חברת הבנייה אביסרור משקיעה 6 מיליון שקל בחברת הקנאביס יוניבו

עוד 6 מיליון שקל יושקעו על-ידי קבוצת אביסרור כהלוואה לחוות הגידול "עמית" הפועלת תחת יוניבו • פנאקסיה עשתה עוד צעד לקראת אישור ייצור ושיווק מוצרי קנאביס רפואי באירופה

גולן ביטון / צילום: יוניבו בעמ
גולן ביטון / צילום: יוניבו בעמ

חברת הבנייה אביסרור תשקיע כ-6 מיליון שקל בחברת יוניבו , המחזיקה בבעלותה מפעל המייצר מוצרי קנאביס רפואי וכן חוות גידול בהקמה.

יוניבו דיווחה היום לבורסה כי ההשקעה של אביסרור תתבצע תמורת הקצאה של כ-4.7% מההון של החברה במחיר של 4.89 שקל למניה, פרמיה של 52% על מחיר הסגירה של המניה אתמול. בנוסף, תקבל אביסרור 500 אלף אופציות למניות הניתנות להמרה במחיר של 4.5 שקלים למשך שנה.

בנוסף, 6 מיליון שקל יושקעו על ידי קבוצת אביסרור, כהלוואה לחוות "עמית", בריבית שנתית בסך 5% ותמורת הקצאת 23% ממניות חוות "עמית", הפועלת תחת יוניבו. לאחר השלמת ההקצאה, בכפוף לאישורים הנדרשים, תחזיק יוניבו בכ-51% מחוות "עמית".

"עמית" היא חוות גידול קנאביס רפואי, שנמצאת בתהליכי הקמה מתקדמים. החווה נועדה להבטיח ליוניבו גידול עצמאי של קנאביס רפואי, כך שהחברה תפעל לייצור ושיווק משלב הזרע עד מוצר לבתי המרקחת.

בחודש אפריל השנה השלימה יוניבו הקמת מפעל באשקלון, המשתרע על שטח של 750 מ"ר, הכולל מעבדה למחקר ופיתוח ומערכות ייצור מיוחדות. שטח הגידול של יוניבו מקיף מספר דונמים בדרום הארץ.

המנכ"ל ובעל השליטה ביוניבו הוא גולן ביטון (שמחזיק כ-24% מההון). עוד מחזיקים במניות החברה איש העסקים עידו חג'ג' (מבעלי החברה הבורסאית האחים חג'ג') המחזיק ב-6.3%, וחיים הורוביץ, בכיר בחברת טבע לשעבר, עם 2.5%.

ביטון אמר היום כי "לאחר שקיבלנו את האישורים למעבר לפעילות מסחרית מלאה, תחת האסדרה החדשה בתקינת GMP, אנו מחזקים את איתנותה הפיננסית של יוניבו ופועלים להאצת ההקמה של חוות 'עמית'. המעורבות האקטיבית שלנו בכל שרשרת הערך, לרבות גידול וריבוי צמחי קנאביס רפואי, דרך ייצור המוצרים ושיווקם לבתי מרקחת, מבטיחה איכות גבוהה של מוצרים המסופקים למטופלים. הפעילות שלנו בשוק הישראלי מהווה תשתית גם לפעילות בחו"ל עם קבלת אישור הייצוא וממצבת אותנו היטב כחברת קנאביס מובילה".

אתמול דיווחה יוניבו על קבלת אישורים להחזקת קנאביס בהיקף של למעלה מ-2 טון של תפרחות קנאביס ומוצרים בתקן GMP וכן אישור לשליטה בחוות "עמית".

מניית יוניבו רשמה היום עלייה של 15% במחזור ער והשלימה קפיצה של 48% בשלושה ימי מסחר. שוויה של החברה בבורסה עומד על כ-92 מיליון שקל.

הביקורת האירופית הסתיימה בהצלחה

עוד בתחום הקנאביס, הבוקר דיווחה חברת פנאקסיה ישראל  כי לאחרונה הסתיימה ביקורת של גוף רגולטורי של האיחוד האירופי במפעל החברה, לצורך קבלת אישור עמידה בתקינת GMP של האיחוד האירופי (התקן החדש והמחמיר לשיווק מוצרי קנאביס) למטרות ייצור ושיווק מוצרי הקנאביס הרפואי של פנאקסיה באירופה.

הביקורת עברה בהצלחה, אם כי החברה נדרשה לבצע מספר השלמות לצורך קבלת האישור. בכוונת פנאקסיה לבצע את ההשלמות הנדרשות במהלך השבועות הקרובים.

עוד מציינים שם כי במהלך הביקורת נבדקה גם הסמכת פנאקסיה שניתנה לשותפים האסטרטגים של החברה, החברות שיח מדיקל גרופ ובטר, לעמידה בתקן הגידול הנדרש באירופה. גם ביקורת זו עברה בהצלחה, תחת מספר השלמות הנדרשות לצורך עמידה מלאה בתקן. ההצלחה בביקורת תאפשר ייצוא מוצרים המיוצרים על ידי פנאקסיה מהתוצרת המגודלת על ידי שיח ובטר למדינות האיחוד האירופי.

מניית פנאקסיה רשמה היום עלייה של 6% לשווי של כ-440 מיליון שקל. שיח מדיקל עלתה ב-2% ושוויה בבורסה הגיע לכ-300 מיליון שקל.