נסיון לרצח מהנדס העיר רהט על רקע נדל"ני

העיריה הציעה שינוי יעוד שטח מריבה ממגורים לציבורי, וכפי הניראה, זו הסיבה לירי

 

 

רהט / צלם: ברנדייס
רהט / צלם: ברנדייס

מהנדס העיר רהט, אברהים אבו סהיבאן, נפצע היום (שבת) בשעה 5:30 בבוקר מירי לעברו, כשהיה בדרכו למסגד. החשד הוא שהירי בוצע על רקע סכסוך בין חמולות, בשל סכסוך קרקעות מתמשך. על פניו, למשפחות המסוכסכות, אבו סהיבאן ואבו ע'ניים, הוצעה על ידי העירייה פשרה להפוך את שטח המריבה לשטח ציבורי אך אחד הצדדים מתנגד וזה מה שהוביל ליריות הבוקר.

בשיחה איתו הבהיר ראש העיר רהט, פאיז אבו סהיבאן, שהוא מוטרד מאד מהירי ושמזה זמן, גם על חייו שלו יש איומים: "לפני כחודש נזרק על הבית שלי רימון, ואני מאוים בדרגה 6. אנחנו אומרים למשטרה שתפקידה לאכוף את החוק ולחפש את הפושעים ואלה שלא רוצים הידברות. אנחנו בעד פתרון הסכסוך בדרכי שלום. אנחנו ניישם את הפתרון שלנו להפוך את שטח המריבה משטח מגורים לשטח ציבורי, כדי שכולם יקבלו הטבות מהשטח הזה".

הודעת איגוד המתכננים בישראל: "איגוד המתכננים מביע זעזוע מהפגיעה במהנדס העיר רהט על רקע עבודתו המקצועית ומביע תמיכה בו ובמתכנני ומהנדסי הרשויות המקומיות בכל מקום בארץ בו הם מנסים לעשות מלאכתם באופן מקצועי ונעדר פניות. מצב בו משרת ציבור נפגע על רקע מילוי תפקידו הינו בלתי נסבל. המתכננים, בשל מהות עיסוקם, נמצאים פעמים רבות בעין הסערה ועל המדינה להבטיח באופן אקטיבי את שלומם, בטחונם ויכולת למלא את תפקידם".

 תגובת מינהל התכנון: "מינהל התכנון רואה בחומרה את אירוע הירי בו נורה מהנדס העיר רהט, בשל מילוי תפקידו המקצועי.

"העובדה כי זהו האירוע השני של ירי במהנדס רשות בחצי שנה האחרונה היא בלתי נסבלת, ויש להוקיע מקרים אלו בכל פה, ולאפשר לאנשי המקצוע ברשויות המקומיות באשר הן להמשיך ולבצע עבודתם ביושרה וללא פחד".

מארגון מהנדסי הערים נמסר: "נורה ונפצע מהנדס העיר רהט אינג׳ איברהים אבו סהיבאן ככל הנראה כתגובה על החלטה מקצועית שקיבל.

"איגוד מהנדסי ערים מזועזע מהמעשה הנפשע הזה שבו חיי מהנדסי ערים הופכים למטרה, ולזה מתווספת שורה ארוכה של איומים על מהנדסי ערים רבים אחרים.

"בתחילת חודש מרץ האחרון נורה ונפצע אינג׳ אברהים חדד, מהנדס ועדת בקעת בית הכרם בצפון, וחודש לאחר מכן התפוצץ מטען חבלה שהוטמן במכוניתה של עובדת באותה ועדה.

"לא יתכן שחיי משרת ציבור יהיו בסכנה על רקע מקצועי ומטרידה מאד העובדה שארועים כאלה עלולים להשפיע על קבלת החלטות מקצועיות של מהנדסי ערים אחרים בעתיד.

"איגוד מהנדסי ערים דורש כי גורמי בטחון הפנים ומשרד האוצר בו פועל מנהל התכנון יוקיעו את המעשה ויפעלו להגן על ציבור המהנדסים העושים את עבודתם נאמנה, וישקול את תגובת האיגוד לאירוע בימים הקרובים".