בזכות רפאל: ההכנסות מדיבידנדים ברשות החברות דווקא בשיא

מדובר בסכום שיא בהכנסות מדיבידנדים בשנים האחרונות, שמיוחס ברובו לתשלום חריג בסך 690 מיליון שקל שהעבירה רפאל • תע"א התחייבה להעביר למדינה דיבידנד בהיקף של 140 מיליון שקל, זאת בנוסף לסכום של 150-200 מיליון שקל שהמדינה דורשת מחברת נמל אשדוד

מערכת היירוט שרביט קסמים של רפאל / צילום: רפאל
מערכת היירוט שרביט קסמים של רפאל / צילום: רפאל

בעוד המאמצים להפרטת חברות ממשלתיות תקועים בהיעדר ממשלה, יכולים ברשות החברות בניהולו של יעקב קוינט לשאוב עידוד מגידול של מאות אחוזים בהיקף הדיבידנדים מהחברות הממשלתיות. מתחילת השנה העבירו החברות הממשלתיות למדינה דיבידנדים בהיקף של 740 מיליון שקל, לעומת 108 מיליון שקל בשנת 2018 כולה.

מדובר בסכום שיא בהכנסות מדיבידנדים בשנים האחרונות, שמיוחס ברובו לתשלום חריג בסך 690 מיליון שקל שהעבירה רפאל. התעשייה האווירית התחייבה להעביר למדינה דיבידנד בהיקף של 140 מיליון שקל, זאת בנוסף לסכום של 150-200 מיליון שקל שהמדינה דורשת מחברת נמל אשדוד.

שיא של חמש שנים בהיקף הדיבידנדים
 שיא של חמש שנים בהיקף הדיבידנדים

גם בתחום מינויי נושאי משרה בחברות הממשלתיות לא מורגש קיפאון. מאז הוחלט על פיזור הכנסת ה-20 (ב-24 לדצמבר 2018) מונו לחברות הממשלתיות 135 דירקטורים. באישור היועץ המשפטי לממשלה נבחר לאחרונה מנכ"ל חדש לחברת נת"ע האחראית על הקמת פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב. בעיות איוש עומדות להיווצר בדואר וברפא"ל לאחר שהיו"רים הנוכחיים חזי צאיג ועוזי לנדאו יסיימו את כהונותיהם.