ח"כ אבי ניסנקורן מונה לעמוד בראש הוועדה המסדרת בכנסת

על פי חוק הכנסת, עם העברת התפקיד להרכבת הממשלה על נציג של סיעה אחרת, ראשות הוועדה המסדרת עוברת לנציג הסיעה של חבר הכנסת שמנסה להרכיב את הממשלה • תפקיד הוועדה הוא להבטיח המשכיות של עבודת הכנסת בתחומים החשובים כל עוד אין ממשלה

אבי ניסנקורן / צילום: כדיה לוי
אבי ניסנקורן / צילום: כדיה לוי

יו"ר חדש לוועדה המסדרת בכנסת.

סיעת כחול לבן הודיעה היום ליו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, כי יו"ר הסיעה, ח"כ אבי ניסנקורן, ימונה מטעמה לעמוד בראש הוועדה המסדרת בכנסת. היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד איל ינון קבע לאחר הבחירות כי על פי חוק הכנסת, עם העברת התפקיד להרכבת הממשלה על נציג של סיעה אחרת, ראשות הוועדה המסדרת תועבר לידי נציג הסיעה של חבר הכנסת שעליו הטיל נשיא המדינה את התפקיד להרכיב את הממשלה. החילופין בראשות הוועדה אינם טעונים הצבעה בוועדה או אישור מליאת הכנסת.

ח"כ ניסנקורן החל לכהן בתפקיד יו"ר הוועדה ממועד מסירת ההודעה. יצויין, כי במידה ונציג סיעת כחול לבן לא יצליח להרכיב ממשלה, ותעלה בקשה להחליף את יו"ר הוועדה, היועץ המשפטי של הכנסת קבע כי חברי הוועדה יבחרו יו"ר ועדה בהצבעה במליאת הוועדה.

הוועדה המסדרת מכהנת בתקופת הביניים של ממשלת המעבר בשל העיכובים בהקמת הקואליציה. תפקידיה להבטיח המשכיות של עבודת הכנסת בתחומים החשובים ולמנות ולסדר את חלוקת העבודה בין הסיעות השונות. מלבדה פועלות גם ועדת החוץ והביטחון וגם ועדת הכספים.

על רקע זה והציפיות כי לא תוקם קואליציה בקרוב, ח"כ ניסנקורן הודיע כי לאור השיתוק המתמשך בעבודת הכנסת, יפעל לקיום דיונים בנושאים מהותיים וכן כי יבחן בתיאום עם סיעות הבית את הקמתן של מספר ועדות נוספות שיתנו מענה לצרכים הציבוריים השונים.

ניסנקורן, שהיה יו"ר ההסתדרות ופרש כדי להצטרף לכחול לבן, מסתמן כאחד מהאישים החזקים במפלגה, ואחד ממועמדיה לתפקיד בכיר בממשלה מטעמה, אם תקום.