מדד צמיחה: משפחת שריד פתחה את המסחר בבורסה בתל אביב

וגם: עידו שינברגר-זיו מונה למנהל אחריות חברתית במיקרוסופט ישראל מו"פ

חנה שריד, שי שריד, יוגב שריד, מגי שריד ואופיר שריד  / צילום: גיא אסייג
חנה שריד, שי שריד, יוגב שריד, מגי שריד ואופיר שריד / צילום: גיא אסייג

את המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב פתחה הבוקר חברת הקנאביס הרפואי שיח מדיקל גרופ, לרגל כניסתה לחלק ממדדי הבורסה. החברה המשפחתית שהחלה דרכה בחקלאות, החלה לפעול כבר בראשית שנות ה-2000 בתחום הקנאביס הרפואי, והיום היא מגדלת קנאביס רפואי ומוכרת את מוצריה למטופלים. באחרונה הצטרפו לחברה רו"ח ניר זיכלינסקי שמונה ליו"ר, והאלוף במיל' יעקב עמידרור שמצטרף כדירקטור.

יוגב שריד, המייסד והמנכ"ל סיפר על הפודיום על ההיסטוריה המשפחתית שהובילה אותם לתחום. "לפני כ-17 שנה אבא ז"ל חלה בסרטן, אז נחשפנו לצמח הקנאביס והתחלנו את המסע בשוק הקנאביס הרפואי. את שנת 2018 סיימנו עם הכנסות של 18.5 מיליון שקל ואנו צופים כי 2019 תהיה שנה טובה הרבה יותר עם הכנסות של מעל ל-25 מיליון שקל", אמר שריד.

שיח מדיקל גרופ נכנסו למספר מדדים: תל אביב ביומד, תל אביב צמיחה, תל אביב גלובל-בלו טק ותל אביב תעשייה. החברה נסחרת לפי שווי של 317 מיליון שקל.

פתחו יחד איתם את הבוקר: רו"ח בתיה רון מ-PWC; עו"ד ניר דאש ואפרת צור ממשרד הרצוג פוקס נאמן; עו"ד מיכל מרלינג ממשרד HF, רו"ח ניר חונוביץ', יועץ ההנפקה; אמנון נויבך יו"ר הבורסה; דרורית וילנאי, מנהלת יחידת ההנפקות במחלקה הכלכלית בבורסה ואחרים.

עידו שינברגר-זיו מונה למנהל אחריות חברתית במיקרוסופט ישראל מו"פ

מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח הודיעה על מינויו של עידו שינברגר-זיו לתפקיד מנהל אחריות חברתית בחברה. שינברגר-זיו (37), יחליף בתפקיד את דנה שושן, כאשר לאחר פרישתה הוחלט להרחיב את התפקיד, במסגרתו יהיה שינברגר-זיו אחראי על חיזוק קשרי הקהילה של מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל, על התרומה לקהילה, ועל פעילויות ההתנדבות של 1500 עובדי החברה.

קודם למינוי מילא שינברגר-זיו מגוון תפקידים טכנולוגיים בחברות שונות בהן 888 ו-AOL. הוא הצטרף למיקרוסופט עם הרכישה של אדאלום ב-2015.

מרב בהט, משנה למנכ"ל מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, אמרה כי  "הפעילויות החברתיות שלנו מגיעות מנושאים הבוערים בקרב העובדים בחברה אשר בוחרים להתנדב ולתרום לקהילה בפעילויות במגוון רחב של אפיקים".

שינברגר-זיו מסר: "אני שמח על הזכות שניתנה לי לקדם את ערכי החברה ולאפשר לכל עובד להתנדב בכל ארגון ובכל נושא הקרוב לליבו, לפתח תוכניות בתחום החינוך בכדי להכשיר את דור המחר, לקדם העסקה מגוונת ולהגדיל את ייצוג הנשים בתעשייה".

