ראם עמינח מצטרף כדח"צ לדירקטוריון התעשייה האווירית

רקע לפרסומים הגוברים בשבועות האחרונים על הנפקה אפשרית, החברה עדכנה הבוקר על צירופו של ראם עמינח לדירקטוריון החברה כדירקטור חיצוני

ראם עמינח/  צילום: איל יצהר
ראם עמינח/ צילום: איל יצהר

ברקע לפרסומים הגוברים בשבועות האחרונים על הנפקה אפשרית של נתח ממניות התעשייה האווירית (תע"א), החברה עדכנה הבוקר על צירופו של ראם עמינח לדירקטוריון החברה כדירקטור חיצוני (דח"צ).

עד 2017 רו"ח עמינח (58) עמד בראש משרד רואי החשבון שטיינמץ-עמינח, הנחשבים לאחד ממשרדי ראיית החשבון המוכרים בארץ, משרד שעלה לכותרות שלא בטובתו עם קריסתה של חברת אור סיטי של יזמת הנדל"ן ענבל אור, כמשרד רואי החשבון שלה.

ימים ספורים אחרי שהודיע על פרישה מהמשרד שייסד (יחד עם שותפו קובי שטיינמץ), במרץ 2017 הוא הצטרף לדירקטוריון חברת כיל.

עמינח, תא"ל במילואים, כיהן בעבר כיועץ הכספי לרמטכ"ל וכראש אגף תקציבים במשרד הביטחון והיה חבר מתוקף התפקיד בפורום מטכ"ל. הוא הקצין הראשון (והיחיד) בצה"ל שמונה לתפקיד הנ"ל מתוך שירות מילואים.

עמינח הוא בן זוגה של רקפת רוסק עמינח, שצפויה להיפרד מתפקידה כמנכ"לית בנק לאומי בסוף השבוע, אחרי שבחודשי הקיץ האחרונים הודיעה על סיום תפקידה בתום כהונה של כשבע שנים. אמש, ערך הבנק לרוסק עמינח מסיבת פרידה.

תע"א היא אחת מחברות התעשייה הגדולות בישראל, פועלת באמצעות ארבע חטיבות עיקריות ונסחרת בבורסה באמצעות שתי סדרות אג"ח בהיקף מצרפי של קרוב ל-1.1 מיליארד שקל, בתשואות של כ-0.5%-1%.

את המחצית הראשונה של השנה סיכמה החברה עם שיפור של כ-12% בהכנסותיה, שהגיעו לכ-2 מיליארד דולר, לצד רווח נקי של 49 מיליון דולר - סכום המשקף קפיצה של כ-90% ביחס לרווח הנקי בתקופה המקבילה, וזאת בעיקר בזכות שינוי בסעיפי מימון ולמרות שחיקת הרווח הגולמי ועליה מתונה ברווח התפעולי.