סוף לסאגה? אמסלם צפוי לחתום מחר על עסקת בזק

שר התקשורת חתום על העברת היתר השליטה בבזק לקרן סרצ'לייט, לאחר שקיבל מהיועמ"ש את האישור שביקש • הבהיר כי חתימתו באה על-מנת שלא לפגוע במשקיעים מקרב הציבור, וזאת למרות שלדבריו לא קיבל תשובות מספקות ממנדלבליט

שר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר
שר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר

בעקבות האישור שנתן היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לשר התקשורת דוד אמסלם לחתום על עסקת בזק, מתכוון אמסלם לחתום מחר (ב') על אישור העסקה והעברת היתר השליטה החברה לקרן סרצ'לייט.

למרות האישור של היועמ"ש, שר התקשורת הביע ביקורת על כך שמנדלבליט נמנע מלהתייחס לטענות שהעלה במכתב שהפנה אליו, אך לדבריו הוא החליט לחתום על ההיתר כדי שלא לפגוע במשקיעים ובבעלי המניות מקרב הציבור, שאלמלא חתימתו היו סופגים הפסדים כבדים מאד בשל ביטול העסקה הצפוי.

אמסלם עיכב את חתימתו על העסקה, מאחר שטען כי כשר תקשורת הוא חושש לחתום על העסקה שטומנת בחובה הטבה לבזק, וקשר בינה לבין תיק 4000 שבו ראש הממשלה עשוי לעמוד לדין בשל פעילותו למען בזק בעת שהיה שר התקשורת. אמסלם ביקש לוודא שמנדלבליט מאשר לו לחתום על העסקה, ושהוא לא ייקלע למצב דומה. 

העברת אמצעי השליטה בבזק  מחייבת את אישור שר התקשורת. היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד דנה נויפלד, הגישה לאמסלם את המסמכים לחתימה בסוף חודש אוקטובר. אמסלם דרש מנויפלד הבהרות, ומשלא יכלה להשיב לו על רקע עדויות שמסרה במשטרה בנוגע לתיק 4000, היא העבירה את הטיפול בנושא ליועמ"ש מנדלבליט, שכאמור נתן בסוף השבוע שעברה לאמסלם אישור לחתום על העסקה. 

נזכיר כי בשבוע שעבר הודיעה סרצ'לייט כי במקרה שלא יתקבלו האישורים לעסקת בזק, היא תשקול לסגת ממנה. נסיגה מהעסקה הייתה מביאה לנזק חסר תקדים של מאות מיליוני שקלים לבעלי המניות באינטרנט זהב  ובחברת ביקום  שמחזיקה בהיתר השליטה בבזק.