יעקב פרנקל יסיים בסוף השנה את תפקידו בג'יי.פי. מורגן לאחר 10 שנים

הנגיד לשעבר של בנק ישראל מונה לעמוד בראש הזרוע האחראית על יחסי החוץ בקבוצת הבנקאות העולמית  בשנת 2009, לאחר פרוץ משבר האשראי העולמי • בתפקידו הקודם שימש כיו"ר ענקית הביטוח AIG

פרופ' יעקב פרנקל, נגיד בנק ישראל 2000-1991 / צילום: איל יצהר, גלובס
פרופ' יעקב פרנקל, נגיד בנק ישראל 2000-1991 / צילום: איל יצהר, גלובס

פרופ' יעקב פרנקל, לשעבר נגיד בנק ישראל, יסיים בסוף השנה את תפקידו כיו"ר JPMorgan International, כך הודיע היום יו"ר ומנכ"ל JPMorgan Chase ג'יימי דיימון. פרנקל המסיים עשר שנים בתפקיד, ימשיך לשמש יועץ בכיר לקבוצת הבנקאות העולמית. במכתב שהופץ הבוקר (שעון ניו יורק) לכל עובדי הבנק ועליו חתומים דיימון ושותפו לניהול הקבוצה דניאל פינטו, נכתב כי "פרנקל בישר לנו על החלטתו לפרוש בסוף השנה מתפקידו הנוכחי, על מנת להקדיש את הזמן לעיסוקים אחרים ולמשפחתו. אנו שמחים להודיע כי פרנקל ימשיך לשמש יועץ בכיר לפירמה בנושאים כלכליים, וימשיך להיות בקשר עם לקוחות הבנק ובעיקר בנקים מרכזיים".

פרנקל מונה לעמוד בראש JP-Morgan International (חברה בקבוצת JP-Morgan Chase האחראית על יחסי החוץ של הקבוצה) בשנת 2009, לאחר פרוץ משבר האשראי העולמי ולאחר שבתפקידו הקודם שימש יו"ר ענקית הביטוח AIG. "במהלך עבודתו בג'יי.פי. מורגן צ'ייס, פרנקל ייצג אותנו בכבוד רב בהנהלות גופים, מועצות ופורומים בינלאומיים", כתבו דיימון ופינטו. "הוא גם שימש יו"ר ומנכ"ל פורום ה-G30 (קבוצת כלכלנים בעלי שם עולמי המייעצת בנושאים בינלאומיים) ולאחרונה מונה ליו"ר חבר הנאמנים (של הפורום). במהלך השנים בנקאים למדו מהתובנות והניסיון שלו בסוגיות מדיניות מרכזיות - מה שאפשר להם לספק ללקוחותיהם, ובהם בנקים מרכזיים ומנהלי קרנות עושר ריבוניות, פרספקטיבה ייחודית לניווט בשווקים הפיננסיים". דיימון ופינטו ציינו בין היתר את הרקע העשיר של פרנקל בגופים כמו קרן המטבע הבינלאומית, שווקי ההון והאקדמיה וכן "שתי כהונות מוצלחות ביותר כנגיד בנק ישראל".

פרנקל, שהשתתף לאחרונה בוועידת הנגידים של "גלובס", ממשיך לשמש בתפקידים בכירים ב-G30 ובפורום הכלכלי העולמי בדאבוס. כמו כן הוא מחזיק במספר תפקידי ייעוץ בכירים ובהם יועץ ל-China Development Bank של ממשלת סין.