עידו שינברגר־זיו / צילום: אמיר ברקול
 עידו שינברגר־זיו / צילום: אמיר ברקול

באיזה הקשר ציטט פרופ' יורם דנציגר את הנשיא תאודור רוזוולט

השבוע התקיים בבית הפרקליט בתל אביב יום עיון לרגל הוצאת הספר "עבירות מס ועבירות הלבנת הון" שאותו חיברו עוה"ד גיורא עמיר, טלי ירון-אלדר ורועי פלר. המשתתפים ניסו למצוא מענה לשאלות בהן האם רשות המסים עושה שימוש מופרז בכלי החילוטים, האם חוק איסור הלבנת הון משמש היום לתכליתו, או שאולי הוא הוצא מפרופורציה, ומה אפשר לעשות כדי שהבנקים יאפשרו להפקיד בישראל כסף של חברות מחו"ל. 

עו"ד טלי ירון-אלדר, נציבת מס הכנסה לשעבר, אמרה הסבירה כי "המערכת הבנקאית בישראל לוקחת לקיצון את הוראות החוק לאיסור הלבנת הון, ופשוט לא מקבלת כספים מחו"ל. אסור לעצור את הכלכלה. הנזק שהבנקים גורמים בעבירות הכספים גדול בהרבה מהתועלת שיש באכיפה. צריך למצוא את האיזון. גם בחשבוניות הפיקטיביות. צריך שהגורמים המעורבים יקחו הדברים בפרופורציה ראויה".

פרופ' יורם דנציגר, שופט בית המשפט העליון בדימוס, השתתף גם הוא ואמר "בכל הקשור לתכנון מס, ההמלצה שלנו לעורכי דין, שלא יתנו שירות לעצמם. רופא שלא ירפא עצמו. אם מישהו רוצה לתכנן את ענייניו המיסויים, שיפנה לאיש מקצוע. כמו שאמר הנשיא רוזוולט - אם הייתם יכולים לבעוט בישבן של מי שאחראי לצרות שלכם, לא הייתם יושבים חודש".

עוד השתתפו: משה אשר, לשעבר מנהל רשות המיסים לשעבר; עו"ד (רו"ח) משה מזרחי, לשעבר היועץ המשפטי של רשות המסים; עו"ד נועם עוזיאל מפרקליטות מיסוי וכלכלה מחוז תל אביב; ועו"ד עמית בכר, יו"ר מחוז תל אביב בלשכת עוה"ד.

נועם עוזיאל, טלי ירון־אלדר, משה אשר ומשה מזרחי / צילום: שרון שפירא
 נועם עוזיאל, טלי ירון־אלדר, משה אשר ומשה מזרחי / צילום: שרון שפירא

לא רק כסף: רן עוז, מנכ"ל מגדל, על מה שחשוב בתרומה חברתית

נציגי ונציגות עמותות שונות בהן פעמונים, איחוד הצלה, עזר מציון, אורות של תקווה, פרויקט סלעית המפעילה דירות חירום לנשים הלכודות במעגל הזנות (פרויקט אותו מנהלת שיר פלר), ועמותות אחרות, השתתפו השבוע באירוע הוקרה שערכה חברת הביטוח מגדל לעובדי ועובדות החברה המתנדבים בקהילה.

בין היתר צוין במהלך האירוע כי ההתנדבות בקרב עובדי החברה, אותה מנהלת ענת עופרי, היא ברוב המקרים התנדבות ארוכת טווח, ולצד הפעילות המתנדבים והמתנדבות מוזמנים להגיש במהלך השנה בקשות לתרומה בשם העמותות בהן הם פועלים, כאשר השנה זכו 21 עמותות לתרומה בסך 10,000 שקל כל אחת. 

באירוע נכחה הנהלת מגדל ובה ישראל אליהו, יו"ר מגדל שוקי הון, ורן עוז, מנכ"ל מגדל שנכנס באחרונה לתפקידו, ושהדגיש כי "תקציב התרומות של החברה עומד על כ-7 מיליון שקל בשנה, אולם השאלה היא לא כמה תורמים כספית, אלא עד כמה מעמידים משאבים פנימיים של החברה לטובת תרומה לקהילה".

רן עוז, שיר פלר וישראל אליהו  / צילום: משה מנשה
 רן עוז, שיר פלר וישראל אליהו / צילום: משה מנשה