קאר שולץ מרענן את הנהלת טבע: שלושה בכירים בדרך החוצה

טבע הודיעה היום על פרישתו של ד"ר קרלו דה נוטריסטפני מתפקיד סמנכ"ל התפעול הגלובלי, והוא מצטרף למנהל הכספים מייקל מקללן ולמנהלת המותג ותקשורת התאגיד איריס בק-קודנר – ששניהם צפויים לפרוש בקרוב

קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף
קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף

השנתיים הראשונות של כהונת קאר שולץ כמנכ"ל חברת התרופות טבע   לא כללו הרבה טלטלות בהנהלת החברה. לאחר ששולץ הודיע בסוף 2017 על שינוי מבני בטבע, שבעקבותיו פרשו מספר בכירים, ההנהלה הייתה יציבה למדי. אלא שבחודשים האחרונים ישנו שינוי במגמה. היום (ד') הודיעה טבע על פרישתו של ד"ר קרלו דה נוטריסטפני מתפקיד סמנכ"ל התפעול הגלובלי, והוא מצטרף למנהל הכספים מייקל מקללן ולמנהלת המותג ותקשורת התאגיד איריס בק-קודנר - ששניהם צפויים לפרוש בקרוב. בניגוד לשניים האחרים, פרישתו של דה נוטריסטפני היא מיידית, ומי שמחליף אותו בתפקיד הוא אריק דראפה אשר ימלא את התפקיד מישראל.

דה נוטריסטפני הצטרף לטבע בשנת 2012, בתקופת כהונתו של המנכ"ל ג'רמי לוין, לאחר שכיהן בתפקידים בכירים בחברת התרופות בריסטול מיירס-סקוויב. בתקופתו בטבע הוא כיהן תחת ניהולם של שלושה מנכ"לים שונים ועוד שני מנכ"לים זמניים. בשנת 2018 הסתכמה עלות שכרו של דה נוטריסטפני ב-7.2 מיליון דולר, מתוכם 3.5 מיליון דולר בתגמול מנייתי, והוא היה בעל עלות השכר השנייה בגובהה בחברה לאחר שולץ.

מחליפו בתפקיד, אריק דראפה (58), הצטרף לטבע ב-2014 ובתפקידו האחרון שימש כמנהל איכות ראשי. דראפה הוא ד"ר לרוקחות ובעל תואר MBA.

"אחרי יותר משבע שנים שבהן הוביל את התפעול הגלובלי בטבע, קרלו דה נוטריסטפני יפרוש מטבע", אמר קאר שולץ, נשיא ומנכ"ל טבע. "במהלך כהונתו, קרלו וצוותו שיפרו באופן משמעותי את חוזק וביצועי התפעול הגלובלי שלנו ואת שרשרת האספקה, ובמקביל המשיכו לייעל את רשת התפעול, להפחית עלויות ולשפר את התחרותיות של המוצרים שלנו. אני רוצה להודות לקרלו על תרומותיו הרבות ועל מנהיגותו, ולאחל לו את הטוב ביותר בפרישתו.

"אריק הוא המנהיג הנכון להחליף את קרלו בתקופה זו כדי לקחת את התפעול הגלובלי של טבע לרמה הבאה בביצועים ולשמש ככוח מניע מרכזי של הייעוד והאסטרטגיה של טבע. ארגון התפעול מוכן להבטחת מעבר חלק".