מלחמת הסחר וחולשה בביקושים גרעו 11.5% מהכנסותיה של טקסס אינסטרומנט; הנמיכה תחזיות

יצרנית המוליכים למחצה טקסס אינסטרומנט האמריקאית הנמיכה תחזיות, מתחת לציפיות השוק • מניות הסקטור כולו נסחרות תחת לחץ • החברה פספסה את התחזיות לרבעון השלישי בשורה העליונה

יצרנית המוליכים למחצה טקסס אינסטרומנט האמריקאית לא עמדה בתחזיות האנליסטים לרבעון השלישי של 2019, ואף הנמיכה את התחזית להמשך השנה, מה שמכביד על הסקטור כולו. מגוון הרחב של המוצרים שלה הופך אותה לפרוקסי של תעשיית השבבים העולמית, מה שמכביד על מניותיהן של החברות הפועלות בענף השבבים.

מניית החברה נפלה בכ-10% במסחר המאוחר אמש (ד') לאחר שהחברה סיפקה תחזית מאכזבת במעמד הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2019. הגיבו בירידות מניות הסקטור, כמו קוואלקום , אינטל , אנבידיה , מיקרון טכנולוג'י  וגם טאואר   הדואלית שנפלה היום בכ-5% במסחר בתל אביב.

התחזית המאכזבת של החברה מיוחסת לחולשה בביקושים ברוב השוקים בהן היא פועלת וגם למתיחות הסחר שבין סין לארה"ב. זו האחרונה מביאה את העסקים להיות זהירים יותר והחולשה בביקושים מורגשת בעיקר במוצרי הקצה של שרשרת האספקה. החברה הזהירה בעבר כי האטה בביקושים למיקרוצ'יפים שהחלה עוד בשנה שעברה, עלולה להימשך כמה רבעונים קדימה, בעוד כלכלת סין רושמת האטה ומתיחות הסחר עדיין לא באה לכדי פתרון.

טקסס אינסטרומנטס  צופה כעת כי ההכנסות יסתכמו בטווח של 3.07 מיליארד דולר עד 3.33 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות של האנליסטים בשוק להכנסות של 3.59 מיליארד דולר.

ברבעון השלישי החברה רשמה ירידה של 11.5% בהכנסות ל-3.77 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות השוק שצפה הכנסות של 3.82 מיליארד דולר. הרווח הנקי של החברה ירד ל-1.43 מיליארד דולר, או 1.49 דולרים למניה, לעומת 1.57 מיליארד דולר, או 1.58 דולרים למניה, בתקופה המקבילה אשתקד. תחזיות השוק היו לרווח של 1.42 דולרים למניה.

למרות הנמכת התחזית, נציין כי הסקטור כולו רשם ביצועי יתר על מדד S&P 500. קרן הסל iShares PHLX Semiconductor ETF (סימול: SOXX) של בלקרוק, המבססת על מדד ה-PHLX SOX Semiconductor Sector Index, ומחזיקה 30 מניות, כוללות את Nvidia (משקל של 8.3% מסך הקרן), אינטל (8.3%), ו-Texas Instruments (כ-8.0%), ירה בכ-2% על רקע הדיווח. עם זאת, הקרן הציגה תשואה כוללת של 40% מתחילת השנה לעומת תשואה של 20% במדד ה-S&P 500.