התעשיינים נגד הנגיד ירון: המדינה משותקת, והוא רק מוציא הודעות לעיתונות

לפי התאחדות התעשיינים, בין החודשים אפריל ליולי האחרונים מגמה זו נמשכה, ופוטרו 1,490 עובדים, בהם 605 בתעשיות המתכת ו-270 עובדים מתעשיות הטקסטיל • "המיתון נמצא מעבר לפינה, אך המערכת השלטונית משותקת, והנגיד מתנער מאחריות"

פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל / צילום: איל יצהר, גלובס
פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל / צילום: איל יצהר, גלובס

מתקפה חריפה מצד התאחדות התעשיינים על נגיד בנק ישראל, הפרופ' אמיר ירון, וזאת על רקע נתון חדש שהיא פרסמה, ולפיו מאז תחילת השנה פוטרו בכל ענפי התעשייה מעל 3,200 עובדים.

לפי התאחדות התעשיינים, בין החודשים אפריל ליולי האחרונים מגמה זו נמשכה, ופוטרו 1,490 עובדים, בהם 605 בתעשיות המתכת ו-270 עובדים מתעשיות הטקסטיל. בהתאחדות הוסיפו כי בתקופה זו פוטרו בתעשייה יותר עובדים מאשר נקלטו בה: "המשק משלם את מחיר האדישות של נגיד בנק ישראל", מסרה היום (א') ההתאחדות: "המיתון נמצא מעבר לפינה, אך המערכת השלטונית משותקת, הנגיד מתנער מאחריות ובמקום להתנהל כמו המבוגר האחראי - הוא מסתפק בהודעות לעיתונות שאין מאחוריהם מעשיהם ואין מאחוריהן תוצאות".

המתקפה של התעשיינים על הנגיד באה כשברקע הדולר צנח מתחילת השנה בשיעור של 7% לעומת השקל, מחירי המים, החשמל והארנונה עלו וחברות תעשייתיות רבות מתקשות להתמודד עם התחרות בעולם.

מבנק ישראל לא נמסרה התייחסות לטענות.