ההישג המפתיע של נבחרת ישראל ברובוטיקה באולימפיאדה בדובאי

הנבחרת, שחבריה לומדים בתיכון אזורי מגידו, קטפה את ההישג לאחר שקיבלה אישור בטחוני מיוחד על מנת להשתתף בתחרות, וחבריה לוו במהלך המסע לדובאי באבטחה צמודה

רובוטים /  שי דביר
רובוטים / שי דביר

נבחרת ישראל זכתה במדליית כסף באולימפיאדת רובוטיקה בינלאומית שהתקיימה בדובאי במהלך סוף השבוע. הנבחרת, שחבריה לומדים בתיכון אזורי מגידו, קטפה את ההישג לאחר שקיבלה אישור בטחוני מיוחד על מנת להשתתף בתחרות, וחבריה לוו במהלך המסע לדובאי באבטחה צמודה. באולימפיאדת הרובוטיקה Global Challenge FIRST השתתפו פרט לנבחרת הישראלית משלחות מכ-120 מדינות. בנוסף למדליית הכסף, המשלחת הישראלית זכתה בשלוש מדליות נוספות, בהן מדליה עבור עזרה יוצאת דופן לקבוצות אחרות.

המשלחת פעלה בחסות הטכניות וייצגה את הארגון החינוכי Israel FIRST שפועל לקירוב ילדים ונוער לתחומי המדע והטכנולוגיה בעזרת תחרויות. כל משלחת באולימפיאדה השתתפה בתחרויות עם רובוטים שפיתחה, ודורגה על סמך יכולתה לאסוף פריטים מזירת התחרות כחלק מאתגר איסוף פסולת מהאוקיינוס. חברי הנבחרת הישראלית הם הנערים נעה דומן, יובל פרי ורון פרי מרמות מנשה, איתי זיו ממרחביה ועומר ברעם מיקנעם-עילית. המשלחת יצאה לדובאי בחסות משרד החינוך, בתמיכת משרד המדע והטכנולוגיה, המועצה האיזורית מגידו וחברת Tama ובסיוע משרד החוץ.

האלוף (מיל') אביהו בן-נון, יו"ר Israel FIRST אמר על הזכיה כי הוא "גאה ומעריך את הקבוצה ואת רוח התחרותיות שהפגינו, ההתמדה והמקצוענות. הישגי המשלחת מהווים מקור גאווה וכבוד לכל מדינת לישראל". שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס הצהיר כי "הנבחרת השיגה הישג חסר תקדים במיקומה ובאיכויותיה. למעשה, לא היה לי ספק שישיגו הישגי עצומים, וכך גם אמרתי להם בפגישתנו, ערב יציאתם לתחרות. זאת פשוט גאווה לאומית אמיתית והוכחה נחרצת לחשיבות החלטת הממשלה שהובלתי עם כניסתי לתפקיד: לממן את המשלחות הללו, מתקציב המשרד".

שר החינוך רפי פרץ הוסיף כי "הישגם המרשים של הנבחרת שלנו ברובוטיקה מהווה גאווה גדולה למערכת החינוך ולמדינת ישראל. התחרות היוותה הזדמנות חשובה בעבור ישראל בהיבט הטכנולוגי והמדיני יחד. לאור חשיבות התחרות, פעלתי באופן נחרץ כדי להשיג את האישורים הביטחוניים הנדרשים להשתתפות תלמידינו בתחרות. נמשיך לשקוד על פיתוח עתידם של ילדינו ועל פיתוח המצוינות כדי שישראל תמשיך להיות לקטר מוביל בשוק הגלובלי. אני מברך את התלמידים הזוכים. ישר כח להם ולצוותים שליוו אותם".