רשת 13 | בלעדי

שינוי בענף התקשורת: אביב גלעדי יצא מהבעלות ב-RGE

הרומן ארוך-השנים של אביב גלעדי עם RGE - שבעליה שולטים בערוץ 13 - מסתיים • ל"גלובס" נודע כי בשבוע שעבר נחתם חוזה שהסדיר את הפסקת השותפות של גלעדי בחברה • מעתה יחזיקו במניות באחוזים שווים לן בלווטניק ומשפחת רקנאטי

אביב גלעדי. נפרד מ-RGE / צילום: רמי זרנגר
אביב גלעדי. נפרד מ-RGE / צילום: רמי זרנגר

הרומן ארוך-השנים של אביב גלעדי עם RGE מסתיים: ל"גלובס" נודע כי בשבוע שעבר נחתם חוזה שהסדיר את הפסקת השותפות של גלעדי בחברה. מעתה יחזיקו במניות באחוזים שווים איש העסקים הבריטי לן בלווטניק ומשפחת רקנאטי.

הפרידה של גלעדי מ-RGE אינה צעד מפתיע, וניתן היה לראות סימנים לכך כבר בחודש דצמבר האחרון, כשנדב טופולסקי, איש סודו של בלווטניק, מונה ליו"ר הקבוצה והחליף את גלעדי שהחזיק בתפקיד.

גלעדי שימש בתפקיד יו"ר RGE מאז שנת 2000. קבוצת RGE מחזיקה בין היתר בערוץ הספורט ובערוץ הילדים. אחת ההחזקות הבולטות של הקבוצה הייתה ערוץ עשר, שלימים מוזג עם רשת, וגלעדי נחשב למי שהיה הדוחף העיקרי להשקעה בערוץ. עוד טרם הפיצול של ערוץ 2 גלעדי כיהן כיו"ר הערוץ לתקופה של מספר חודשים, בתקופה שבין עזיבתו של מודי פרידן למינוי שמואל גורטלר.

נזכיר כי עד מיזוג רשת וערוץ עשר החזיקה RGE ב-51% מערוץ עשר. בערוץ הממוזג הם נכנסו באופן אישי ולא כחברה, מאחר שמבנה הבעלות נקבע מראש שייעשה על-פי ההזרמות שיבצעו בעלי המניות. כבר בעת המיזוג העריכו בשוק כי גלעדי יצא מהר יחסית ולא יישאר בעל מניות, ואכן גלעדי החליט שלא להשקיע בערוץ הממוזג.

עם זאת ,בעת המיזוג נשאר גלעדי שותף ב-RGE, ולבקשתו עבר לנהל את חברת ההפקות AL Films שבבעלות שותפו העסקי בלווטניק. החברה עומדת מאחורי סרטים כמו "הסרבן" שהיה מועמד ל-6 פרסי אוסקר, "שתיקה" בבימויו של מרטין סקרוסזה ועוד.

ב-RGE בחרו שלא להגיב לידיעה.