סמוטריץ' לאוחנה: מנה ועדה לבדיקת התנהלות מערכות התביעה והייעוץ המשפטי לממשלה

בעקבות אירועי הימים האחרונים והפרסומים על הלחצים הפסולים לכאורה שהופעלו על ניר חפץ, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' פנה לשר המשפטים אמיר אוחנה בבקשה שימנה ועדת בדיקה חוקרת בראשות שופט בדימוס

בצלאל סמוטריץ' / צילום: אוריה תדמור
בצלאל סמוטריץ' / צילום: אוריה תדמור

בעקבות אירועי הימים האחרונים והפרסומים על הלחצים הפסולים לכאורה שהופעלו על ניר חפץ בחקירתו לחתום על הסכם עד מדינה בתיק 4000 - שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' פנה אמש (ג') לשר המשפטים אמיר אוחנה בבקשה שימנה ועדת בדיקה חוקרת בראשות שופט בדימוס לבדיקת התנהלות מערכות התביעה והייעוץ המשפטי לממשלה. 

במכתבו לאוחנה כתב השר סמוטריץ': "אני פונה אליך בעקבות הדברים שפורסמו אמש והבוקר, וגם בעקבות הדברים שלא פורסמו, בעקבות צו איסור פרסום שהתבקש וניתן במעמד צד אחד, אודות התנהלות גורמי החקירה, האכיפה והתביעה בעניין עדי המדינה בתיקי 'האלפים'.

"כאזרח מן המניין אני חייב לומר כי אני מודאג. אני מודאג ממציאות בה נראה כי גורמי אכיפת החוק, אלה שבידם הפקידו אזרחי ישראל את הכוח לחקור ולהעמיד לדין, משתמשים בו לרעה. נראה כי אין הם בוחלים בשום אמצעי להשגת המטרות שסימנו לעצמם, תוך פגיעה בזכויות אזרח ונחקר מינימליות ובטוהר ההליך המשפטי".

עוד הוסיף סמוטריץ' כי ככל הנראה, "אין אסור מתיר את עצמו מבית האסורים", ו"המערכת וראשיה אינם מסוגלים לבצע את הבקרות הפנימיות הנדרשות ולתקן את הטעון תיקון. ייתכן כי הדבר נובע מכך שהם חשים מותקפים, ועל כן הם מתקפדים יותר ויותר בתחושת מגננה, שאינה מתאימה למערכת המחויבת בשקיפות ובמתן דין וחשבון לציבור ולנבחריו".

השר חתם את מכתבו וכתב כי "דווקא בימים אלה הציבור נושא אלינו עיניים, ובייחוד אליך, לשר המשפטים, שהמערכות הללו על הפגמים נמצאות תחת אחריותו".