מבוכה לסמסונג: כלי טיס ששיגרה לחלל התרסק בחווה במישיגן

כלי הטיס שוגר לחלל כחלק מקמפיין פרסומי במסגרתו התבקשו לקוחות להעלות תמונות סלפי משלהם לאתר החברה, עבור ההזדמנות לראות את תמונותיהם משולבות על רקע תמונות של כדור הארץ שצולמו מהחלל • כלי הטיס שהתרסק התגלה ע"י בעלת החווה, שכתבה בפייסבוק: "תודה לאל שהסוסים לא היו בחוץ ושזה לא נפל על הבית"

קמפיין ה-SpaceSelfie של סמסונג / צילום: רויטרס
קמפיין ה-SpaceSelfie של סמסונג / צילום: רויטרס

תקרית מביכה עבור סמסונג התרחשה כשכלי טיס שהחברה שלחה לחלל התרסק בחווה בכפר מריל במישיגן. כלי הטיס שוגר לחלל כחלק מקמפיין פרסומי בשם SpaceSelfie, ונשא לחלל מכשיר גלקסי S10 פלוס עם תמונת סלפי של השחקנית קארה דלווין תחת הכותרת "הסלפי הראשון שנשלח לחלל". במסגרת הקמפיין, לקוחות של סמסונג התבקשו להעלות גם תמונות סלפי משלהם לאתר החברה, עבור ההזדמנות לראות את תמונותיהם משולבות על רקע תמונות של כדור הארץ שצולמו מהחלל בזמן אמת.

אירוע ההשקה של הקמפיין נערך לפני מספר ימים בלונדון, והשירות אמור היה להימשך עד סוף החודש, אך בסוף השבוע תושבת הכפר מריל, ננסי מאמבי-וולקי, שמעה רעש התרסקות חזק בחצר החווה שלה וגילתה בה חלקים של כלי הטיס. היא העלתה לפייסבוק תמונה וסרטון של החפץ הגדול עליו הופיע הלוגו של סמסונג, לצד כיתוב לפיו היא התקשרה לשירותי החירום, שהיו מבולבלים בעקבות המקרה. "תודה לאל שהסוסים לא היו בחוץ ושזה לא נפל על הבית", כתבה. "הבנו שזה נפל מהשמים. זה נראה כמו לווין", היא אמרה לחדשות NBC. במקביל לכך, רשויות מקומיות סגרו חלק מכביש קרוב כדי להסיר חלקים נוספים של כלי הטיס שהתרסקו על קווי חשמל, והביאו להפסקת חשמל של שעתיים אצל תושבים מקומיים, לפי דיווחים בארה"ב.

למרות התקריות הללו, סמסונג הצהירה כי הנחיתה הייתה מתוכננת, וקרתה באופן מכוון באיזור כפרי שנבחר מראש - אך הסתבכה בשל תנאי מזג האוויר. בנוסף הצהירה החברה כי איש לא נפגע בתקרית, וכלי הטיס עצמו שוחזר. "אנחנו מתחרטים על כל אי נעימות שייתכן שנגרמה", אמרה החברה.

זו אינה התקרית המביכה הראשונה של סמסונג השנה. החברה עיכבה במספר חודשים את השקת הסמארטפון המתקפל שלה, גלקסי פולד, לאחר שהמכשיר נשלח לעיתונאים לקראת ההשקה המתוכננת לצורך כתיבת ביקורות, והעיתונאים גילו בו תקלות חמורות.