אלביט מתקרבת לעסקה בהיקף של כ-300 מיליון דולר בשווייץ

יובל אזולאי |  30.10.2019

צבא שווייץ מתכוון להצטייד ב מערכות רדיו ישראליות, פרי פיתוחה של אלביט מערכות • נשיא ומנכ"ל החברה, בצלאל (בוצי) מכליס, אמר בהתייחס לעסקה המתהווה כי "שווייץ היא שוק יעד אסטרטגי עבוד אלביט מערכות"

צבא שווייץ מתכוון להצטייד במערכות רדיו ישראליות, פרי פיתוחה של אלביט מערכות. על פי הערכות, היקף ההצטיידות של הצבא השווייצרי במערכות אלה יסתכם בשלב ראשון בכ-250-300 מיליון דולר, כך על פי דיווחים בשווייץ.

אלביט התבשרה על ההחלטה של צבא שווייץ בימים האחרונים וזאת בתום הליך תחרותי ממושך שבאחריתו היא התמודדה על המכרז מול החברה הגרמנית רודה אנד שוורץ (Rohde & Schwarz).

במסגרת תכנית הרדיו שמוביל הצבא השווייצרי, אלביט מערכות תספק לו פתרון רדיו תכנה טקטי רחב היקף, שהמערכות הכלולות בו יתאפיינו בארכיטקטורה פתוחה. מערכות אלה יוכלו להתחבר למערכות נוספות המשמשות כיום או ישמשו בעתיד את צבא שווייץ.

כך, מערכות הרדיו שיימסרו לשווייץ יאפשרו תקשורת מוצפנת, יכללו אמצעים עמידים ומוקשחים המותאמים לפעילות בתנאי שטח קשים ובמתארי קרב שונים.

בנוסף לאלה, שדרוגים עתידיים לאותן מערכות - יעשו ברמת התכנה, בלי הצורך להחליף את המכשירים וזאת תוך הבטחת הגמישות בהפעלתם למשך שנים ארוכות.

בהודעה שמסרה היום (ג') אלביט מערכות נאמר כי קבלת ההזמנה של מערכות אלה עדיין טעונה באישור של הפרלמנט השווייצרי. נשיא ומנכ"ל החברה, בצלאל (בוצי) מכליס, אמר בהתייחס לעסקה המתהווה כי "שווייץ היא שוק יעד אסטרטגי עבוד אלביט מערכות".

עקבו אחרינו ברשתות