דירקטוריון נת"ע בחר בחיים גליק למנכ"ל החברה

גליק יחליף בתפקיד את יהודה בר-און • גבר בשלב הסופי על מנכ"ל נמל אשדוד לשעבר, יצחק בלומנטל, ועל מנכ"ל חברת התשתיות העירונית של חיפה, יפה נוף אבישי כהן

דירקטוריון חברת נת"ע בחר הערב (ה') בחיים גליק למנכ"ל החברה. נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) היא החברה הממשלתית האחראית על הקמת רשת קווי הרכבת הקלה בגוש דן (בעלות תקציבית של כ-45 מיליארד שקל) ועל תכנון פרויקט הרכבת התחתית (בעלות תקציבית של כ-140 מיליארד שקל).

גליק גבר בשלב הסופי על מנכ"ל נמל אשדוד לשעבר יצחק בלומנטל ועל מנכ"ל חברת התשתיות העירונית של חיפה יפה נוף אבישי כהן.

גליק יחליף בתפקיד את יהודה בר-און מנכ"ל נת"ע בחמש השנים האחרונות שהתפטר מהחברה ביוני על-רקע חילוקי דיעות מקצועיים עם יו"ר הדירקטוריון רם בלינקוב. המינוי טעון עדיין את אישור שרי האוצר והתחבורה לאחר התייעצות עם הוועדה לבדיקת מינויים בחברות הממשלתיות. גליק, בן 64, כיהן כסגן נציב שירות בתי הסוהר בדרגת גונדר, מנכ"ל אוניברסיטת בר-אילן במשך 5 שנים ומנכ"ל "מבט לנגב תפעול" - חברה שהובילה את ההקמה והתפעול של עיר הבה"דים עבור צה"ל בנגב. בתפקידו האחרון כיהן כמנכ"ל עיריית ראשון לציון.

גליק הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת בר-אילן תואר ראשון במשפטים במכללת שערי משפט ותואר שני במדיניות ציבורית בהתמחות תקצוב ציבורי באוניברסיטת תל-אביב.

דירקטוריון נת"ע ציין בנימוקיו את הכישורים, המומחיות, הניסיון והיכולות המרשימות של חיים גליק כמתאימים לניהולה של החברה, על היקפי הפעילות ההולכים וגדלים שלה, בתקופה רבת אתגרים. "גליק הוא הקטר הנכון במסילה הנכונה ואיתו נצעד יחד לקידום התחבורה הציבורית בגוש דן" נאמר בהודעה שפורסמה מטעם דירקטוריון החברה.