איל לפידות מצרף לשורותיו את רועי יקיר

יקיר, מנהל השקעות של הפניקס, יצטרף לשיכון ובינוי וישמש כמשנה של לפידות • מדובר בייבוא חיצוני בכיר ראשון של לפידות שנכנס לתפקידו בחברה ביוני האחרון

אייל לפידות / צילום ארכיון: תמר מצפי
אייל לפידות / צילום ארכיון: תמר מצפי

כשש שנים וחצי לאחר שהצטרף לאייל לפידות בקבוצת הפניקס כמנהל ההשקעות הראשי, לאחר שהתפטר מתפקיד מקביל בקבוצת כלל ביטוח, רועי יקיר מצטרף ללפידות בשיכון ובינוי. ל"גלובס" נודע כי יקיר יצטרף לשיכון ובינוי  כסגנו של לפידות, שהחל לנהל את שיכון ובינוי לפני חודשים ספורים. מאז מונה לפידות לתפקיד מנכ"ל שיכון ובינוי שבשליטת נתי סיידוף. מדובר בייבוא חיצוני בכיר ראשון של לפידות שנכנס לתפקידו בחברה ביוני האחרון.

יקיר הינו מנהל השקעות מוסדי ותיק מוערך ובעל קבלות. הוא לא מנהל ההשקעות המוסדי הבכיר שעוזב את העולם המוסדי, שנתון למגבלות שכר, לטובת תפקיד בעולמות ללא מגבלות שכר, כגון אמיר הסל שעזב בעבר את הראל לטובת קרן השקעות, או יניב כהן ושי יצחקי שהיו כפופים בעבר ליקיר כמנהלי השקעות עמיתים בהפניקס, ועברו לתפקידי ניהול השקעות לא מוסדיים. בשיכון ובינוי הוא ישמש כמשנה למנכ"ל ומנהל ההשקעות ראשי של הקבוצה במסגרת זו הוא ינהל מערך שייאחד לראשונה את ההשקעות ברמת הקבוצה.

לפידות הגיע לניהול שיכון ובינוי לאחר עשור מוצלח כמנכ"ל קבוצת הביטוח הפניקס, נחשב למנהל שאינו חושש לבצע מהלכים לא פופולריים ואינו חושש להתעמת עם הכפופים לו ועם גורמים חיצוניים לחברה, אך שיודע לתת מקום למנהלים טובים שאותם הוא מעריך - דוגמת יקיר.

סיידוף רכש את השליטה בשיכון ובינוי משרי אריסון באמצע 2018, בכ-1.1 מיליארד שקל.

מבחינת הפניקס שבניהולו של איל בן סימון מדובר בעזיבת איש מפתח. יקיר היה אחראי על חטיבת ההשקעות של הפניקס שהוא בנה והוביל להצלחות. עתה תידרש קבוצת הביטוח למצוא לו מחליף ראוי, בעולם בו ההשקעות משפיעות מהותית על תוצאות קבוצות הביטוח. זה תופס את הפניקס בעודה ממתינה להכרעה של הממונה על רשות שוק ההון ביחס לעסקת המכירה שלה. מדובר בהמתנה לאישור העברת השליטה בהפניקס מידי דלק לידי הקרנות הזרות סנטרברידג' וגלטין פוינט. בשוק מעריכים כי הממונה יאשר את העסקה.

מהפניקס נמסר כי "רועי יקיר הודיע היום על רצונו לסיים את תפקידו בחברה כמנהל השקעות ראשי, לאחר שש שנים בתפקיד, ולצאת לדרך חדשה. הצדדים יקבעו במשותף את מועד סיום התפקיד. החברה מבקשת להודות לרועי על תרומתו לחברה בתחום ההשקעות, והפיכתה למובילה בין הגופים הפיננסים. החברה מאחלת בהצלחה לרועי בתפקידו החדש".