יו"ר דירקטוריון חדשות 13 זהר קדמון פורשת מתפקידה

קדמון כיהנה ארבע שנים בתפקיד והתפטרותה תיכנס לתוקף ב-10 בנובמבר

זהר קדמון / צילום רונן אקרמן
זהר קדמון / צילום רונן אקרמן

יו"ר דירקטוריון חדשות 13 זהר קדמון פורשת מתפקידה לאחר כהונה של ארבע שנים. התפטרותה תיכנס לתוקף ב-10 בנובמבר.

במכתב ששלחה קדמון ליו"ר הרשות השנייה יוליה שמאלוב-ברקוביץ', שבו הודיעה על פרישה, כתבה "במהלך כל שנות כהונתי השקעתי רבות ממרצי ומזמני בהגנה על האינטרס הציבורי בעצם הישרדותה לחברת החדשות במציאות כלכלית ורגולטורית מאתגרת, תוך נקיטת צעדים אקטיביים להשגת יעד המיזוג בין ערוץ עשר לרשת אשר צלח והבטיח את המשך קיומה של חברת החדשות. לאחר שהשלמנו את הליך מינויו של ישראל טוויטו למנכ"ל החדשות 13 אני חשה כי בשלה השעה עבורי לסיים את תפקידי".

נזכיר כי קדמון, ששותפה במשרד עורכי דין עצמאי, מכהנת כיו"ר חברת החדשות עוד הרבה לפני המיזוג של ערוץ עשר עם רשת. היא נכנסה לתפקיד לאחר הדחתו של רמי סדן על ידי הרשות השנייה לאחר שהתברר שמסר פרטים לא נכונים בקורות החיים שהגיש כדי להתמנות כדירקטור. מינויה של קדמון נעשה באווירה שקטה ונעימה, ולא היה דבר שיעיד על המאבקים הקשים בהם נדרשה לקחת חלק לאור הסיטואציות מההתמודדות עם פיצול ערוץ 2, הקשיים אליו נקלע הערוץ לאחר תקופה זאת ועד העמדה החד משמעית שנקטה בעד מיזוגו של ערוץ עשר עם רשת. דווקא לאחר המיזוג התמודדה קדמון עם בעלי השליטה החדשים, כשאלה החליטו חרף התנגדותה והתנגדות נציגת ציבור נוספת בדירקטוריון חברת החדשות להדיח את מנכ"ל החברה גולן יוכפז. בסופו של דבר יוכפז עזב ואת מקומו תפס בתחילה כמנכ"ל זמני ישראל טוויטו. רק לאחרונה הפך מינויו של טוויטו לקבוע, אך עוד קודם לכן הוא נחשב למועמד המועדף על ידי רוב יוצאי ערוץ עשר. נראה כי לא לחינם מתייחסת קדמון למינוי כנקודה בזמן שבה היא יכולה לפרוש בשקט ולחזור ולהתמקד בפעילות משרדה, שעוסק בייצוג גופי תקשורת מפיקי ויוצרים.

במכתב הפרידה שלה מודה קדמון למנכ"ל רשת 13 יוסי ורשבסקי, למנכ"ל הפורש גולן יוכפז ולמנכ"ל הנוכחי טוויטו "על שמירה בלתי מתפשרת על הערכים העיתונאיים של החברה, החתירה המתמדת לחשיפת אינספור סוגיות והעלאתן לראש סדר היום הציבורי שהשפיעו על המציאות הישראלית בכל תחומי החיים - כלכלה, פוליטיקה וחברה".

טוויטו איחל לקדמון בהצלחה והודה לה "על התמיכה, היושרה, המקצועיות והעבודה המשותפת עם חדשות 13".