הורוביץ: הפתרון לפלונטר הפוליטי - ממשלת מרכז-שמאל עם הערבים והחרדים

בישיבת המחנה הדמוקרטי אמר היו"ר הורוביץ כי ממשלת אחדות עם הליכוד משמעה ממשלת שיתוק וקומבינה הרסנית שתביא חסינות לנתניהו • בישיבת ש"ס, אמר דרעי כי יש סבירות גבוהה לפיזורה של הכנסת ושעל גנץ לקבל את הצעתו של נתניהו ולהקים ממשלת אחדות על פי מתווה הנשיא ריבלין

יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, אמר היום (ה') כי הפתרון לפלונטר הפוליטי הוא ממשלת מרכז-שמאל בראשות יו"ר כחול לבן בני גנץ ובשיתוף חלק מהמפלגות הערביות וגם המפלגות החרדיות.

בישיבת סיעת המחנה הדמוקרטי אמר הורוביץ כי ממשלת אחדות עם הליכוד ונתניהו משמעה ממשלת שיתוק וקומבינה הרסנית שתביא חסינות לנתניהו. לדבריו, ממשלה כזו לא תוכל ליישם קווי יסוד הכרחיים לקיום המדינה.

בתשובה לשאלת "גלובס" על הישיבה עם המפלגות החרדיות, אמר הורוביץ כי המחנה הדמוקרטי אינו נגד החרדים אלא נגד הכפייה הדתית, וכי הוא משוכנע שאפשר להגיע עם החרדים לעמק השווה בסוגיות דת ומדינה.

חברת הכנסת סתיו שפיר הוסיפה כי הנשיא צריך היה להטיל את הרכבת הממשלה על בני גנץ ולא על נתניהו, אותו כינתה "ראש ממשלת השחיתות והחסינות"; והוסיפה כי לגנץ יש כעת הזדמנות טובה לייצר חוזה חדש בין אזרחי ישראל מכל המגזרים.

חברת הכנסת תמר זנדברג הזכירה את היעדרם של חברי הכנסת של הרשימה המשותפת המוחים על העלייה בפשע ובאלימות בחברה הערבית. לדבריה, זה הזמן להכין תוכנית חירום לאומית לטיפול בבעיה הקשה.

דרעי: סבירות גבוהה לפיזורה של הכנסת

בישיבת סיעת ש"ס, אמר אריה דרעי כי יש סבירות גבוהה לפיזורה של הכנסת ולהליכה לבחירות חדשות. דרעי קרא לבני גנץ לקבל את הצעתו של בנימין נתניהו ולהקים ממשלת אחדות על פי מתווה הנשיא ריבלין.

בפתח הישיבה אמר דרעי כי הצעת נתניהו מפתיעה בנדיבותה: "ראש הממשלה הפתיע אותי כשהסכים לצאת לנבצרות אם יוגש כתב אישום נגדו" אמר דרעי, ו"על גנץ לקבל את הצעתו".

לדבריו, המדינה במשבר אמיתי ולממשלה ממתינות בעיות קשות במשק ובביטחון, והמשרדים משותקים בשל אי היכולת לקבל החלטות משמעותיות. הוא פנה ישירות לגנץ ואמר כי חובתו לקבל את ההחלטה החד משמעית להקמת אחדות לפי הצעת הנשיא ריבלין עם רוטציה בראשות הממשלה, ושוויוניות בחלוקת התיקים.

דרעי, שהיה שותף לשתי ממשלות אחדות בשנות השמונים, אמר כי היה קשה להקימן - אולם אלה ממשלות שהצילו את ישראל ממשבר כלכלי חמור וממשבר בטחוני-מדיני קשה. בתשובה לשאלת "גלובס", אמר דרעי כי איש לא פנה אליו להקמת ממשלה צרה בראשות גנץ, וכי הוא נשאר נאמן לנתניהו ולא מתבייש בכך.

בישיבת סיעת העבודה-גשר, אמר עמיר פרץ כי מפלגתו לא תשב עם בנימין נתניהו באותה ממשלה - קרי, גם לא בממשלת אחדות