עידן קוטלר יוצא לדרך: ניהול משאבי האנוש בבנק הפועלים יינתן למנהל חיצוני ויוכפף ישירות למנכ"ל

היום מודיע הבנק כי קוטלר מקדם את דלית רביב שמנהלת את האגף המסחרי בחטיבה העסקית של הבנק לחברת הנהלה בבנק ולמנהלת החטיבה הקמעונאית • לצד מינוי זה הודיע הבנק על צירופם של שני מנהלים חיצוניים

דב קוטלר / צילום: איל יצהר, גלובס
דב קוטלר / צילום: איל יצהר, גלובס

הצעדים הראשונים של עידן קוטלר בבנק הפועלים: ימים ספורים לאחר שנכנס לתפקידו כמנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר מתחיל באיוש "ההנהלה שלו" בבנק הפועלים כשהוא גם מפצל את התפקידים שמילא ארז יוסף. במסגרת זו, ובניגוד לנוהג שלפיו מונה מנהל בכיר ומסומן לקידום בעתיד לתפקיד מנהל משאבי האנוש בבנק, לעתים מזומנות תוך יצירת מחנאות פוליטית בבנק, קוטלר מצרף לבנק מנהל כוח אדם חיצוני שמגיע מחברת חשמל ושאינו מחויב לנוהגים שהשתרשו בבנק בעבר. בנוסף, קוטלר מייבא לבנק מנהל נוסף שכבר עבד וקודם על ידו בעבר, בישראכרט.

עוד קודם כניסתו לבנק הבהיר קוטלר כי אין בכוונתו לבצע שינויים בקרב הנהלת הבנק בשנה הראשונה לתפקידו. עם זאת, שלושה מהמשנים למנכ"ל בבנק הודיעו על פרישתם בחודשים האחרונים: רונן שטיין שניהל את החטיבה הקמעונאית, ארז יוסף שהיה הממונה על חטיבת אסטרטגיה, משאבים ותפעול וה-COO בבנק, ועופר קורן הממונה על החטיבה הפיננסית.

היום מודיע הבנק כי קוטלר מקדם את דלית רביב שמנהלת את האגף המסחרי בחטיבה העסקית של הבנק לחברת הנהלה בבנק ולמנהלת החטיבה הקמעונאית בבנק במקומו של שטיין. בבנק מציינים ביחס למינוי זה כי "רביב עובדת בבנק מזה כ-27 שנים והיא מילאה שורה של תפקידים ניהוליים בחטיבה העסקית והקמעונאית".

לצד מינוי זה הודיע הבנק על צירופם של שני מנהלים חיצוניים: רם גב שימונה למשנה למנכ"ל והממונה על החטיבה הפיננסית (CFO) ועמית אוברקוביץ' שימונה למשנה למנכ"ל והממונה על חטיבת משאבי אנוש.

עבור גב וקוטלר יהיה מדובר במפגש מחודש, וזאת מאחר שגב יגיע לבנק הפועלים מחברת ישראכרט שאותה ניהל קוטלר עד 2014. גב משמש כחבר הנהלה וסמנכ"ל כספים ומנהלה בישראכרט מסוף חודש מרץ 2011, אז קודם על ידי המנכ"ל דאז קוטלר. עוד קודם הוא סמנכ"ל כספים ביורופיי ובפועלים אקספרס.

לגבי מינויו של אוברקוביץ נציין כי הדרמה נמצאת דווקא במינוי מנכ"ל חיצוני שאינו מצוי ב"פוליטיקות" של הבנק לתפקיד מנהל הכוח אדם, כשהוא מכפיף את התפקיד ישירות למנכ"ל ומוציא את התפקיד מכפיפות ל-COO של הבנק. זאת לאחר שנים רבות בהן המנהלים הבכירים ביותר בבנק ביצרו את מעמדם הבכיר בכהונות כמנהלי משאבי האנוש בבנק.

אוברקוביץ, סמנכ"ל חטיבת משאבי אנוש וארגון בחברת חשמל, מיומן בעבודה עם עובדים בעלי חוזים קיבוציים ותנאים מיטיבים. הוא עובד בחברת חשמל מזה כשלושה עשורים והוא בנו של יו"ר הוועד המיתולוגי של חברת חשמל יורם אוברקוביץ' המנוח.

כמו כן, בבנק מציינים כי אגפי הלוגיסטיקה והרכש יועברו לחטיבה הפיננסית ומרכז תפעול בנקאי יועבר לחטיבה הקמעונאית, כאשר החשבונאי הראשי של הבנק יוכפף במישרין למנכ"ל הבנק.

בבנק מפרטים בנוסף כי "המינויים והשינויים אמורים להיכנס לתוקף בחודשים הקרובים. מינוייהם של גב' רביב ומר גב וכן חלק מהשינויים הארגוניים כפופים לאישור הפיקוח על הבנקים".

במקביל ומעבר לאיוש המשרות הבכירות שהתפנו עוד טרם כניסתו לתפקיד קוטלר נדרש לטפל בימים אלה בעוד שתי סוגיות בוערות: סגירת פרשת הסיוע להעלמות מס ללקוחות אמריקאים למול משרד המשפטים בארה"ב, והגעה להסכם קיבוצי עדכני לעובדי הבנק. עובדי הבנק ללא הסכם עבודה עדכני מזה זמן רב, ולאחרונה הם הביעו חוסר שביעות רצון מקצב התקדמות המגעים מולם.