חולשה בתוצאות סרגון על רקע המשך ההאטה בהודו ועיכוב פרויקט באמריקה הלטינית

סרגון רשמה ברבעון הכנסות של 72.2 מיליון דולר, ירידה של 16.6% ביחס לרבעון המקביל ב-2018

עירא פלטי, נשיא ומנכ"ל סרגון / צילום: איל יצהר
עירא פלטי, נשיא ומנכ"ל סרגון / צילום: איל יצהר

מניית סרגון  נופלת בטרום מסחר בנאסד"ק לאחר שהחברה פרסמה היום (ב') דוחות חלשים לרבעון השלישי של השנה. סרגון רשמה ברבעון הכנסות של 72.2 מיליון דולר, ירידה של 16.6% ביחס לרבעון המקביל ב-2018. יתרה מכך, מדובר גם על ירידה קלה בהשוואה להכנסות הרבעון הקודם, שלקראתו סרגון פרסמה אזהרת רווח. האנליסטים ציפו להכנסות גבוהות יותר, של כ-84.7 מיליון דולר. בעבר, סרגון הציבה לעצמה יעד להגיע לקצב הכנסות רבעוני של 85-80 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), החברה רשמה רווח נקי של 186 אלף דולר, ירידה לעומת 6.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. בניכוי סעיפים חשבונאיים מסוימים, הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-497 אלף דולר, ירידה של 91.3% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי Non-GAAP מתורגם לרווח של 0 סנט למניה, בעוד שהאנליסטים ציפו לרווח של 4 סנטים.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הפך לשלילי בסך 14.4 מיליון דולר, ובסיום הרבעון היו לסרגון בקופה 20.5 מיליון דולר.

גם הפעם, בדומה לרבעונים קודמים, החולשה בתוצאות מוסברת בין היתר בפעילות בהודו. לדברי עירא פלטי, נשיא ומנכ"ל סרגון, "תוצאות הרבעון השלישי הושפעו בעיקר מההאטה בהודו ומעיכוב בפרויקט גדול אחד באמריקה הלטינית. אנו מזהים אזורים עם ביקוש חזק, להוציא את הודו, ומצפים לשיפור בהכנסות במרבית אזורי הפעילות ברבעון הרביעי, כמו גם במהלך 2020, וזאת בהינתן השפעת העונתיות המאפיינת את הרבעון הראשון. הצמיחה הכוללת בשנה הבאה, בדגש על המחצית השנייה של השנה, תתבסס על פרויקטי 5G חדשים שבהם כבר זכינו".

פלטי הוסיף כי "בדומה לחברות רבות אחרות בתעשייה שלנו, ראינו הכרח לבצע התאמה בציפיות שלנו לטווח הקצר על רקע התגברותן של אי-ודאויות גלובליות, דוגמת מגמות סחר וכלכלה הגורמות סביבת הוצאות זהירה יותר, לצד אתגרים מסוימים שעימם מפעילי תקשורת נדרשים להתמודד בהיערכותם לטכנולוגיית 5G. במהלך תקופת מעבר זו, בכוונתנו להתמקד בחיזוק מעמדנו הטכנולוגי המוביל באמצעות השקעה נמשכת במחקר ופיתוח, שימור איתנותנו הפיננסית תוך בקרה הדוקה על ההוצאות, ניהול מוקפד של ההון החוזר ושמירה על גמישות כדי לאפשר יכולת מימון מלאה לגידול בקצב הפריסות של 5G".

סרגון נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 237 מיליון דולר.