הבורסה בת"א | סיקור שוטף

ת"א ננעלה ביציבות: טאואר צנחה, מטריקס זינקה ב-7%

מדד ת"א 90 עלה ב-0.3%, מנגד ת"א 35 ללא שינוי • טאואר סיפקה תחזית הכנסות חלשה לרבעון הבא • 

פורמולה מערכות זינקה ב-5.44% • בסקטור הקנאביס טוגדר זינקה ב-15.6%

הבניין הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבניין הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:34

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל ביציבות, בדומה לסנטימנט בוול סטריט, שם המשקיעים קשובים לעדות פאואל בסנאט. מדד ת"א 35 ננעל ללא שינוי, מדד ת"א 90 הוסיף 0.3% לערכו ומדד הבנקים איבד 0.7%.

מניית טאואר  איבדה 4.4% לאחר הדוחות, נוכח התחזית של החברה לקיפאון בהכנסות ברבעון הבא.

פורמולה מערכות  זינקה ב-5.44%, מטריקס  זינקה ב-7% לאחר הדוחות ובסקטור הקנאביס טוגדר  זינקה ב-15.6%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.005 מיליארד שקל.

15:15

יום המסחר הרביעי לשבוע מתנהל בנטייה שלילית ובשינויים מתונים בשני המדדים המובילים, בדומה לאתמול.

החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה שלילית הצפויה לקראת פתיחת המסחר שם, וגם בבורסות באירופה כיוון המסחר שלילי.

ברקע לכיוון השלילי במסחר בעולם, שוב עלו חששות המשקיעים בקשר להימשכות מלחמת הסחר בין ארה"ב לבין סין, אחרי הערות בנושא שהגיעו מצידו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. כל זאת כשהמדדים המובילים בשוק האמריקאי נסחרים סמוך לרמות השיא שלהם.

בבית ההשקעות אופנהיימר ציינו בסקירתם השבועית כי מהלך העליות האחרון שנרשם בשוק האמריקאי מהווה "הוכחה סופית לשבירת מגמת השוק הדובי של שנת 2018".

עוד הוסיפו באופנהיימר, כי "למרות ששוק המניות האמריקאי הרחב הפגין התאוששות מתחילת השנה, המגמה החיובית לא נתמכה עד לאחרונה בעליות באפיקים מחזוריים גלובליים". בבית ההשקעות מעריכים כעת כי "המגמה החיובית בשוק המניות האמריקאי צפויה לצבור תאוצה נוספת, אשר תוביל את מדד S&P 500 ליעד של 3,500 נקודות ב-2020". זאת לעומת כ-3,080 נקודות כיום.

בהראל ביטוח ופיננסים התייחסו למתיחות בין ארה"ב לבין סין, והעריכו כי "העלייה במחירי המזון והמשך ההפגנות בהונג-קונג מעלות את נכונות הממשל בסין להגיע להסכם בהקדם עם ארה"ב".

בזירה המקומית, המסחר המשיך להתנהל על רקע המתיחות הביטחונית ברצועת עזה, אחרי חיסול בכיר בארגון הג'יהאד האיסלאמי.

בצד השלילי של מדד ת"א 35 בולטת מניית טאואר  , שצוללת בכ-8% אחרי הדוחות הכספיים שפרסמה לרבעון השלישי של השנה. עוד בין היורדות במדד המוביל, המניות דואליות של פריגו   ואופקו   נחלשות בכ-2%-1%, ולעומתן מניית בזק  מתחזקת בכ-3%. ברקע למסחר, חברת התקשורת עדכנה בשעות הצהריים על הסכם קיבוצי שנחתם בחברה הבת פלאפון. בבית ההשקעות ווליו בייס פרסמו בתחילת השבוע התייחסות למניית בזק, שבה ציינו כי "לאחר שהתבהר האישור הסופי של עסקת סרצ'לייט, השוק ממשיך להגיב בחיוב".

עוד במסחר, מניית מטריקס  מגיבה בקפיצה של כ-6%-5% לפרסום תוצאותיה הכספיות הרבעוניות, במחזור מסחר ער, ומניית בעלת השליטה בה, פורמולה מערכות   מרכזת גם היא מחזור מסחר גדול מהרגיל, ומתחזקת בכ-3%.

עוד בין המגיבות לתוצאותיהן הכספיות, מניית תדיראן  מתחזקת בכ-3%-2% אחרי פרסום דוחות הרבעון.

