נעילה שלילית בוול סטריט: ווסטרן דיגיטל צנחה 17%; טראמפ תקף את פאואל

מדד מנהלי הרכש של שיקאגו ירד בניגוד לתחזיות לרמה הנמוכה מזה כ-4 שנים • גורמים סיניים מטילים ספק באפשרות לחתימת הסכם סחר ארוך טווח מול ארה"ב • אפל עלתה ב-2.3% בהמשך לפרסום הדוחות אתמול • פייסבוק טיפסה ב-1.1% לאחר פרסום הדוחות

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ויו"ר הפד ג'רום פאואל / צילום: רויטרס, CARLOS BARRIA
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ויו"ר הפד ג'רום פאואל / צילום: רויטרס, CARLOS BARRIA

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

22:00

בורסות וול סטריט ננעלו בירידות בצל סנטימנט שלילי לגבי סוגיית הסחר בין סין לארה"ב, כאשר גורמים סיניים אמרו כי לא יהיה הסכם סחר בשל סוגיות שהם לא יוותרו עליהם וכי הם חוששים מאופיו האימפולסיבי של הנשיא. בסיכום חודש אוקטובר המדדים רשמו חודש חיובי.

מדד דאו ג'ונס איבד 0.5%, מדד S&P 500 נסוג ב-0.3% מהשיא שנרשם אתמול, ומדד הנאסד"ק השיל 0.14%.

מוקדם יותר פורסם מדד מנהלי הרכש של שיקאגו שירד בניגוד לתחזיות לשפל של כ-4 שנים.

ווסטרן דיגיטל  נפלה ב-17% לאחר שהחברה סיפקה תחזית מאכזבת להמשך במעמד הדוחות, ומנכ"ל החברה התפטר.

20:25

מנייתה של חברת ETSY, המפעילה אתר מסחר אלקטרוני למסחר של פרטי אמנות ואספנות, צונחת ב-16% ומשלימה נפילה של יותר מ-40% מהשיא, למרות הדוחות הטובים והעלאת התחזיות. 

18:40

בורסות אירופה ננעלו בטריטוריה האדומה בצל החשש מהחרפת יחסי הסחר בין סין לארה"ב. מדד הדאקס איבד 0.34%, הקאק השיל 0.6% ומדד הפוטסי ירד ב-1.1%.

מנייתה של פיג'ו צנחה בכ-12% על רקע המיזוג עם פיאט קרייזלר.

בוול סטריט המדדים נסחרים בירידות על רקע נתוני מאקרו מאכזבים. מדד הפחד (VIX) קופץ ב-12%, הדאו ג'ונס מאבד 0.85% ומדד הנאסד"ק יורד ב-0.5%.

16:19

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות של עד 0.8% בצל נתוני מאקרו מאכזבים. מדד מנהלי הרכש של שיקאגו ירד לרמה של 432 נקודות בחודש אוקטובר לעומת קריאה של 47.1 בחודש ספטמבר. מדובר ברמה הנמוכה ביותר מאז דצמבר 2015, ובניגוד לתחזיות הכלכלנים דווקא לעלייה של 48.3 נקודות.

בהמשך להורדה של הריבית אתמול על ידי הפד ב-0.25 לטווח של 1.75%-1.5%, הנשיא טראמפ תקף היום, כהרגלו, את היו"ר ג'רום פאואל בטענה כי ההורדה אינה מספקת. "אנשים מאוכזבים מאוד מג'רום פאולאל ומהפד'. הפד' קרא באופן שגוי מההתחלה (את הנתונים), מהר מידי (העלאת ריבית), ולאט מידי (הורדת ריבית). הם אפילו צמצמו (את המאזן) בהתחלה".

טראמפ הוסיף כי "מי שנפגע הוא המפעלים שלנו. אנחנו צריכים ריבית נמוכה יותר מאשר בגרמניה, יפן ושאר המדינות. אנחנו המדינה החזקה ביותר בפער גדול, אך הפד' גורם לנו לחסרונות. סין איננה הבעיה שלנו, אלא הפדרזל ריזרב! אך אנחנו ננצח בכל מקרה". 

 

15:30

המסחר בוול סטריט נפתח היום במגמה מעורבת עם שינויים קלים במדדים המובילים, על רקע חששות מחודשים מפני המתרחש בחזית מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין.

בבלומברג דווח היום, כי גורמים סיניים רשמיים מטילים ספק בנוגע לאפשרות לחתימת הסכם סחר ארוך-טווח עם ארה"ב. לפי הדיווח אותם גורמים מודאגים מ"אופיו האימפולסיבי" של דונלד טראמפ ומהסיכון שהוא ייסוג מכל עסקה שהיא.

עד לאחרונה המשקיעים היו אופטימיים בנוגע להסכם אפשרי, לאחר ששני הצדדים אותתו על התקדמות להסכם "שלב 1" שייחתם בנובמבר. 

