מניית אסתטיקה על סטרואידים: אינמוד זינקה 188% מההנפקה וכבר שווה 1.3 מיליארד דולר

הכנסות אינמוד גדלו ברבעון השלישי של 2019 ב-57% ל-40 מיליון דולר, והרווח נקי עלה ל-16 מיליון דולר - גידול של 87% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה • המייסד והמנכ"ל משה מזרחי: "הדרישה למוצר הייחודי שלנו עולה, ואנחנו מתכננים לחדור לשווקים חדשים"

משה מזרחי, אינמוד / צילום: איל יצהר, גלובס
משה מזרחי, אינמוד / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת האסתטיקה הרפואית אינמוד, שהוקמה ומנוהלת על-ידי מנכ"ל סינרון לשעבר משה מזרחי, כבר נסחרת לפי שווי של כ-1.3 מיליארד דולר. עליות המניה התחילו על רקע הציפייה לפרסום דוחות הרבעון השלישי של החברה, והמניה טיפסה בכ-25% בשבוע לפני פרסומם. לאחר פרסום הדוחות, בשבוע שעבר, היא שמרה על ערכה (עד שירדה אתמול 3%).

בתחילת אוגוסט הונפקה אינמוד וגייסה 70 מיליון דולר בבורסת נאסד"ק, לפי שווי של כ-480 מיליון דולר "אחרי הכסף". מאז ההנפקה רשמה המניה תשואה של כ-188%.

ברבעון השלישי של 2019 רשמה אינמוד הכנסות של 40 מיליון דולר - גידול של 57% לעומת הרבעון המקביל ב-2018. הרווח הנקי של החברה עמד על 16.2 מיליון דולר - גידול של 87% לעומת התקופה המקבילה. המספרים חיוביים גם במבט על תשעת החודשים הראשונים של 2019 לעומת התקופה המקבילה. ההכנסות עמדו על 109 מיליון דולר - גידול של 53%, והרווח עמד על 42 מיליון דולר - גידול של 87%.

לעומת הצמיחה המשמעותית אל מול הרבעון המקביל, בהשוואת הרבעון הנוכחי לקודמו לא נרשמה צמיחה משמעותית. ההכנסות גדלו ב-3% מרבעון לרבעון, והרווח נשאר כמעט זהה.

תחום האסתטיקה הרפואית מתאפיין בעונתיות, כך שגם ב-2018 הצמיחה בין הרבעון השני לשלישי הייתה נמוכה, אבל ברבעונים שלאחר מכן חל זינוק. הרבעון הרביעי, הנוכחי, מושפע בדרך כלל לטובה מתקופת החגים בעולם הנוצרי.

אינמוד מפתחת ומשווקת מכשור לאסתטיקה רפואי, בעיקר עבור מנתחים פלסטיים. מוצר הדגל של החברה הוא מערכת המאפשרת צריבה של השכבות העמוקות של העור, לשם מיצוק העור, בחדירה זעיר פולשנית באמצעות סיב אופטי. בדוחותיה ציינה החברה כי הגידול בהכנסות נבע גם מגידול בפעילות בשווקים מחוץ לארה"ב, שם צמחו ההכנסות ב-88%. הפעילות האמריקאית עדיין אחראית ל-77% מהכנסות החברה.

שיעור הרווח הגולמי היה דומה לזה שנרשם ברבעון המקביל, 87%. הרווח התפעולי עלה מ-33% ל-40%, למרות העלויות הכרוכות בהחזקת חברה ציבורית. בקופת החברה ישנם 166.3 מיליון דולר, לאחר שגייסה 70 מיליון דולר בהנפקה. החברה רשמה תזרים מזומנים חיובי מפעילותה השוטפת, בהיקף של 13 מיליון דולר.

לדברי המייסד מזרחי: "אנחנו שמחים להציג גידול יציב ומתמשך בהכנסות וברווחיות שלנו. הדרישה למוצר הייחודי שלנו עולה ואנחנו מתכננים לחדור לשווקים חדשים תוך שמירה על צמיחה ורווחיות, ולהשיק פלטפורמות טכנולוגיות חדשניות". בראיון ל"גלובס" לאחר ההנפקה, סיפר מזרחי כי "אינמוד הוקמה והגיעה עד להנפקה בהשקעה של כ-3 מיליון דולר בלבד. זה התאפשר משום שהתחלנו למכור ברגע שרק היה אפשר, אבל גם בגלל אופן ניהול החברה. אין לנו היררכיה שאומרת שלמנהל יש משהו משמעותי שאין לאחרים. אין לנו חניות מנהלים וגם לא מזכירות, ואנחנו לא טסים בביזנס".

אינמוד הוקמה ב-2008 על-ידי מזרחי וד"ר מיכאל קריינדל, מנהל הטכנולוגיה בחברה, יחד עם קרן IHCV בניהולה של הדר רון (שראתה תוצאות יפות מאוד מהשקעתה בסינרון שניהל מזרחי). בעלי המניות העיקריים בחברה הם שלושה גורמים אלה, כאשר חלקם של מזרחי וקריינדל כבר שווה "על הנייר" כ-150 מיליון דולר כל אחד וזה של IHCV מעל 120 מיליון דולר.

בראיון עמו אמר מזרחי כי "כמו בסינרון, עוד יותר מכך באינמוד, חילקנו את החברה לעובדים, והם מחזיקים ב-30% מהמניות (בעיקר באמצעות אופציות הנמצאות בתוך הכסף - ג' ו'). בחברות ישראליות אחרות שהצליחו מאוד, רק שכבה קטנה של מנהלים ובעלים נהנתה מהפירות, ואילו אצלנו כל העובדים כבר שותפים להצלחת ההנפקה".