מניות חברות האנרגיה הירוקה ממשיכות לאבד גובה, בדומה לכיוון שבו הן צועדות כבר כמה ימים. היום מניית אנרג'יקס  נחלשת בכ-4%-3%, ומשלימה ירידה תלת-יומית של כ-10%, ואילו אנלייט  מאבדת היום כ-0.5% ומשלימה ירידה תלת-יומית של כ-6%.

מניית טוגדר  מזנקת בכ-20%, אחרי שהחברה דיווחה על חתימת הסכם מחייב "למכירת מוצרי קנאביס בישראל" בסכום של כ-190 מיליון שקל, לחמש שנים, ועוד בענף, חברת יוניבו  דיווחה על מזכר הבנות "לרכישת 51% בבית מרקחת המנפיק קנאביס רפואי", ומנייתה מטפסת בכ-6%-5%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה חיובית, ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה דומה.

13:30

המסחר בת"א מתנהל בירידות קלות במדדים המובילים. מניית טאואר   מובילה את הירידות וצונחת ב-8.5% לאחר פרסום הדוחות. פריגו   ואופקו   מאבדות סביב 1.5% כל אחת. עוד בין היורדות בוטלת מניית נייר חדרה  שמאבדת כ-4.5%. 

בזק  ממשיכה להוביל את העליות במדד ת"א-35 ומזנקת ב-3.5%. עזריאלי  ומליסרון  עולות בכ-1.9%, ואילו מניות אמות  ובזן  מוסיפות כ-1.5%. 

מניית מטריקס  מזנקת בכ-6% לאחר פרסום דוחות שהראו שיפור בתוצאות החברה. מניית תדיראן עולה בכ-2.5% לאחר פרסום הדוחות.   

11:30

נמשך המסחר היציב בת"א. מניית טאואר   קורסת ב-9% אחרי פרסום הדוחות. חברת השבבים הציגה הכנסות של 312 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, ובכך עמדה בתחזיות בשורה העליונה. עם זאת, לרבעון הרביעי של 2019, הרבעון הבא, לא צופה טאואר צמיחה בהכנסות. 

אופקו   החברה לישראל  וכיל   יורדות בסביבות 1% כל אחת. 

בצד החיובי בולטת מניית בזק  שמטפסת בכ-2.5%. מניית מטריקס  מזנקת בכ-5%.

09:45

המסחר בבורסה בת"א נפתח הבוקר (ד') בזהירות, עם שינויים מינוריים במדדים המרכזיים, שנסחרים סביב רמות הפתיחה. מניית טבע   מובילה את הצד החיובי במדד ת"א-35 עם עליות של 1.2%. בזק  ולייבפרסון   מוסיפות 1.1% כל אחת.

בצד השלילי מובילה את הירידות מניית אופקו  , שמאבדת 1.3%. 

מניית יוניבו  מרכזת עניין ומזנקת בכ-7%. החברה דיווחה הבוקר כי חתמה על מזכר הבנות לרכישת שליטה בבית מרקחת המנפק קנאביס רפואי. 

06:00

המסחר בבורסה של בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר בצל ההסלמה הביטחונית. יותר מ-190 רקטות שוגרו אתמול לעבר ישראל מרצועת עזה. 

בורסות וול סטריט המשיכו אמש לשבור שיאים: הנאסד"ק עלה ב-0.25% לשיא חדש, מדד S&P 500 טיפס ב-0.13% לאחר שקבע שיא תוך-יומי חדש ואילו הדאו ג'ונס ננעל ללא שינוי. בנאומו במועדון הכלכלי של ניו יורק הנשיא טראמפ תקף את הפד שאינו מוריד ריבית, האשים את סין ברמאות ואמר כי מחסומי הסחר של האיחוד האירופי גרועים משל סין.

מבין המניות הדואליות במדד ת"א 35, לייבפרסון חוזרת עם פער ארביטראז' חיובי של 1.7%, טבע עם פער חיובי של 0.7% ואילו אופקו הלת' עם פער שלילי של 1.7% ופריגו עם פער שלילי של 1%. 

אתמול ננעל המסחר בתל אביב בירידות: מדד ת"א 35 ירד ב-0.08%, מדד ת"א 125 איבד 0.13%, ומדד ת"א 90 נחלש ב-0.25%. מדד הביומד רשם ירידה של 1.14%, מדד תשתיות אנרגיה איבד כ-1%, מדד הנפט והגז ירד בכ-0.9%, ומדד ביטוח פלוס נחלש בכ-0.7%.

בורסות אירופה ננעלו אמש בעליות שערים. בפרנקפורט עלה מדד דקס ב-0.8%, בלונדון עלה הפוטסי 100 ב-0.7% ובפריז הוסיף מדד קאק 40 כ-0.6%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עלה בכ-0.5%.