. בניו יורק המשכנו לפתח את מרכז הסייבר הגלובלי שאנחנו מקימים עם העירייה".

עוד חגגו: גיגי לוי-וייס, מייסד ומנכ"ל קרן NFX; עירית הילל, נציגת HPTV בישראל; אלעד ברינדט שביט, סמנכ"ל לקוחות בפייסבוק ישראל; ג'וני סאקס, שותף מנהל בקרן ג'נסיס פרטנרס; טל ברנוח, מייסד ומנהל קרן דיסרפטיב; אהרלה כהן, מנכ"ל קרן 2BAngels; נועה קולפ, מנהלת פעילות ההייטק בדיסקונט ניו יורק ושימי ברזני , מנהל נציגות הבנק בניו יורק; צחי וייספלד, מנהל האקסלרטורים של אינטל; ליעד יצחק, מנכ"ל Here Mobility; יפעת ניב, מנהלת SOSA TLV; גיל ארזי וז'ילבר אוחנה, שותפים בקרן ההון סיכון FinTLV ובפעילות האינשורטק של SOSA; דודי רוקח, מנהל משותף ב- HLSTech SOSA ואחרים.

באירוע סיפר לוי-וייס כי "שואלים אותי מה הסוד של קהילת היזמות הישראלית. הסוד הוא שאנחנו רשת, קהילה בעצימות וצפיפות גבוהה. אנחנו קהילה טובה יותר וקטנה יותר מסיליקון ואלי. אני רואה סביבי את הקהילה ויודע שבחרנו נכון להשקיע בישראל".

יפעת ניב, אלעד ברינדט שביט, עזי שפר, עירית הילל וגיגי לוי־וייס  / צילום: דניאל בר־און
 יפעת ניב, אלעד ברינדט שביט, עזי שפר, עירית הילל וגיגי לוי־וייס / צילום: דניאל בר־און

בסגנון בריטי: לשכת המסחר מקבלת את השנה החדשה ואת השגריר הנכנס

חגיגות סיכום ופתיחת שנה ערכה גם לשכת המסחר ישראל בריטניה, שנפגשה במסעדת פסטל ליד מוזיאון תל-אביב לאמנות. באירוע השיקו כוסות חברות וחברי הלשכה, בראשות היו"רית עו"ד אניטה לבינט.

החברות והחברים ניצלו את ההזדמנות גם על-מנת לברך את שגריר בריטניה הנכנס ניל ויגן, וציינו שכמי שברזומה שלו עבודה בשגרירות סומליה וקונגו, ישראל יכולה להיחשב כשירות קל יחסית.

ויגן, שכיהן בעבר כראש המדור הפוליטי בשגרירות בריטניה, קיבל תעודה על העץ שנטעה הלשכה על שמו ביער בריטניה. עוד הגיע למקום - איאן סטיוארט, חבר הפרלמנט הבריטי, שמונה כממונה מיוחד מטעם ממשלת בריטניה לקידום יחסי המסחר המשותפים. 

עוד במברכים בנימוס בריטי: התעשיין גד פרופר; אמנון דותן, נשיא המועדון המסחרי והתעשייתי; גדעון המבורגר, נשיא הראל ביטוח; דני קטריבס, ראש אגף סחר חוץ וקשרים בינלאומיים בהתאחדות התעשיינים ואחרים.

איאן סטיוארט, אניטה לבינט וניל ויגן  / צילום: דפנה קלובר
 איאן סטיוארט, אניטה לבינט וניל ויגן / צילום: דפנה קלובר

דיוויד בלאט מונה ליו"ר כבוד של האגודה הישראלית לטרשת נפוצה 

מאמן הכדורסל הבכיר דיוויד בלאט, הצטרף כיו"ר כבוד לאגודה הישראלית לטרשת נפוצה, הפועלת להעלאת המודעות למחלה הכרונית הגורמת לפגיעה במערכת העצבים המרכזית. בלאט נענה לבקשת רות דיין, סגנית יו"ר ומייסדת האגודה הישראלית, ולג'נין ווסברג, מנכ"לית ומנהלת שירות לחולים באגודה.

ווסברג ציינה כי "הצטרפותו של דיוויד בלאט כיו"ר האגודה תוביל להעלאת המודעות לחולים במחלת הטרשת הנפוצה ולהשמעת קולם שפעמים רבות אינו נשמע. מול קשיי הבדידות, התסכול, הפחדים והחששות היומיומיים וחוסר המודעות במשרדים הממשלתיים השונים לצרכיהם של חולי הטרשת הנפוצה - דיוויד בלאט נותן להם תקווה ומעורר השראה".

עם הודעתו של בלאט על מחלתו, הוא קיבל פניות רבות מחולים, עליהן הוא השיב: "אני רוצה להודות על ששיתפתם אותי בסיפורים שלכם ועל ההשראה שהענקתם לי. לכולנו יש את האתגרים שלנו ואת הקרבות שאנו צריכים להילחם בהם - אבל יחד אנחנו חזקים יותר! אני מאחל לכולכם את הכוח והעוצמה שנתתם לי. החזיקו את הראש גבוה ולעולם - לעולם - לעולם אל תוותרו".

דיוויד בלאט  / צילום: תמר מצפי
 דיוויד בלאט / צילום: תמר מצפי