נובולוג רוכשת מעופר עמר, מנכ"ל מדיקוויפ, את יתרת מניות החברה תמורת כ-31 מיליון שקל

חברת שירותי הבריאות רוכשת כעת את מניות המיעוט, בשיעור של 30%, לאחר שרכשה לפני כשנתיים את מניות השליטה, בשיעור של 70%, תמורת 45.5 מיליון שקל • מדיקוויפ מספקת שירותי בריאות וציוד מבוססי טכנולוגיה לשיפור איכות חיי המטופלים בביתם, ומניעת אשפוזים מיותרים בבתי החולים

חברת שירותי הבריאות נובולוג  רוכשת את מניות המיעוט, 30%, בחברת מדיקוויפ, תמורת 31.5 מיליון שקל. את מניות השליטה (70%) רכשה נובולוג לפני כשנתיים תמורת 45.5 מיליון שקל. כעת היא רוכשת מעופר עמר, מנכ"ל מדיקוויפ, את יתרת המניות ומגיעה להחזקה מלאה בחברה.

מדיקוויפ מספקת שירותי בריאות וציוד מבוססי טכנולוגיה לשיפור איכות חיי המטופלים בביתם, ומניעת אשפוזים מיותרים בבתי החולים, תוך כדי הפחתת עלויות הבריאות עבור המטופלים. את הרכישה ביצעה נובולוג ממקורותיה העצמיים, והיא תרשום בדוחות לשנת 2019 הוצאה חד-פעמית בגובה של 7.1 מיליון שקל עקב העסקה.  

לנובולוג שלוש פעילויות עיקריות: שירותי לוגיסטיקה בתחום הבריאות, שירותי רפואה ותמיכה מבוססי טכנולוגיה בתחום הטיפול הביתי (HOME CARE) ומתן מידע רפואי וכלים טכנולוגיים בזירה הדיגיטלית עבור מטופלים, רופאים ומוסדות רפואיים. ערן טאוס, מנכ"ל נובולוג, ציין היום כי "מדיקוויפ היא חברה מובילה בתחום הטיפול הביתי בישראל. תחום זה, שבו פועלת החברה, צומח במהירות ומהווה מנוע צמיחה מרכזי עבור קבוצת נובולוג. אין לנו ספק שהשלמת הרכישה על-ידי נובולוג תאפשר לה למצות את פוטנציאל הצמיחה הטמון בשוק שבו היא פועלת ובמיצובה בתוך השוק. אנחנו מצפים לגידול משמעותי בהיקפי הפעילות של מדיקוויפ בשנים הקרובות".

נובולוג הונפקה בבורסה של ת"א בפברואר 2017 באמצעות הצעת מכר של בעלי השליטה בחברה אז, קרן פימי ואודי פוזיס. פימי נכנסה להשקעה בנובולוג בנובמבר 2013, עת רכשה 50% מהמניות מידי פוזיס תמורת כ-80 מיליון שקל. תחת ידיה עברה נובולוג תהליך השבחה, שכלל בין היתר מעבר לאתר חדש במודיעין, קליטת פעילויות בינלאומיות חדשות ורכישה של מספר חברות בעלות פעילות משלימה.

במסגרת ההנפקה מכרה פימי מניות בהיקף של כ-185 מיליון שקל (35% מההון) ובאפריל השנה יצאה מההשקעה בנובולוג ברווח של פי 3.5, כשמכרה את יתרת מניותיה בחברת הפצת התרופות (15%) לאיש העסקים מורי ארקין, לאודי פוזיס, לאלי דהן ולמשקיעים נוספים. כיום מחזיק פוזיס 29% ממניות החברה, ארקין 11.3% ואלי דהן בכ-7%.

דהן השלים ביולי השנה מכירה לנובולוג של חברות המידע הרפואי אינפומד וטרגט קאר. הסכום הכולל שישולם לדהן עבור מחצית ממניות שתי החברות עמד על 61 מיליון שקל, מתוכם 15 מיליון שקל במזומן והיתר בהקצאת מניות. כמו במקרה של מדיקוויפ, העסקה בין הצדדים ייחסה שווי גבוה משמעותית לשתי החברות לעומת רכישת המחצית הראשונה של כל אחת מהן, שתמורתה הסתכמה ב-21 מיליון שקל.

אינפומד היא פלטפורמה דיגיטלית למידע רפואי לציבור הרחב ופתרונות דיגיטליים לרופאים, לרבות אתר אינטרנט הכולל אנציקלופדיה רפואית מקיפה וכן אינדקסים של רופאים ומטפלים. טרגט קאר עוסקת ברכש, בתפעול ובאספקת שירותי רפואה בקבלנות משנה עבור מוסדות בריאות, וכן בסילוק תביעות. 

מאז הנפקתה בבורסה ועד לתחילת דצמבר 2018 רשמה מניית נובולוג ירידה של שליש מערכה, אולם מאז היא רשמה עלייה מרשימה של כ-70%, כך שכיום מחיר המניה גבוה ב-14% ממחירה בהנפקה. שווי החברה בבורסה הגיע לכ-805 מיליון שקל. את המחצית הראשונה של השנה סיכמה נובולוג עם הכנסות של כ-513 מיליון שקל, עלייה של 11% לעומת התקופה המקבילה ב-2018. הרווח התפעולי שלה גדל ב-15% ל-21.7 מיליון שקל, אולם עלייה בהוצאות המימון הביאה לירידה של 25% ברווח הנקי לכ-9.3 מיליון שקל.