הסטארט-אפ הישראלי שעושה אופטימיזציה לשוק התעסוקה גייס 13 מיליון דולר

חברת סנטריקל (לשעבר GamEffective), המפתחת פלטפורמה להנעת עובדים ולשיפור ביצועיהם באמצעות גיימיפיקציה, הכריזה על השלמת סבב גיוס שלישי של 13 מיליון דולר • החברה מעסיקה כיום 70 עובדים, כ-45 בישראל • עם הכסף שגויס החברה מתכוונת לגייס 20 עובדים נוספים בשני הרבעונים הקרובים

גל רימון, מייסד סנטריקל / צילום: סנטריקל
גל רימון, מייסד סנטריקל / צילום: סנטריקל

חברת סנטריקל (לשעבר GamEffective), המפתחת פלטפורמה להנעת עובדים ולשיפור ביצועיהם באמצעות גיימיפיקציה, הכריזה היום (ב') על השלמת סבב גיוס שלישי בגובה של 13 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה ל-34 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן אלף, והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים החברה, JVP, המשקיעה הגדולה בחברה, קרן La Maison Compagnie d’investissment ופלטפורמת האנג’לים 2 B Angels.

מהחברה נמסר כי הסכום נועד לפיתוח נוסף של הפלטפורמה ולהרחבת הפעילות העסקית שלה בעולם. עוד נמסר כי כיום, החברה משרתת לקוחות בכ-30 מדינות ברחבי העולם, ביניהם ניתן למצוא ארגונים בינלאומיים גדולים דוגמת מייקרוסופט, נוברטיס, יוניליבר, בואינג וג’נרל אלקטריק. החברה מעסיקה כיום 70 עובידם, מתוכם כ-45 בישראל. עם הכסף שגויס החברה מתכוונת לגייס 20 עובדים נוספים בשני הרבעונים הקרובים.

עם השלמת סבב הגיוס הקודם באפריל 2018, החברה מסרה כי עברה את רף מיליוני הדולרים בשנה, וכעת נמסר מהחברה כי היא הכפילה את הכנסותיה בין 2018 ל-2019. עוד מסרה החברה כי מוצריה מביאים לגידול ממוצר של 12% ביעילות העובדים של לקוחותיה ולצמצום של 30% בזמן ההכשרה של עובדים חדשים.

"לא יצאנו לסבב גיוס ומבחינתי זה לא היה מתוכנן, אך פגשנו את קרן אלף וזו הייתה אהבה ממבט ראשון והתחלנו לעבוד על איך בונים את החברה מהר וחזק יותר ואני חושב שלכן הסכום הוא קטן. גם נשארנו עם הכסף בבנק, אבל ראינו שאלף, שעם הניסיון שלהם מאוד יכולים לעזור לחברה. גם JVP וגם הם קרנות מאוד חזקות וזו הייתה היערכות לקראת סוף 2020, אז אני מעריך שנצא לסיבוב יותר גדול", אומר גל רימון, מנכ"ל החברה, בשיחה עם "גלובס". בחצי השנה האחרונה המוצר של סנטריקל מוצע על ידי SAP כחלק ממערכת ה- HR של החברה.

המערכת של סנטריקל מנתחת בזמן אמת נתונים על ביצועי העובד ורמת העניין והידע שלו על-מנת להתאים עבור כל עובד פעיליות, אתגרים ומקטעי לימוד ארגוניים, לשיפור מיומנויות עבודה שונות. בנוסף, היא מציגה לעובדים נתונים ופידבק על ביצועיהם. היא מתחברת לכל מערכות הארגון, וכך יכולה לעקוב אחר פעילותו ולנתח את ביצועיו. כיום למערכת יש מנגנון לניהול ביצועים אדפטיבי, שמסוגל להתאים את עצמו לכל עובד ועובד בהתאם לביצועיו, כדי לייצר תחושת התקדמות לכל עובד. גם המנגנון הזה, וגם מנגנון חדש של למידה מותאמת אישית מתבססים על טכנולוגיית בינה מלאוכתית שפיתחה החברה.

בתחילה, המערכת שימשה בעיקר לניהול עובדים מתחום שיווק והמכירות אך כיום מוצריה מוטמעים אצל חברות בינלאומיות גדולות בתחומים כגון ייצור מוצרי צריכה, מיקור חוץ, שירותים פיננסים, ביטוח, פארמה, טכנולוגיה, תקשורת, תיירות ופנאי. אז סנטריקל בחרה להתמקד בעיקר בעובדים שמבצעים פעולות רפטטיביות ו"פשוטות" יחסית. כיום, המערכת השיקה מוצר שמיועד למנהלים ומאפשר להם לשלב את הידע שלהם עם המלצות המערכת כדי לאמן את העובדים.

הפלטפורמה עוטפת את כל הפעילויות בארגונים באלמנטים מעולם הגיימיפיקציה במטרה לשמור על רמות ריכוז ועניין בקרב העובדים. עובדים שעומדים ביעדים, באתגרים ובתחרויות שמציבה להם המערכת, צוברים נקודות. אלו יכולות לשמש אותם לרכישה של תגמולים שונים, מספר גל רימון, מנכ"ל ומייסד סנטריקל. "יש לנו מודול של חנות וירטואלית, ששם אפשר להמיר את הנקודות לדברים וירטואלים כמו משקפיים לאווטר במשחק, או דברים ממשיים כמו גיפטקארדס של אמזון, כרטיסים להופעה או חולצה של החברה. ההמלצה שלנו היא לעשות 80-20 - שמונים אחוז הוא תגמול וירטואלי, ו-20 אחוז הוא תגמול מוחשי".

"מה שאנחנו רואים היום בעיקר עם החילף הדורי וכניסת המילניאלז לשוק העבודה הוא שהגישה הישנה של עובדים שפשוט עושים את המשימה שלהם וזהו - חולפת מהעולם. היום כל אחד רוצה לדעת איפה הוא משתלב ואיך הוא צומח, והסיבה שאנחנו מצליחים היא שמדובר בתופעה תרבותית ענקית. כל המוצרים היום, בין אם מדובר בנטפיליקס או בפיטביט הם מותאמים אישית ומייצרים חוויה אינדיבידואלית וזה מה שניסינו לעשות עבור העובדים", אומר רימון. "מה שהיה גישה של שימת הלקוח במרכז, לקחנו והפכנו אותה לגישה של העובדים במרכז. ולכן גם שינינו את השם לסנטריקל".

סנטריקל - תעודת זהות

הקמה: 2012

מייסד: גל רימון

עובדים: 70, מתוכם כ-45 בישראל

משרדים: בניו יורק וברעננה

גיוסים עד כה: 34 מיליון דולר

משקיעות בולטות: קרן אלף, JVP, La Maison, B Angels2