ועד עובדי מגה מאיים לטרפד את עסקת יינות ביתן-פרשמרקט?

יו"ר ועד עובדי מגה הנחה את העובדים שלא להגיע ב-1 בנובמבר לעבודה בחמשת סניפי מגה בעיר שאמורים להימסר לידי פרשמרקט • "הסירוב של הרוכש להיפגש ולדון על תנאי העובדים לא מבשר טובות"

סניף מגה בעיר / צילום: איל יצהר
סניף מגה בעיר / צילום: איל יצהר

עסקת יינות ביתן-פרשמרקט מסתבכת? ועד עובדי מגה מאיים לעכב את העסקה למכירת שבעה סניפים מידי קבוצת יינות ביתן לידי קבוצת פרשמרקט בתמורה ל-110 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". במכתב שנשלח אמש (ד') לעובדי הסניפים של מגה שאמורים להימכר במסגרת העסקה, נכתב כי בתחילת נובמבר אמורים היו להימסר חמישה סניפי מגה בעיר לידי פרשמרקט, אך מכיוון שהרוכש מסרב להיפגש עם נציגי עובדי מגה ולדון בתנאי העסקתם, הוועד מנחה את העובדים שלא להגיע ב-1 בנובמבר לעבודה בסניפים הללו.

"ועד העובדים ביקש מהנהלת החברה של מגה לארגן פגישה עם רוכש חמשת הסניפים על-מנת להסביר לו על על תנאי העובדים... כוונת ועד העובדים היא טובה, והעובדה שהרוכש מסרב להיפגש ולדון על תנאי העובדים, לא מבשרת טובות" כותב אייל אלי, יו"ר ועד עובדי מגה. "על כן, ועד עובדי מגה מנחה את כל עובדי הסניפים המועסקים בהסכם קיבוצי שלא להתייצב ביום כניסת הרוכש בסניפים ב-1 בנובמבר, אלא להגיע למשרדי ועד העובדים בעזריאלי בראשון-לציון".

עוד כותב יו"ר הוועד: "אל לכם לפחד, לא מהמנהלים ולא מאף גורם אחר. אבקש להביא לידיעתי מיידית כל ניסיון לאיים על עובדים ולכפות עליהם להגיע לעבודה ב-1 בנובמבר. מי שיאיים על עובדים - ועד העובדים ינהג בו ביד קשה ביותר. אני מבטיח שנעשה הכול כדי להגן עליכם ועל זכויותיכם, ולא ניתן לאיש להרע את תנאי עבודתכם".

הצעדים של הוועד עשויים לאיים על הנכונות של פרשמרקט להשלים את העסקה שתאפשר לה להתרחב, בעוד שמצידו של נחום ביתן מדובר בעסקה שמספקת עבור הקבוצה שבבעלותו אוויר לנשימה ומקטינה - אם תושלם - את חובותיו לנאמנים.

לאחר פניית "גלובס" בנושא התערב נחום ביתן, בעל השליטה בקבוצת יינות ביתן, יצר קשר עם הוועד והתחייב כי תתקיים פגישה עם נציגי הרוכשת. ככל הידוע, לפי שעה טרם תואמה פגישה שכזו.

לפני כחודש חתמה רשת המזון פרשמרקט על עסקה לרכישת שבעה סניפים מידי רשת יינות ביתן שבשליטת נחום ביתן בתמורה לכ-110 מיליון שקל. בשבועות האחרונים חיפש ביתן רוכש לסניפים שבבעלותו, וזאת על רקע קשיי תזרים אליהם נקלעה פעילות הרשת לאחרונה. העסקה תסייע לביתן לצמצם חלק מהחוב לנאמני רשת מגה, שאותה רכש לפני כשלוש שנים, העומד על כ-150 מיליון שקל, וסכום דומה שהוא חייב לספקים וגורמים נוספים.

העסקה כוללת כאמור שבעה סניפים של יינות ביתן ומגה, בשטח כולל של כ-7,000 מ"ר, שמכירותיהם המצרפיות בשנה האחרונה הסתכמו בכ-240 מיליון שקל. הסניפים שרוכשת פרשמרקט מביתן נחשבים לרווחיים והמוצלחים מבין סניפי הרשת וממוקמים בתל-אביב ובערים הסמוכות לה: מיקדו סנטר בשכונת תל-ברוך, שכונת רבין בחולון, שכונת מרום נווה ברמת גן, רחוב כורזין בגבעתיים, פרויקט מגדלי תל-אביב, רחוב בבלי בתל-אביב ודיזנגוף סנטר בתל-אביב.

כאמור, המכירה הנוכחית עשויה לספק לביתן הקלה מסוימת ביחס לעיכוב התשלומים לספקים עמו התמודדה הרשת שבבעלותו לאחרונה, וביחס לחוב לנאמני רשת מגה, אך היא רחוקה מלהספיק לתשלום מלוא ההתחייבויות שנטל על עצמו ברכישת הרשת. לפני כחודשיים נחשף ב"גלובס" כי קבוצת יינות ביתן מעכבת תשלומים לספקים ומציגה ירידה חדה במכירות, וכי בעל השליטה ברשת הזרים לה עשרות מיליוני שקלים במהלך 2019.

מיינות ביתן, פרשמרקט ומוועד עובדי מגה טרם התקבלה תגובה לדברים.