IFF: "תשלומים לא ראויים" כמו שביצעה פרוטרום ברוסיה נפסקו

בהמשך לפרשת השוחד לכאורה ברוסיה ובאוקראינה, IFF מודה סופית על סיום החקירה ועל ממצאים הקושרים בכירים בפרוטרום לפרשה; מאמינה כי מעשים אלה נפסקו • ברבעון השלישי IFF פספסה את תחזית הרווח למניה ב-19 סנט ואת תחזית ההכנסות ב-20 מיליון דולר

אנדריאס פיביג, מנכ"ל IFF / צילום: איל יצהר
אנדריאס פיביג, מנכ"ל IFF / צילום: איל יצהר

חברת הטעמים האמריקאית איי.אפ.אפ (IFF ), שרכשה את פרוטרום בשנה שעברה תמורת 6.4 מיליארד דולר, עדכנה הלילה (ב') במעמד פרסום הדוחות על סיום הבדיקה שערכה בנוגע למעורבות פרוטרום הישראלית, שאותה רכשה, במתן שוחד לכאורה ברוסיה ובאוקראינה.

באוגוסט השנה, פחות משנה לאחר השלמת הרכישה, דיווחה IFF כי במסגרת תהליך המיזוג בין שתי החברות נודע לה כי פעילויות של פרוטרום ברוסיה ובאוקראינה ביצעו "תשלומים לא ראויים" לנציגים של כמה מלקוחות החברה.

ב-IFF ציינו היום כי הסתיימו החקירות בעניין טענות אלה, בסיוע חברות ייעוץ משפטי וראיית חשבון חיצוניות לחברה. "תשלומים לא ראויים שולמו, ואנשי מפתח בהנהלה הבכירה של פרוטרום באותה עת היו מודעים לתשלומים אלה", נמסר. "IFF לא מצאה כל ראיה המצביעה על כך שלתשלומים אלה היה קשר כלשהו לארה"ב". IFF החליפה את ההנהלה הבכירה במיקומים הרלוונטיים, ומסרה בנוסף כי מעשים אלה נפסקו.

IFF רכשה בחודש מאי 2018 את פרוטרום הישראלית, שלה פעילות דומה. מנכ"ל פרוטרום בעת הרכישה, ומי שהצעיד אותה למכירה המוצלחת, אורי יהודאי, קיבל במסגרת העסקה בונוס בהיקף של כ-20 מיליון דולר, ומכר מניות בהיקף של כרבע מיליארד שקל. בשבוע שעבר נודע כי IFF הגישה תביעה נגד יהודאי ושבעה דירקטורים לשעבר בדרישה להשיב את הבונוס, בטענה כי עסקת המיזוג נעשתה על בסיס מצגי-שווא אשר לא כללו גילוי לעניין מעורבות החברה במתן שוחד לכאורה ברוסיה ובאוקראינה.

לגבי תוצאות הרבעון השלישי של השנה לחברה הממוזגת, IFF פספסה את תחזית הרווח למניה ב-19 סנט, ואת תחזית ההכנסות של השוק ב-20 מיליון דולר. הכנסותיה של IFF הסתכמו ברבעון השלישי בכ-1.27 מיליארד דולר, וזאת בהשוואה להכנסות של כ-907 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.