גולן יוכפז יתבקש ע"י "הצלחה" לתצהיר בערר על מיזוג רשת-עשר

זהר קדמון-סלע, יו"רית חדשות 13 היוצאת, תתבקש אף היא להגיש תצהיר בנושא • התצהירים יינתנו כחלק מהערר שמנהלת עמותת "הצלחה" על האישור ללא תנאים שניתן למיזוג רשת וערוץ עשר • השופטת המליצה לעמותת "הצלחה" למשוך את הבקשה לחקור עדים

גולן יוכפז / צילום: יוסי כהן
גולן יוכפז / צילום: יוסי כהן

מנכ"ל חדשות 13 לשעבר, גולן יוכפז, ויו"רית דירקטוריון חדשות 13, זהר קדמון-סלע, יתבקשו למסור תצהיר לבית הדין לתחרות על מיזוג רשת וערוץ עשר ועל נסיבות סיום עבודתו של יוכפז בחברה - כך נודע ל"גלובס". התצהירים יניתנו כחלק מהליך הערר שמנהלת עמותת "הצלחה" על האישור ללא תנאים שנתנה הרשות לתחרות למיזוג רשת וערוץ עשר.

היועמ"ש של עמותת "הצלחה", עו"ד אלעד מן, ביקש במסגרת ההליך להביא את יוכפז וזהר-קדמון לצד עדים נוספים ביניהם בעלי מניות - בעבר ובהווה - של רשת 13 ושל ערוץ עשר, וכן עובדים של שתי החברות. בנוסף, עו"ד מן ביקש לזמן לעדות את יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לשעבר, שי באב"ד (שכיום משמש כמנכ"ל משרד האוצר); פרופ' אבי שמחון, חברי הוועדה לצמצום הריכוזיות; ד"ר יאיר אילת, הכלכלן הראשי של רשות התחרות; ועו"ד מיכל הלפרין, הממונה על התחרות ויו"ר ועדת הריכוזיות.

נבהיר כי חקירת עדים במסגרת דיון כזה איננה מתרחשת בדרך-כלל, ולכן השופטת תמר בזק-רפופורט המליצה לעמותת "הצלחה" למשוך את הבקשה ולבקש תצהירים. עמותת "הצלחה" נעתרה לבקשה כפי שהומלץ לה, כך שהעדים לא יזומנו לתת עדות, ויוכפז וקדמון יתבקשו לתת תצהירים.

כזכור, בספטמבר 2018, במקביל לשיחות המיזוג בין רשת 13 לבין ערוץ עשר, עמותת "הצלחה" הגישה ערר לבית הדין לתחרות נגד האישור שניתן למיזוג בין רשת ובין ערוץ עשר על-ידי הממונה על התחרות. עמותת "הצלחה" ביקשה מבית הדין לפסול את המיזוג ולחלופין לקבוע תנאים למיזוג שיגנו לטענתה על עצמאות חברת החדשות. 

אם יוכפז וקדמון יסכימו למסור תצהירים, בית המשפט יידרש לאשר את הגשתם.