האם זה המסמך שיסייע לנתניהו בתיק המתנות, ומה באמת חושבים פרקליטי רה"מ על הבכירה שחיברה אותו

פרקליטי נתניהו הציגו אתמול בשימוע בתיק 1000 מסמך שכתבה היועמ"שית של משרד רה"מ, עו"ד שלומית ברנע-פרגו, לפיו ניתן היה לטענתם לקבל מתנות מחברים • באותה השעה ממש, פרקליט אחר של נתניהו טען כי אותה יועצת משפטית דווקא "רודפת את רה"מ ורעייתו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

אתמול (ב') עלה פרקליטה של משפחת נתניהו, עו"ד יוסי כהן, למתקפה חסרת תקדים נגד היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, עו"ד שלומית ברנע-פרגו. עו"ד כהן טען בפני נשיא בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, השופט אייל אברהמי, כי עו"ד ברנע-פרגו פועלת במשך שנים רבות על-מנת להפיל ולהפליל את משפחת נתניהו ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו

הרקע למתקפה הוא מכתב שצורף לתביעה של שירה רבן נגד שרה נתניהו, שבו עו"ד ברנע-פרגו טענה להתנהלות בעייתית מאוד סביב תלונות חדשות של עובדות במעון ראש הממשלה. עו"ד כהן אמר בדיון: "ברנע-פרגו תצטרך להתייצב פה ולהסביר למה היא עשר שנים רודפת את ראש הממשלה ורעייתו. היא עשתה מעשה חמור מאוד ומנסה לעשות תחבולות נגד ראש הממשלה". עוד אמר כהן כי מדובר ברדיפה של ברנע-פרגו. "היועצת המשפטית ברנע-פרגו עשתה מעשה חמור, והיא תיתן על כך את הדין. זה מכתב מכפיש". 

עו"ד יוסי כהן / צילום: רפי קוץ
 עו"ד יוסי כהן / צילום: רפי קוץ

אלא שלמרבה האירוניה, באותה שעה בדיוק פרקליטים אחרים של משפחת נתניהו דווקא קשרו לה כתרים בשימוע שנערך לראש הממשלה נתניהו אצל היועץ המשפטי לממשלה. אמש עסק השימוע בתיק 1000, ועו"ד עמית חדד טען כי יש לסגור את התיק על סמך חוות-דעתה של אותה שלומית ברנע-פרגו. מתברר כי בשנת 2009, עם כניסתו של נתניהו לבלפור, כתבה היועצת המשפטית מסמך בן 50 עמודים בבחינת "דע את זכויותיך וחובותיך". במסמך זה התייחסה ברנע-פרגו גם לחוק המתנות, שם היא כתבה כי החוק אוסר רק על ראש הממשלה לקבל מתנות במסגרת מילוי תפקידו. מכך הסיקה היועמ"שית כי מותר לראש הממשלה לקבל מתנות מחברים. "ברנע-פרגו היא היועמ"שית המנוסה, היא האוטוריטה המקצועית, הראויה והבכירה במשרד ראש הממשלה, והיא התירה בפירוש לקבל מתנות מחברים".

עוד עלה בשימוע כי ברנע-פרגו חזרה על חוות-דעתה שנית גם בשנת 2015. בעקבות אירוע מסוים של קבלת מתנה, אספה היועמ"שית את אנשי לשכת נתניהו וחזרה בישיבה על הקביעה כי מותר לנתניהו לקבל מתנות מחבריו. דברים אלה אף הועלו על-ידה על הכתב. לטענת פרקליטי נתניהו, אין להעמיד אותו לדין בגין פעולות אלה, כיוון שהוא הסתמך על ברנע-פרגו. עוד טען חדד כי נתניהו התייעץ משפטית על שאלה זו גם עם עו"ד יעקב וינרוט, שאישר את קבלת המתנות ממילצ'ן. 

עורך דין עמית חדד/  צילום: יונתן בלום
 עורך דין עמית חדד/ צילום: יונתן בלום

כך הזדמנה לה מציאות ביזארית שבאותם רגעים ממש, פרקליט אחד של נתניהו טוען כי היא רודפת אותו וצריכה לתת על כך את הדין - ומן הצד השני פרקליט אחר דיבר בשבחה וטען כי יש לסגור את התיק נגד נתניהו בגין חוות-דעתה המקצועית.

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא בגדר חשוד, מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.