איציק לוי מונה למנכ"ל קצא"א

לוי, שמכהן כמ"מ המנכ"ל, נבחר בתום הליך פומבי שנערך בפני ועדת איתור שמינה הדירקטוריון במאי האחרון • זו הפעם הראשונה שמתקיים הליך פומבי לבחירת מנכ"ל קצא"א

קצא"א / צילום: שלומי יוסף
קצא"א / צילום: שלומי יוסף

דירקטוריון קצא"א בחר באיציק לוי למנכ"ל קצא"א, וזאת בהתאם להמלצת ועדת האיתור לאחר הליך פומבי.

לוי, שמכהן כמ"מ המנכ"ל, נבחר בתום הליך פומבי שנערך בפני ועדת איתור שמינה הדירקטוריון במאי האחרון, בהמשך לשינוי המבני והעברת פעילות חברת קצא"א א' (קו צינור אילת-אשקלון) לחברת קצא"א ב' (קו צינור אירופה-אסיה). זו הפעם הראשונה שמתקיים הליך פומבי לבחירת מנכ"ל קצא"א.

לוי, בן 62, אלוף משנה (במיל') בחיל הים, בעל תואר ראשון בהנדסת מכונות בהצטיינות מהטכניון ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע. לוי מכהן מזה כ-17 שנה במגוון תפקידים בקצא"א, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל תפעול, וכאמור גם מ"מ מנכ"ל.

כמ"מ מנכ"ל קצא"א, פעל לוי לקידום הפעילות המסחרית של החברה בתחומים המסורתיים בהם היא עוסקת, אחסון והובלת נפט גולמי ומוצרי אנרגיה נגזרים (תזקיקים, גפ"מ), וכן הוביל את כניסתה לתחומים חדשים, הגז הטבעי והאנרגיה הסולארית.

קצא"א נוסדה בשנת 1968 כממשיכת דרכן של חברות אשר הובילו נפט בשנות החמישים והשישים דרך מים סוף לים התיכון, הנה בעלת חשיבות אסטרטגית-לאומית לתפקוד משק האנרגיה הישראלי. במרץ 2019 הועברה פעילותה לחברת קו צינור אירופה אסיה, בהתאם לחוק תשתיות להולכה ולאחסון של נפט ע"י גורם מפעיל.

ארז חלפון, יו"ר דירקטוריון קצא"א, אמר: "היה לי חשוב לסיים את הליך איתור מנכ"ל בצורה מהירה, ואני מברך את איציק על בחירתו למנכ"ל קצא"א, לאחר שנים של עשייה פורייה בתפקידים שונים בחברה, ובפרט בתקופה בה שימש מ"מ מנכ"ל. אני מודה גם לשאר המועמדים המצוינים שהשתתפו בהליך הפומבי שקיימנו בוועדת האיתור.

"לאיציק לוי היכרות מעמיקה עם כל נדבכי הפעילות של קצא"א, ובעל מומחיות באספקטים קריטיים להצלחתה של החברה. איכויות אלו, לצד המסירות של איציק לחברה ולעובדיה, יסייעו לחברה ליישם את החלטות הדירקטוריון ולפתח את הפעילות המסחרית של החברה, ובפרט את פעילותה הבינ"ל."

לוי מסר: "אני גאה ונרגש על האמון שדירקטוריון קצא"א בראשות היו"ר, ארז חלפון, הביע בי, ושמח על ההזדמנות שניתנה לי. אני מכיר היטב את האתגרים מולם ניצבת קצא"א, ובטוח שיחד עם עובדי החברה המסורים וההנהלה המצוינת שלנו, נמשיך לקדם את הפעילות המסחרית של החברה ולחזק את מעמדה במשק האנרגיה הישראלי והבינלאומי."