מעדני מיקי נקלעה לחדלות פירעון; היקף החובות: 46 מיליון שקל

מבקשת כינוס הנכסים שהוגשה היום עולה עוד כי החברה, שנקלעה לחדלות פירעון, אינה יכולה לעמוד בתשלום המשכורות ל-230 עובדיה, שמסתכמות בכ-2 מיליון שקל • ביהמ"ש אישר את הבקשה ומינה כונסי נכסים זמניים לחברה

לוגו מעדני מיקי
לוגו מעדני מיקי

חברת המזון מעדני מיקי קורסת: היום (ה') הוגשה בקשת לכינוס נכסים לבית המשפט המחוזי בתל-אביב. מהבקשה עולה כי החברה, שנקלעה לחדלות פירעון, אינה יכולה לעמוד בתשלום המשכורות ל-230 עובדיה שמסתכמות בכ-2 מיליון שקל, וכי היקף החובות שלה מסתכם בכ-46 מיליון שקל.

הבקשה הוגשה על-ידי עו"ד גדעון אורבך בשם בנק לאומי, עו"ד מורן מרדכי בשם בנק הפועלים, עו"ד אורי גאון בשם בנק אגוד ועו"ד אהוד גינדס המייצג את מעדני מיקי.

בבקשה מפרטת מעדני מיקי כי איננה מסוגלת לעמוד במסגרות האשראי כפי שנדרשו בידי חלק מהנושים המובטחים, וכי היא תגיע בתוך ימים ספורים למצב של החזרת צ'קים וקריסה מוחלטת. עוד היא מציינת בבקשת הכינוס כי "אין ביכולתה לקיים את עסקיה, היא בחדלות פירעון מובהקת הן מאזנית והן תזרימית ואיננה רואה תכלית בנקיטת הליך שיקום לאור הפסדים נמשכים של מיליוני שקלים שצברה בשנים האחרונות".

מעדני מיקי שבבעלות משפחת קאפוטייל הוקמה ב-1992, כהמשך לעסק משפחתי אשר פעל במשך כ-80 שנים. החברה עוסקת בייצור ושיווק סלטים מוכנים ומוצרי מזון נוספים לרשתות השיווק. היא מחזיקה בשני מפעלים: מפעל לייצור ושיווק סלטים באזור ראשון-לציון שבבעלות בעלי השליטה בסלטי מיקי, אשר ממושכן לטובת בנק הפועלים ולאומי; ומפעל לייצור דגים באזור בית שמש, אשר מסב לחברה הפסדים כבדים של מאות אלפי שקלים בחודש.

עוד עולה מהבקשה כי בשנים האחרונות התקשתה סלטי מיקי לעמוד בעליה במחירי חומרי הגלם, בשינויי רגולציה שחייבו השקעות גדולות ובתחרות הענפית הגוברת. בנסיבות אלה הכנסותיה פחתו, הונה נשחק, והיא צברה הפסדים כבדים, כש"גם מאמצי בעלי השליטה לייצב את החברה באמצעות תהליך התייעלות תפעולית וקבלת ייעוץ עסקי לא הועילו".

על-פי דוחותיה הכספיים, ב-2017 רשמה החברה הפסד בסך של כ-5.4 מיליון שקל, ב-2018 היא רשמה הפסד של כ-4.9 מיליון שקל, ומגמה זו של הפסדים נמשכת גם בשנת 2019.

לדברי מנהלי החברה, "למרבה הצער, מספר גורמים, הן חיצוניים הנוגעים למצב השוק והן פנימיים, הקשו על החברה לקבל ולבצע החלטות משמעותיות", וגרמו לה "לסבול מהפסדים הולכים וגוברים במהלך חמש השנים האחרונות", כשבין היתר היא מציינת את האירוע בו נמצאו חיידקי ליסטריה בסחורות של החברה, אשר גרם ל"השבתה ארוכה של היצור, אובדן מסיבי של חומרי גלם, עיכוב משמעותי בתשלומים מלקוחות" ועוד.

לפי הסברי החברה, עד עתה גולגלו ההפסדים באמצעי מימון שונים בהם נקטה החברה - אולם דומה כי כעת היכולת לעשות זאת תמה, והחברה מצויה לדבריה על סף קריסה ואובדן היכולת לשלם חיובים שוטפים.

בית המשפט אישר את הבקשה ומינה את עורכי הדין אלון קזיוף, ארז חבר ויניב אזרן ככונסי נכסים זמניים.