מניית פייסבוק  קופצת מעל ל-3% בהמשך לפרסום הדוחות אתמול כאשר החברה עקפה את התחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק. מניית אפל  עולה גם היא לאחר הדוחות שפרסמה אתמול לאחר הנעילה. 

12:30

ירידות שערים נרשמות בבורסות אירופה לאחר דיווח כי גורמים סינים רשמיים מטילים ספק באפשרות לחתימת הסכם סחר ארוך-טווח מול ארה"ב. מדד סטוקס צונח ב-0.7%, עם ירידה חדה של 1.7% במגזר הרכב, בהובלת מניית פיג'ו  שקורסת ב-12%. מגזר הנפט והגז משיל 1.8% לאחר תוצאות רויאל דאטש של שדיווחה על ירידה של 15% ברווח ברבעון השלישי. פיאט קרייזלר  ממשיכה לזנק ומתחזקת ב-9%.

נתוני מאקרו פורסמו בגוש האירו. כלכלת הגוש צמחה ב-0.2% ברבעון השלישי, עלייה בקצב שנתי של 1.1%, כך נמסר בהערכה ראשונית של היורוסטאט. הלשכה הסטטיסטית של אירופה דיווחה גם על קצב אינפלציה שנתי של 0.7% באוקטובר, ירידה של 0.1% מספטמבר, ועל יציבות באבטלה בספטמבר, ברמה של 7.5%. הציפיות עמדו על עלייה של 0.1% בתמ"ג, אינפלציה של 0.7% ואבטלה בשיעור של 7.4%.  

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. מניות חברת הרכב פיאט-קרייזלר  מזנקות בכ-10%, ואילו מניית פיג'ו   מאבדת כ-6%, בעקבות הודעת המיזוג בין שתי החברות

המסחר מתנהל על רק הורדת הריבית בארה"ב אתמול, ודוחות החברות ממשיכים להשפיע על השווקים.

מדד סטוקס אירופה 600  רושם עלייה קלה. מגזר הרכב מאבד 0.8%, על רקע הצניחה במניית פיג'ו סיטרואן לאחר הודעת המיזוג. עליות של 0.7% נרשמות במגזר שירותי התשתיות. 

בשוקי אסיה ננעל המסחר בעליות שערים. בבורסת שנחאי  נשרשמו ירידות בעקבות נתונים כלכליים חלשים.

בבריטניה מתחילים רה"מ בוריס ג'ונסון ומנהיג האופוזיציה ג'רמי קורבין, בקמפיין לקראת הבחירות הצפויות בדצמבר.

היום צפויים להתפרסם דוחות כספיים, בין היתר של BNP פריבה, FCA ואייר פרנס KLM.

בהמשך היום יתפרסמו נתונים מקדמיים של התמ"ג לרבעון השלישי בגוש האירו, וכן נתוני האינפלציה והאבטלה. 

06:30

המסחר באסיה מתנהל היום (ה') במגמה מעורבת, בעקבות נתונים כלכליים מאכזבים מסין וקיצוץ ריבית נוסף בארה"ב. אתמול ננעלה וול סטריט בשיא, לאחר הורדת ריבית הפד. יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, אמר לאחר הורדת הריבית כי יידרש "שינוי משמעותי" כדי להצדיק הורדת ריבית נוספת.

בסין נרשמה צמיחה חלשה מהצפוי הן במגזר הייצור והן במגזר הלא-יצרני. מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור ירד ל-49.3 נקודות באוקטובר, לעומת 49.8 נקודות בספטמבר, והגיע לשפל של שמונה חודשים, לאחר ירידה חודשית שישית ברציפות. מדד מנהלי הרכש במגזר הלא-יצרני ירד ל-52.8 בטוקטובר מ-53.7 בספטמבר, הרמה הנמוכה ביותר מאז פברואר 2016. 

מדד ניקיי   ביפן מטפס בכ-0.4%. מניית סופטבנק מזנקת ב-4%.

הבנק המרכזי של יפן הודיע היום כי ישמור על המדיניות המוניטרית יציבה, אולם אותת על נכונות לקצץ בריבית במידת הצורך.  

ההנג סנג  בהונג קונג מוסיף יותר מ-1%, וירידות קלות נרשמות בשנחאי  ובשנזן. 

מדד קוספי  הקוריאני מטפס ב-1.1%. סמסונג אלקטרוניקס דיווחה על רווחית טובים מהתחזיות של החברה. הרווח התפעולי צנח ברבעון השלישי ב-56% לעומת הרבעון המקביל.  

עליות נרשמות גם בטייוואן, בסינגפור ובמלזיה. באינדונזיה נרשמות ירידות ובאוסטרליה מאבד מדד S&P/ASX 200  כ-0.5%.