קבינט הדיור האריך את פעילות מטה הדיור ב-4 חודשים ואישר מתחמי התחדשות עירונית

פעילות מטה הדיור הלאומי הוארכה עד ל-15 במרץ 2020 • במתחמים החדשים יתכנן הותמ"ל פרויקטים של פינוי-בינוי לסך של 18 אלף יחידות דיור • המתחמים יקודמו במסלול המהיר של הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור

פינוי-בינוי הכלנית אור-יהודה / הדמיה: צפור אדריכלים ומתכנני ערים
פינוי-בינוי הכלנית אור-יהודה / הדמיה: צפור אדריכלים ומתכנני ערים

קבינט הדיור בממשלה האריך את פעילות מטה הדיור הלאומי עד ל-15 במרץ 2020. תוקף פעילות המטה נקבעה בהחלטת הממשלה ל-15 בנובמבר. בהמשך, אישר הקבינט הכרזה של שבעה מתחמי התחדשות עירונית ברחבי הארץ כעל מתחמים מועדפים, שבהם יתכנן הותמ"ל פרויקטים של פינוי-בינוי לסך של 18 אלף יחידות דיור.

מטה הדיור הוא הזרוע הביצועית של כחלון, שהייתה אחראית על מימוש החזון של שר האוצר לגבש את כל זרועות התכנון תחת קורת גג אחת. עיקר הפעילות הנדל"נית שרוכזה בשנים האחרונות טיפלה בבעיות ובחסמים שנמצאו בשוק. המטה עסק במידה רבה בעיצוב הדרכים להגדיל את מלאי הדירות המוכנות, בעיצוב פרויקט מחיר למשתכן, בהחלפת נתח המשקיעים בשוק הדיור ברוכשי דירה ראשונה ובקיצור הליכי התכנון והבנייה. בין היתר פועלים אנשיו לטיפול בתלונות של יזמים ורשויות על חסמים בדרך למימוש תוכניות.

עוד אישר קבינט הדיור שבעה מתחמי התחדשות עירונית חדשים באור-יהודה, קריית גת, נתיבות, רמלה ונשר, הכוללים בסך-הכול כ-18 אלף יחידות דיור. מתחמים אלה, עליהם המליץ מינהל התכנון, יקודמו במסלול המהיר של הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל).

באור-יהודה יקודמו שתי תוכניות: הראשונה בחלקה הדרום מזרחי של העיר, שנמצא על כביש 412 המהווה ציר מרכזי באזור. המתחם משתרע על כ-218 דונם וניתן לתכנן בתחומו כ-2,400 יחידות דיור; בדרום מערב העיר תאשר הותמ"ל הקמת כ-6,000 יחידות דיור במקום 2,150 דירות הקיימות כיום במבני שיכון ישנים.

בדרום יתוכננו שתי תוכניות: אזור מבוא בנימין בקריית גת, על שטח בגודל כ-5 דונם תקודם תוכנית ל-1,000 יחידות דיור. ואילו במתחם אלפסי/ בעלי המלאכה שבמזרח נתיבות תקודם תוכנית על 340 דונם, ל-4,350 דירות, במקום 116 דירות וכ-80 מבני תעסוקה ומסחר.

גם ברמלה יאושרו שתי תוכניות: האחת - במתחם מבצע יונתן, שם תאשר הותמ"ל תוכנית ל-800 דירות במקום 246 קיימות,וכן יתווספו קרקעות משלימות ל-230 דירות נוספות; במתחם בן-גוריון יתוכננו כ-3,000 יחידות דיור, במקום 944 קיימות.

ואילו בדרך השלום-בר מוחא במזרח נשר תקודם תוכנית להקמת 600 יחידות דיור, במקום כ-100 יחידות דיור המיועדות כולן לפינוי במסגרת התוכנית שתוגש בתחומו.