סוער במשרד המשפטים: ארגון הפרקליטים הודיע על השבתה, השר אוחנה מתכוון לתקוף את הפרקליטות

השבתת המחאה תיערך במשך שעתיים בעקבות ההסתה והאלימות המופנות כלפי ציבור הפרקליטים והפרקליטות בישראל • במקביל, ל"גלובס" נודע כי בכוונת שר המשפטים אמיר אוחנה לתקוף בחריפות את הפרקליטות בנאומו הערב

עו"ד ליאת בן-ארי / צילום: שלומי יוסף
עו"ד ליאת בן-ארי / צילום: שלומי יוסף

בהודעה שיצאה היום (ג') מטעם ארגון הפרקליטים נכתב כי הוחלט על צעדי חירום בעקבות ההתקפות המתעצמות, ההסתה והאלימות המופנות כלפי ציבור הפרקליטים והפרקליטות בישראל.

בישיבת חירום שערך ארגון הפרקליטים ושהסתיימה לפני זמן קצר הוחלט על השבתת מחאה למשך שעתיים שתחל בשעה 13:00 ותכלול למעלה מ-1,000 פרקליטים בשירות המדינה. בזמן זה יערכו הפרקליטים אסיפות הסברה.

עוד הוחלט על דרישה ממשרד המשפטים להציב באופן מיידי אבטחה על שתי הפרקליטות המאוימות - ליאת בן-ארי וקרן בר-מנחם.

יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד אורית קורין, מסרה בתגובה: "הגיעו מים עד נפש. נדמה שבכל יום נחצים קווים אדומים חדשים, ואין בכוונתנו להמתין לאסון. ישנו הבדל תהומי בין ביקורת לגיטימית על גוף ציבורי לבין הסתה אישית ופגיעה בעובדי מדינה שאשמתם היחידה היא מחויבותם לחוק ולציבור. המחאה היום היא צעד ראשון, וכולי תקווה שלא נזדקק לצעדים נוספים.

"אנו דורשים ממשרד המשפטים להציב באופן מיידי אבטחה על שתי הפרקליטות המאוימות - ליאת בן-ארי וקרן בר-מנחם. אין זו בקשה סמלית או טקסית אלא חשש אמיתי שלנו לחייהן עקב ההסתה הבלתי פוסקת כלפיהן. אני גם קוראת לנבחרי הציבור - גלו אחריות והבדילו בין ביקורת עניינית לבין הסתה אישית שעלולה להסתיים באסון". 

אם לא די בכך, שר המשפטים אמיר אוחנה הודיע גם הוא הבוקר על קיום מסיבת עיתונאים במשרד המשפטים הערב בשעה 18:00, תוך שהוא שומר על מסתורין בדבר תוכן הפגישה, אולם ל"גלובס" נודע כי בכוונתו לתקוף בחריפות את הפרקליטות בנאומו, סביב פרשת שלמה פילבר ופרשות נוספות הנוגעות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולליכוד.

ח"כ רויטל סויד מסרה בתגובה לאירועים האחרונים: "שום מחאה ציבורית, מוצדקת ככל שתהיה, אינה מאפשרת לקרוא לראש מח"ש 'רוצחת', והאיומים וההסתה כלפי עו"ד ליאת בן-ארי חצו מזמן כל גבול. במדינה מתוקנת ראש הממשלה ושר המשפטים היו מגבים כמובן את שלטון החוק ואת הפרקליטות, אבל אנחנו חיים במציאות לא תיאמן שבה יועצי נתניהו חשודים בהטרדת עד תחת כסות של 'גימיק בחירות', וחקירה מתבקשת של האירוע מוגדרת על-ידו כ'פיגוע בדמוקרטיה', לא פחות. זה מה שקורה באופן בלתי נמנע כשראש הממשלה טרוד עד צוואר בענייניו הפליליים, וכל התנהלותו מוכתבת לפי האינטרס המשפטי שלו".