אמזון | פיצ'ר

"אמזון מבינה שהתחרות מגיעה, ולכן מבחינתנו השוק אינסופי"

פורטפוליו עם גיא בלוך, מנכ"ל סטארט־אפ הלוגיסטיקה והמשלוחים Bringg, על ההתחלה באמבלייז, על הקשר בין טכנולוגיה ומשלוחים ועל אמזון

גיא בלוך/ צילום: איל יצהר
גיא בלוך/ צילום: איל יצהר

אני: מסתכל על החיים כמו על משחק מחשב, לוקח משימה שצריך לעשות, מסמן יעדים ומטרות, וכשמאוד ברור לי לאן צריך להגיע, מתחיל לפעול. אני מאמין שהכול פסיכולוגיה ולומד מקריאה על מנהיגות של אתלטים, שהם סמל המקצוענות בעיניי.

משפחה: סבתא מצד אבא צברית כמה דורות אחורה, וסבא עלה מליטא לפני המלחמה והגיע לתל אביב, שם נפגשו. הוא היה קצין במשטרה הבריטית, אחר כך במשטרת ישראל ועבד בזיהוי פלילי. הצד השני מטריפולי, משפחת סוחרים אמידה, שעלו לארץ בידיים ריקות כשלאמא מלאו שנתיים, מפחד מפני הגרמנים והאיטלקים. הם הגיעו לבת ים וסבא היה עובד צה"ל. ההורים נפגשו במסיבה בתל אביב. הם נלחמו במתח העדתי ואני זכיתי בשני העולמות. אבא היה מנהל רכש וציוד במשרד הביטחון וראש משלחת הרכש בארה"ב, ואמא מנהלת חשבונות.

ילדות: נולדתי בבת ים וכשהייתי בן שש עברנו לרעננה. הייתי בצופים, שיחקתי טניס וכדורגל, ובכיתה ד’ הלאמתי את מחשב ה"סינקלר" שקיבל אחי ונהניתי לשחק בו. למדתי במגמה ביולוגית, אבל היה לי ברור שאהיה מנהיג עסקי, כי תמיד בערה בי התשוקה לנצח.

קריירה: אחרי השחרור החלטתי לעשות תואר ראשון בניהול, מלונאות ותיירות, והתפרנסתי מארגון מסיבות ויח"צנות. כשסיימתי את התואר, ההורים היו בשליחות בניו יורק, וניצלתי את ההזדמנות כדי לעשות שם תואר שני במנהל עסקים.

באחד הביקורים שלי בארץ נתקלתי במודעה גדולה בעיתון שקראה לאנשים להצטרף לאמבלייז של אלי רייפמן. יצרתי קשר, ותוך שבוע הייתי בצוות שהקים את המטה שם. אחרי שלוש שנים עברתי לאפילוג - חברה ישראלית שעסקה במיפוי עולם הטכנולוגיה התומך באפליקציות עסקיות. כשהחברה נקנתה על-ידי מרקורי אינטראקטיב, עברתי לנהל קו מוצרים בצפון מזרח ארה"ב וגרתי במנהטן. נשארתי בחברה עד 2012, כשפנו אליי מספלאנק - החלוצה בריכוז הביג דאטה. ניהלתי את צפון מזרח ארה"ב, ואחר כך את החוף המזרחי ואת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. ביקשתי לחזור לישראל וב-2015 נענו לבקשתי.

מיטל: אשתי, למדה תואר ראשון במימון ושני במנהל עסקים. הכרנו כשהגעתי לארץ אחרי השנה הראשונה שלי בניו יורק לכמה שבועות, ובאתי עם חבר ל"ים בר" בהרצליה והיא הייתה המארחת. שנה היינו בשלט רחוק עד שהיא סיימה את התואר ואז עברה לארה"ב והתחתנו. הזוגיות שלנו חזקה, עם חברות שהעמיקה כשהיינו ברילוקיישן בגלל שהיינו מבודדים. יש לנו שלושה ילדים.

ישראל: לגדל ילדים באמריקה כשאתה ישראלי זה דיסוננס ערכי, שלא יכולנו להכיל. הגענו לרשפון, ולילדים הקליטה לא הייתה פשוטה. שלוש השנים שבהן עבדתי מהארץ היו אינטנסיביות. ניהלתי 500 אנשים בשלוש יבשות שונות. טסתי ללונדון ביום שני, חזרתי בחמישי ובמקביל הייתי כל הזמן מול ארה"ב. באחד מימי ראשון נפגשתי עם מייקל אייזנברג והיה לנו חיבור מדהים. מייקל הביא אותי לברינג, התאהבתי באנשים והאמנתי בפוטנציאל.

ברינג: פיתחה טכנולוגיה שעוזרת לחברות להתמודד בעידן שבו לקוחות קונים איפה שנוח, זול והמשלוח מגיע במהירות שיא. אמזון משכה אליה את הלקוח, את הדאטה שלו ואת האפשרות לגבות מהיצרנים שמשתמשים בשירותיה עמלה שמנה. ברינג באה להחזיר את השליטה לידי היצרנים, החברות עצמן, עם מערכת פתוחה שמאפשרת להן לנהל את הלוגיסטיקה בצורה חכמה. אנחנו מספקים מערכת שיודעת להתחבר למאגר הלקוחות, לקבל את ההזמנה, להתחבר למלאי ולחבר אותם לנהגים או לחברות השילוח, תוך מעקב דיגיטלי אחרי ההזמנה.

הלקוחות שלנו כוללים חברות כמו מקדונלד'ס, אוטו זון ומרקטונה, רשת הסופרים הכי גדול בספרד. אמזון מבינה שהתחרות מגיעה ושכל חברה חייבת להשיב מלחמה ולכן, מבחינתנו השוק הוא אינסופי. ולא, עדיין לא קיבלנו מהם הצעת רכישה.

פנאי: המון משפחה. אני מכין סנדביצ'ים, עושה מקלחות ולוקח את הילדים למסגרות החינוך. אנחנו יוצאים הרבה לקמפינג עם הילדים והחברים, ואני קורא המון.

תפיסת עתיד: רואה את עצמי בברינג, כי החברה היא אני ושם הלב שלי. אני רוצה להקים עסק בריא שלא יהיה תלוי באף אחד כדי להתקיים ולהמשיך ולטפח את העובדים שלנו.