בזק העלתה את קצב העלאת הנתונים ל-5 מגה ביט

התוכנית מיועדת רק ללקוחות בקצב של 100 מגה ביט וללקוחות חדשים בתוספת של 2.9 שקלים לחודש

מרכזיית בזק ברחוב שופן/ צילום: רפי קוץ
מרכזיית בזק ברחוב שופן/ צילום: רפי קוץ

חברת בזק העלתה את קצב העלאת הנתונים באינטרנט מ-3 ל-5 מגה ביט בשנייה. המהלך החל לפני כחודשיים לערך ובמסגרתו החברה החלה לשווק חבילות שכוללות קצב הורדה של 100 מגה ביט בשנייה, ובהעלאה של 5 מגה.

התוכנית מוצעת בשלב הזה רק למי שמנוי בתוכנית על קצב 100 מגה. בזק נמנעת בינתיים מלהציע את הקצב החדש לכל הלקוחות באופן אוטומטי. התוכנית מוצעת רק ללקוחות במסגרת תוכנית שימור, או לקוחות שמבקשים לשדרג מהירות.


עלות השדרוג זניחה ועומדת על 2.9 שקל לחודש. מבחינה הנדסית מדובר בשינוי הנדסי פשוט במערכות בזק, וכל הראוטרים הקיימים אצל הלקוחות תומכים בשינוי.
בבזק הסבירו כרגע לא ניתן לספק מהירות גבוהה יותר בהעלאת הנתונים. ככל הנראה זו אחת הסיבות שבזק מבקשת לשדרג את הרשת שלה לטכנולוגיה הקרויה סופר ADSL פלוס, ואשר בה ניתן להגיע לקצבי הורדה של כ-200 מגה.

תחת מהירות זו ככל הנראה ניתן גם להעלות את קצב העלאת הנתונים, אך משרד התקשורת מונע מבזק את השדרוג וחוסם אותה משום שהוא חושש ששדרוג רשת הנחושת הקיימת יביא לכך שבזק לא תעבור לסיבים אופטיים.

המהלך של בזק נועד להתמודד עם התחרות הנכפית עליה על ידי מתחרותיה פרטנר, סלקום והוט, שמספקות קצבים גבוהים מ-500 מגה ביט בהוט ועד 1 גיגה ביט בפרטנר וסלקום. בנוסף, יותר ויותר לקוחות מחפשים שיפור בקצב העלאת הנתונים בגלל משחקי הרשת, ובזק נדרשת לתת לכך פתרון.