ג'ראד קושנר נפגש עם גנץ ולפיד לדון ביחסים בין המדינות

זאת לפי הודעה שהוציאה שגרירות ארה"ב בישראל • לפני מספר חודשים הוביל קושנר אירוע גדול בבירת בחריין להצגת החלק הכלכלי של תוכניתו לפתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני. בממשל קיוו להציג את החלק הפוליטי של התוכנית מיד לאחר הבחירות בישראל, אך ההפסד השני הרצוף של נתניהו תוך שנה הפתיע את וושינגטון והם נמצאים בשלבי התייעצויות בנוגע להמשך

ג'ראד קושנר, בני גנץ ויאיר לפיד / צילום: ג'ריס מנסור, שגרירות ארה"ב בירושלים
ג'ראד קושנר, בני גנץ ויאיר לפיד / צילום: ג'ריס מנסור, שגרירות ארה"ב בירושלים

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נפגש היום עם ג'ראד קושנר, יועצו וחתנו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. בפגישה השתתפו גם ח"כ יאיר לפיד, שגריר ארה"ב לישראל, דיוויד פרידמן, היועץ המיוחד בריאן הוק, סגן עוזר הנשיא אבי ברקוביץ, וראש לשכתו של גנץ מעיין ישראלי.

לפי הודעה שהוציאה שגרירות ארה"ב בישראל, הפגישה עסקה ביחסים בין המדינות ובהתפתחויות במזרח התיכון.

בחודש יוני 2019 הוביל קושנר "סדנאות לשלום", אירוע גדול בבירת בחריין להצגת החלק הכלכלי של תוכניתו לפתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני. בממשל קיוו להציג את החלק הפוליטי של התוכנית מיד לאחר הבחירות בישראל, אך ההפסד השני הרצוף של נתניהו תוך שנה הפתיע את וושינגטון והם נמצאים בשלבי התייעצויות בנוגע להמשך.

יצויין שמאז דצמבר 2017 ההנהגה הפלסטינית מחרימה את ממשל טראמפ באופן מוחלט. במקביל, בוושינגטון מתרבים הסימנים לכך שתהליך הדחת הנשיא מתקדם בקצב מהיר עם הצטברות ראיות נגדו, דבר שיקשה עליו להוביל מדיניות חוץ, בוודאי מורכבת כמו תהליך שלום במזרח התיכון.

אחרי פגישת קושנר גנץ נערכה פגישת הצוות האמריקאי עם ראש הממשלה נתניהו.

בנימין נתניהו וג'ראד קושנר / צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ
 בנימין נתניהו וג'ראד קושנר / צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