המשטרה לסנגורי אפי נוה: לא הוחלט לתת חסינות להדס שטייף

המשטרה הודיעה במכתב רשמי כי לא התקבלה עדיין כל החלטה ביחס למעורבים בפריצת הטלפון הסלולרי של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר

הדס שטייף, אפי נוה / צילום: איל יצהר, תמר מצפי
הדס שטייף, אפי נוה / צילום: איל יצהר, תמר מצפי

המשטרה הודיעה במכתב רשמי כי לא התקבלה עדיין כל החלטה ביחס למעורבים בפריצת הטלפון הסלולרי של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה.

במכתב שנשלח לסנגוריו של נוה על-ידי ראש מפלג חקירות ביחידה הארצית לחקירות הונאה, סנ"צ אסף ולפיש, וראש מחלק חקירות, רפ"ק עודד אררה, שללו השניים את הפרסומים כי התקבלה החלטה שלא להעמיד לדין את כתבת הפלילים של גלי צה"ל הדס שטייף ואת יתר המעורבים בפרשה.

במכתב שמתפרסם ב"גלובס" לראשונה כתבו ולפיש ואררה: "אבקש להבהיר כי תלונת מרשך נחקרה עד תום באופן יסודי ומקצועי, ותוצרי החקירה הועברו לעיון פרקליטות מחוז מרכז, לשם עיון וקבלת החלטה על-ידי הגורם המוסמך בפרקליטות". עוד הוסיפו הקצינים הבכירים כי "מבלי להתייחס לפרסומים באמצעי התקשורת, נבהיר כי לא התקבלה עדיין כל החלטה באשר למעורבים אשר נחקרו בקשר לתלונת מרשך".

בכך מכחישה המשטרה את הדיווחים, בין היתר על-ידי כותב שורות אלה, כי המשטרה החליטה להעניק חסינות מותנית למעורבים בפריצת הטלפון הנייד ובחיטוט בחומרים שנמצאו בו. על-פי הדיווחים, המשטרה החליטה להעניק חסינות לכתבת הדס שטייף ולמעורבים נוספים בפרשה.

הכחשת המשטרה מגיעה במענה למכתב ששלחו סנגוריו של אפי נוה, עורכי הדין בעז בן-צור וכרמל בן-צור, לאחר סיום החקירה. במכתבם לסנ"צ ולפיש כתבו השניים כי "ביום 22.9.2019 הודיעה המשטרה למרשנו ולכלי התקשורת על סיום החקירה בעניינו. בצד זאת הודיעה המשטרה כדלקמן: 'חקירת תלונתו של עו"ד נוה באשר להשגת ראיות ממכשירי הטלפון שלו תוך פגיעה בפרטיות וחדירה לחומר מחשב שלא כדין הסתיימה אף היא, והממצאים יועברו להחלטת הפרקליטות'.

"על-פי פרסומים שונים בתקשורת, הצעת המשטרה לפרקליטות - או שמא ההפך - הייתה להעניק לגברת שטייף 'חסינות' או 'חסינות מותנית' (עניין שהדין לא יכירנו, אך לא זאת השעה להרחיב בדבר). מכל מקום, עם השלמת החקירה בעניין זה, ולאחר שהודעת המשטרה לא הבהירה את הדברים, והיא נותרה מעורפלת, נבקשכם להשיב לנו בדבר השלב שבו מצוי ההליך הפלילי (וראו סעיף 8 לחוק זכויות נפגעי עבירה, התשס"א-2001). בנוסף, על-פי התוספת השנייה לחוק זה, הנכם מתבקשים להודיע האם התקבלה החלטה שלא לחקור (כאמור בפרט 2 לתוספת); והאם התקבלה החלטה שלא להעמיד לדין את הגברת שטייף ונחקרים/חשודים אחרים (פרט 3 לתוספת). נבקש תשובתכם בהקדם, בין היתר כדי למצות הליכי ערר, ככל שיהיה בכך צורך".

כאמור, המשטרה מכחישה כעת כי התקבלה כל החלטה שלא להעמיד לדין או שלא לחקור את המעורבים, וכי אם תתקבל החלטה כזו, תימסר למטה הודעה כמתחייב בחוק סדר הדין הפלילי. יש לציין כי עם התפוצצות פרשת מין תמורת מינוי אמר בכיר בפרקליטות לכותב שורות אלה כי הוחלט להעניק לשטייף חסינות. 

*** חזקת החפות: כל החשודים בפרשת השוחד המיני במינוי שופטים, ובהם אפי נוה, הם בגדר חשודים בלבד במעשים האמורים. מדובר בשלב מקדמי בהליך הפלילי. החשודים לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.