במינהל התכנון ממשיכים לקדם את ביטול ההקלות בבנייה

בכנס שהתקיים היום הודיעה סמנכ"לית הרגולציה במינהל כי ההקלות שנוגעות לשטח ולכמות הדירות יבוטלו או יצומצמו כפי שחשף בעבר "גלובס" • כן בישרה כי הקלות בנושאי גובה הבנייה או קווי בניין יישארו להחלטת הרשות המקומית

בכנס שקיים היום "מרכז הנדל"ן" בתל אביב, בישרה סמנכ"לית רגולציה רישוי ובנייה במינהל התכנון, רותי שוורץ חנוך, על תוכניותיהם להפחתת הרגולציה ברישוי. שוורץ הכריזה על ביטול, או צמצום, ההקלות הכמותיות הנוגעות לשטח הבנייה ומספר יחידות הדיור, כפי שנחשף לפני מספר חודשים ב"גלובס". כן היא ציינה כי נושאים כמו גובה הבניה, או קווי בניין, יוגדרו מעתה "גמישויות לטובת ביצוע" ויושארו להחלטה של מהנדס הוועדה המקומית. הרפורמה בנושא ההקלות לא תיושם באופן מיידי ותהיה תקופת מעבר של מספר שנים, הבהירה.

נושא נוסף שעליו דיברה הוא צמצום ההנחיות המרחביות - כך למשל, הנחיות הנוגעות לזכויות בנייה ומימושן, קביעת תיקני חניה ועוד. "זה כלי שנועד לגשר בין התוכניות לבין הרישוי. הוא נועד לייצר וודאות, כי מראש המתכננים אמורים לדעת מה הן ההנחיות המרחביות שהוועדה דורשת, זה כלי שנועד לגבש חזון עיצובי בין הפרטי לציבורי. ראינו שיש הרבה הנחיות מרחביות שלא תואמות את החקיקה. אנחנו רוצים לדייק את התכולה של ההנחיות המרחביות. יש המון הנחיות מרחביות שמונעות חופש יצירה. כמו כן אנחנו רוצים לאפשר לציבור להביע את דעתו על ההנחיות המרחביות במסגרת של 30 יום"", אמרה.

שוורץ חנוך גם התייחסה לנושא הרישוי המקוון. הבשורה של מינהל התכנון, כפי שתיארה, היא שיאוחדו התהליכים מול רמ"י, כך שהיזמים יגיעו לרמ"י אחרי החלטת ועדה. עניין נוסף הוא ייעול בדיקת השטחים. בהתייחס לטענות של מתכננים על אי עמידה בזמנים של הוועדה המקומית לבדיקת התוכנית הגורמת ליציאה של התוכנית מהמערכת המקוונת, הודיעה שוורץ על הארכה שתאפשר לוועדה המקומית לדון בתוכנית.