הרשות לניירות ערך בודקת: מדוע לוקסי לא דיווח על בעלי זיקה משפחתית בהנפקה של סאני אלקטרוניקה

סאני אלקטרוניקה קיבלה כתב טענות מנהלי מצד רשות ני"ע בקשר לנתונים בדוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2015 ולשנה כולה, ובקשר לתשקיף שפרסמה החברה להנפקה בספטמבר של אותה שנה • ל"גלובס" נודע כי מדובר באי דיווח על בעלי זיקה לבעל השליטה לוקסי

יעקב לוקסנבורג / צילום: תמר מצפי
יעקב לוקסנבורג / צילום: תמר מצפי

רשות ניירות ערך הגישה אתמול לחברת סאני אלקטרוניקה  כתב טענות מינהלי נגד יו"ר דירקטוריון ובעל השליטה יעקב לוקסנבורג ונגד החברה - כך דיווחו הבוקר (ג') החברות סאני ולפידות למשקיעים.

לפי הטענה, הדבר קשור להכללת פרט מטעה בדוחותיה של סאני אלקטרוניקה לרבעון השלישי של שנת 2015 ולדוחות השנה כולה, וזאת בקשר עם תשקיף הנפקת מניות שפרסמה סאני אלקטרוניקה בחודש ספטמבר 2015.

"לגלובס" נודע כי מדובר באי דיווח על שלושה בני משפחה של לוקסי שהשתתפו בהנפקה כבעלי זיקה לאיש מפתח בחברה. למעשה, מדובר בשלושה מבני ביתו של לוקסי שרכשו בזמנו מניות בהיקף של 2 מיליון שקל. עיקר הדיון כעת נוגע לסוגייה האם להכליל את בני המשפחה של בעל השליטה כבעלי החזקות נפרדות.

לוקסנבורג כיהן בזמנו כבעל השליטה בלפידות וגם בסאני. סאני אלקטרוניקה נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי של 40 מיליון שקל. בעלת השליטה בחברה היא לפידות קפיטל של יעקב לוקסנבורג.