הנהג שהקליט בסתר את יאיר נתניהו ישלם לו פיצוי בסך 30 אלף שקל

בינואר 2018 פורסמו בחדשות 12 הקלטות בהן נשמע בנו של רה"מ משוחח עם חברו ניר מימון, בנו של איש העסקים קובי מימון, בין היתר על בילויים במועדוני חשפנות • יאיר נתניהו הגיש נגד הנהג תביעה בסך מיליון שקל, בטענה כי הפרסום גרם נזק לשמו הטוב ולתדמיתו • כעת הגיעו הצדדים לפשרה

יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף
יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף

הנהג שהקליט בסתר את יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישלם לו פיצוי בסך 30 אלף שקל - כך הוסכם בהסכם פשרה שאליו הגיעו לאחרונה יאיר נתניהו והנהג, רועי רוזן.

בנוסף, הוסכם כי הנהג יפרסם התנצלות ליאיר נתניהו בנוסח הבא: "במסגרת עבודתי כנהג שהסיע את יאיר נתניהו, הקלטתי חילופי דברים שנאמרו ברכב. לא עשיתי זאת בכוונה לפגוע ביאיר נתניהו, שככלל התנהג אליי בחברות ובכבוד, ואני מצטער על הפגיעה שנגרמה לו בשל פרסום הדברים ובשל התחושה שנפרץ המרחב הפרטי שלו". 

עו"ד  עמית חדד, המייצג את יאיר נתניהו, ועו"ד יובל נחמני, המייצג את הנהג, פנו היום (א') במשותף לבית משפט השלום בתל-אביב בבקשה לתת תוקף של פסק דין להסכם הפשרה שבין הצדדים. בהתאם לפשרה, הנהג ישלם כאמור ליאיר נתניהו 30 אלף שקל בתוך 21 ימים, מבלי שמי מהצדדים יודה בטענות שנטענו במסגרת ההליך המשפטי.

"פרשת ההקלטות" של בנו של ראש הממשלה התפוצצה בינואר 2018, אז פורסמו בחדשות 12 הקלטות בהן נשמע יאיר נתניהו כשהוא משוחח עם חברו ניר מימון, בנו של איש העסקים קובי מימון, שנחשב על-ידי רבים לבעל השליטה בפועל באימפריית הנדל"ן וחיפושי הנפט והגז אקויטל (אף שהוא אינו מחזיק בה מניות).

השניים הוקלטו כשהם מבלים במועדון חשפנות, והבן יאיר מדבר בבוטות על נשים, על בילויים במועדוני חשפנות ועל תמורה לכאורה בין אביו, ראש הממשלה, לבין טייקון הגז קובי מימון.

יאיר נתניהו הגיש נגד הנהג תביעה בסך מיליון שקל, בטענה כי הפרסום האמור גרם לו ל"נזק שקשה להפריז בחומרתו למוניטין, לשם הטוב ולתדמיתו, שהם מנכסיו המשמעותיים ביותר".

"בעקבות פרסום הקלטת צומצמה דמותו של יאיר נתניהו לאירוע אחד, ולשיחה אחת", נכתב בתביעה.

עוד טען יאיר נתניהו כי "נלווית לפרסום גם תחושת ההשפלה הקשה בעיני הבריות", וכי "מאז פרסום ההקלטה התקשה לצאת את ביתו במשך חודשים; נמנע כמעט לחלוטין מהגעה לאירועים חברתיים ופומביים; חווה תחושה קשה של פגיעה באמון וחשדנות - הוא חושש לשוחח בחופשיות עם אנשים; והוא חרד שמא יקליטו דברים נוספים שיאמר ויוציאו גם אותם מהקשרם".