רמי לוי מוסיף לסל ההחזקות שלו גם מניות מיעוט בחברת ויליפוד

לוי, בעל השליטה ברשת המזון הנושאת את שמו וכן בעסקים נוספים בתחומי הקמעונות והנדל"ן, הפך לבעל החזקות מיעוט ביבואנית ומשווקת המזון שבשליטת האחים ויליגר

רמי לוי / צילום: איל יצהר
רמי לוי / צילום: איל יצהר

רמי לוי, בעל השליטה ברשת המזון הנושאת את שמו וכן בעסקים נוספים בתחומי הקמעונאות והנדל"ן, הפך לבעל החזקות מיעוט ביבואנית ומשווקת המזון ויליפוד . זאת אחרי שקובי לוי, בנו של רמי לוי, חתם על הסכם להעברת החזקותיו בחברה המחזיקה בשליטה בחברה הציבורית בי.ג'י.אי  לידי אביו. מדובר בחברה הפרטית "שי אודם", המוחזקת בשותפות שווה על ידי ספקית המזון טעמן של שלום חיים וחברה פרטית של לוי.

ויליפוד, הנמצאת בשליטת האחים יוסי וצביקה ויליגר, עוסקת ביבוא, ייצור ושיווק מוצרי מזון ונסחרת בבורסה בתל-אביב בשווי של כ-400 מיליון שקל, אחרי זינוק של יותר מ-60% שרשמה מנייתה מתחילת השנה.

חברת "שי אודם" (של טעמן ורמי לוי) מחזיקה כ-68% ממניות בי.ג'י.אי, המחזיקה בשרשור בנתח ממניותיה של ויליפוד, באמצעות החזקה של 8% בחברת בי.אס.די קראון - בעלת השליטה בויליפוד (62%). כיום הנכס העיקרי של בי.ג'י.אי הוא החזקה במניות בי.אס.די, ולחברה לא קיימים על-פי דיווחיה מקורות הכנסה זמינים, "למעט הסתמכות על בעלת השליטה שתעמיד לה הלוואות או תרכוש מניות של בי.אס.די מהחברה, כך שתישמר ההחזקה המשותפת במניות בי.אס.די". בשל מצבה, את דוחות בי.ג'י.אי מלווה הערת "עסק חי".

שלום חיים, שותפו של רמי לוי בבי.ג'י.אי, מכהן כיום כמנכ"ל החברה, שמנייתה נכללת ברשימת השימור של הבורסה ומשקפת לבי.ג'י.אי שווי נוכחי של 24 מיליון שקל, אחרי זינוק של קרוב ל-60% שהיא מציגה מתחילת השנה. 

מניות השליטה בבי.ג'י.אי נרכשו על-ידי טעמן במסגרת הסכם פשרה שקיבל ב-2018 תוקף של פסק דין, כנגד סיום המחלוקות שהיו לה מול גרגורי גורטובוי, בעל השליטה הקודם בחברה, שחתם בתחילת השנה על עסקת טיעון במסגרתה הודעה בכמה עבירות אחרי חקירת רשות ניירות ערך.

לפי דוחות בי.ג'י.אי ל-2018, גורטובוי הורשע בין היתר בסיוע לגניבה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירת אי-קיום חובת דיווח של תאגידים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. גם מי שכיהן כמנכ"ל בי.ג'י.אי, ישראל שניאורסון, הורשע בכמה עבירות, ואילו בדוחות הכספיים האחרונים שפרסמה החברה, בחודש אוגוסט, היא עדכנה כי ההליך השיפוטי נגד אלכסנדר גרנובסקי, בעל השליטה לשעבר בבי.ג'י.אי, "הותלה לאור חוסר ההצלחה באיתורו והבאתו בפני בית המשפט בישראל".